Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@12:45:48 GMT

بازگشایی دانشگاه‌های ووهان پس از ۸ ماه

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۳۳۷۷

بازگشایی دانشگاه‌های ووهان پس از ۸ ماه

‍‍‍‍‍‍

پس از ۸ ماه تعطیلی دانشگاه‌ها، نخستین گروه از دانشجویان دانشگاه‌های شهر ووهان، جایی که برای نخستین بار ویروس کرونا در چین در این شهر کشف شد به دانشگاه‌ها برگشتند. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «لی چین» معاون دفتر امور دانشجویان دانشگاه ووهان روز دوشنبه گفت: ما با رعایت معیارهای ترتیب، امنیت و نظم، روند بازگشت دانشجویان به دانشگاه را اجرا کرده و اولین گروه روز گذشته وارد دانشگاه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با یادآوری اینکه نخستین گروه، دانشجویان ترم اول هستند که وارد دانشگاه ها شده اند افزود: دومین گروه دانشجویان قبل از 10 شهریور، سومین گروه در 16 شهریور و چهارمین گروه در 21 شهریور به دانشگاه باز می گردند.

این مقام دانشگاه ووهان اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشجویان از مناطق مختلف چین هستند، دانشگاه ها از دانشجویان درخواست می کنند در مسیر بازگشت به دانشگاه ها باید مراقبت های بهداشتی را به طور جدی رعایت کنند.

لی تصریح کرد: پس از آغاز فعالیت دانشگاه ها، دانشجویان فقط با نشان دادن کارت می توانند وارد دانشگاه یا از آن خارج می شوند در حال حاضر در دانشگاههای شهر ووهان ضدعفونی انجام می شود.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید 19» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر سال 1398) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 1398) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.  

به دنبال شیوع این ویروس در ووهان، دولت چین این شهر را به طور کامل قرنطینه کرد تا سرانجام بعد از 76 روز و به دنبال کنترل کرونا قرنطینه ووهان در 20 فروردین سال جاری لغو شد.

پیش از این، مدارس شهر ووهان بازگشایی شده بودند دانشجویان بومی این شهر نیز کلاس های درس خود را پیشتر اغاز کرده اند.

انتهای پیام/

R36447/P/S8,87/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا اخبار "چین" قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا اخبار "چین" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ وزیر دفاع ایران از سامانه اس۴۰۰ بازدید کرد ۲ وزیر دفاع یمن: مرحله آینده جنگ برای عربستان دردناک خواهد بود ۳ مشاور ارشد ترامپ استعفا کرد ۴ شایگو: ایران شریک راهبردی روسیه است/ امیر حاتمی: روسیه نقش مهمی در منطقه و جهان دارد ۵ لاوروف: تلاش آمریکا برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران موفق نخواهد شد ۶ جنوب یمن| وقوع چند انفجار در عدن ۷ عراق|انفجار بمب در اطراف پایگاه التاجی/ زخمی‌شدن ۴ غیرنظامی در انفجار کرکوک ۸ برگزاری تشییع جنازه برادر ترامپ در کاخ سفید بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهمترین اخبار بین الملل سخنگوی وزارت خارجه: شکستی تاریخی برای آمریکا در شورای امنیت رقم خورد/ تفسیر واشنگتن از مکانیزم ماشه کودکستانی است لاوروف: تلاش آمریکا برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران موفق نخواهد شد یادداشت اختصاصی| دورخیز آل خلیفه برای عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل عربستان|ادامه موج بازداشت فعالان مخالف آل سعود و سرکوب شهروندان مهمترین اخبار تسنیم فاز نخست پتروشیمی بوشهر با فرمان رئیس‌جمهور ‌افتتاح شد/ تولید سالانه ۴.۲ میلیون تن محصول لاوروف: تلاش آمریکا برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران موفق نخواهد شد مشترکین خانگی کم‌مصرف برق ۱۰۶میلیارد تومان پاداش گرفتند/ وزیر نیرو: صنعت برق ایران جزو قدرت‌های مسلّم منطقه است مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی(ره) به‌صورت عمومی برگزار نمی‌شود گفتگوی تفصیلی با امیر روحانی| ایران قطب منطقه‌ای در تعمیر بالگردهای شرقی می‌شود/ ساخت نمونه پیشرفته‌تر بالگرد صبا درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اخبار چین ویروس کرونا اخبار چین ویروس کرونا دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۳۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجوی آمریکایی در ۲ هفته/ حمایت‌ها از طرف جامعه دانشگاهی ایران ادامه دارد +تصاویر

شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا اعلام کرد بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در کمتر از ۱۵ روز از آغاز اعتراض های دانشجویان حامی فلسطین بازداشت شده اند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فشار‌ها و جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس در ۲۰۰ روز گذشته شدیدتر و دیوانه‌وارتر اعمال شده است به طوری که عمق شرارت این رژیم در این ۷ ماه بر همگان در سراسر جهان آشکار گردید. به دنبال همین مسئله جمعیت زیادی از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا و اروپا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به صحنه آمدند.

 

بر اساس بررسی‌های سی‌ان‌ان از دانشگاه‌ها و بیانیه‌های پلیس، بیش از ۴۰۰ معترض روز سه شنبه این هفته دستگیر شدند. از این تعداد، حدود ۳۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا و دانشکده سیتی کالج نیویورک دستگیر شدند.

سی ان ان همچنین برآورد کرد که به طور گسترده‌تر، بیش از ۱۵۰۰ نفر از ۱۸ آوریل در محوطه‌های دانشکده‌ها و دانشگاه‌های آمریکا بازداشت شده‌اند.

رئیس گشت پلیس نیویورک در پی یورش شب گذشته به دانشجویان در دانشگاه‌های نیویورک به ویژه دانشگاه کلمبیا و برخورد خشونت آمیز با دانشجویان حامی فلسطین و مخالف اسرائیل اعلام کرد: حدود ۳۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا و سیتی کالج نیویورک دستگیر شده‌اند.

 

دونالد ترامپ هدف اعتراضات را «انحراف توجه‌ها از مسئله مهاجرت در مرز مکزیک!» خوانده و شهردار نیویورک هم گفته که «این وضعیت باید همین حالا تمام شود» و آن را محصول «دخالت فتنه‌گران بیرونی!» خوانده است.

 

غزه مسئله‌ی اوّل دنیا است

رهبر انقلاب در دیدار روز گذشته خود با معلمان کشور درباره مسئله فلسطین و خیزش دانشجویان بیان کردند: فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد. عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

رهبری اشاره به اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان دانشگاه‌ها در دنیا، از جمله در آمریکا و اروپا که به ضرب‌وشتم و دستگیری شماری از آنها منجر گردید، گفتند: نگاه کنید به این دانشگاه‌های آمریکا؛ امروز باز در خبر‌ها میخواندم که چند دانشگاه دیگر اضافه شدند؛ در استرالیا، در کشور‌های مختلف اروپایی. یعنی ملت‌ها نسبت به مسئله‌ی غزه حساسند؛ این مسئله، مسئله‌ی اوّل دنیا است. نباید بگذاریم این مسئله از نگاه عمومیِ بین‌المللیِ مردم دنیا و از این مسئله‌ی اوّل بودن، خارج بشود؛ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند.

 

دانشجویان دانشگاه منچستر انگلیس هم به جنبش دانشگاه‌های آمریکایی پیوستند کد ویدیو دانلود فیلم اصلی تصاویر هوایی از دانشجویان تحصن کرده در حیاط دانشگاه کالیفرنیا کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

در ایران نیز تجمعات دانشجویی و حمایت اساتید دانشگاه از خیزش دانشجویان اروپایی و آمریکایی هم در صحن دانشگاه و هم در فضای هنر و رسانه ادامه دارد.

در برخی از دانشگاه‌ها دانشجویان همان روش‌های اعتراضی دانشجویان آمریکایی را در صحن دانشگاه اجرا کرده‌اند. مانند برپایی چادر به نشانه تحصن در دانشگاه صنعتی امیرکبیر.

 

اثری تازه از سوی بسیج دانشجویی با موضوع «نامه‌ای برای تو» در قالب نماهنگ منتشر شده است که به نامه رهبر انقلاب خطاب به جوانان اروپا و آمریکا اشاره دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 جامعه اسلامی دانشجویان دانشکدگان هنر‌های زیبا نیز در دانشگاه تهران با برپایی نمایشگاه هنری نسبت به زنده نگهداشتن مسئله غزه اقدامی متفاوت انجام دادند.

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی دانشگاه قم برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجوی آمریکایی در ۲ هفته/ حمایت‌ها از طرف جامعه دانشگاهی ایران ادامه دارد +تصاویر
  • تصویر هوایی از متفرق کردن دانشجویان دانشگاه جنوب فلوریدا با گاز اشک‌آور (فیلم)
  • اعتراض دانشجویان دنیا از مقاوت ملت ایران برخواسته است
  • ستون سرکوب
  • بازگشایی جاده سه هزار تنکابن پس از ۵ ماه (فیلم)
  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • پیروزی بدون جنگ
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • حضور سجاد گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی ووهان