Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@08:58:06 GMT

نقش پزشکی از راه دور در بحران سلامت روان

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۳۴۷۴

نقش پزشکی از راه دور در بحران سلامت روان

ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که پزشکی از راه دور یا تله مدیسین می‌تواند به بحران سلامت روان در روزهای کرونایی کمک کند.

به نقل از ارث، همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ باعث پیشرفت‌های چشمگیری در مراقبت‌های سلامت از راه دور شده است. محققان دانشگاه لندن دریافتند که شیوه‌های پزشکی از راه دور فراتر از همه‌گیری رشد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این‌حال، کارشناسان هشدار می‌دهند که هنوز موانعی وجود دارد که باید برطرف شوند.

پزشکی از راه دور، به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی اجازه می‌دهد تا مشکل بیماران را با استفاده از اشکال مختلف فناوری، ارزیابی و تشخیص دهند و سپس بیماران را معالجه کنند.

در یک نظرسنجی که شامل ۲۹ کشور جهان بود، کارکنان بهداشت روان گزارش کردند که چگونه این بیماری همه‌گیر برای برخی از افراد که نیاز به دسترسی به خدمات بهداشت روان دارند، مشکلاتی ایجاد کرده است.

علاوه بر این در بررسی جداگانه کالج دانشگاهی لندن به‌طور خلاصه در ۸۷۲ گزارش منتشر شده، عوارض سلامت روان این دوران در ۶ قاره نشان بیان شده است.

برای مثال، بسیاری از افراد به دلیل نگرانی درباره ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ با افزایش اضطراب مواجه شده‌اند. همچنین افراد با روال غیرعادی زندگی و تنهایی و دوری از دیگران درگیر هستند.

بسیاری از مطالعات حاکی از آن است که مشکلات و نابرابری‌های اجتماعی می‌تواند بدتر شود.

پروفسور سونیا جانسون، محقق و نویسنده این تحقیق اظهار کرد: نوآوری سریع در مراکز مراقبت‌های بهداشت روان، بعد از سال‌ها پیشرفت آرام، در سراسر انگلستان و در جهان ادامه پیدا کرده است.

اکثر افرادی که در این بررسی نقش داشتند، از اجرای پزشکی از راه دور حمایت کردند، البته محققان هشدار می‌دهند که پزشکی از راه دور، برای همه افراد مفید نیست و چالش‌های اساسی وجود دارد.

طولانی شدن زمان، مقابله با بیماری‌همه‌گیر نشان می‌دهد که جلوگیری از بروز بحران در مراقبت‌های بهداشت روان باید از اولویت‌های جهانی باشد.

محققان گزارش کردند که اگرچه هنوز اطلاعات رسمی زیادی در دسترس نیست، اما بسیاری از کشورها در مراحل اولیه ابتلا به بیماری کووید- ۱۹، کاهش مراجعه به مراکز بهداشت روان را اعلام کردند و این می‌تواند به علت نگرانی از ابتلا به بیماری باشد.

متخصصان خاطرنشان کردند که چالش اساسی برای مدیریت کنترل عفونت در یک محیط درمانی همچنان ادامه دارد.

یافته‌های این بررسی در نشریه Social Psychiatry and Psychiatric Epidemiology ارائه‌شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سلامت روان کروناویروس پزشکی از راه دور بهداشت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۳۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار جامعه سالم را ارزشمند عنوان کرد و گفت: هر فرد نسبت به سلامت جسمی و روحی اش مسئول است بنابراین در این خصوص مشارکت جمعی نیاز است تا جامعه سالم بیش از پیش ایجاد شود.

طالبی افزود: ارائه توصیه‌های پزشکی و بهداشتی در جامعه ضروری است و آگاهی مردم از آن در کاهش بیماری‌ها موثر است.

موسوی میرزایی رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: کارشناسان حوزه بهداشت و درمان برای ارتقا سلامت جامعه، هدف پیشگیری از بیماری را در دستور کار دارد و در این زمینه پیشرو است.

دیگر خبرها

  • پایش سلامت روان در کشور؛ دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور
  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند
  • اعلام رسمی نتایج «پیمایش ملی سلامت روان» در ابتدای تابستان
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • منشاء بسیاری از بیماری‌های جسمی را در روان خود پیدا کنید