Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سیدمحمدشروین اسبقیان» روز دوشنبه در نشست خبری با اشاره به تبریک هفته دولت، اظهار داشت: ۴۰ سال افتخار در ورزش جانبازان روندی است که ثمره انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و رویکرد فدراسیون از بدو تاسیس فرهنگی و انقلابی بود.  افتخارآفرینی ورزشی نیز دستاوردی چشمگیر است که امروزه از ‌آن به عنوان چهل سال افتخار یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: کاروان ایران در بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا بالاتر از ژاپن قرار گرفت و می‌توانست با ۲ مدال طلا در جایگاه دوم قرار گیرد. عملکرد ورزشکاران فراتر از پیش‌بینی بود. این بهترین جایگاه ورزشکاران در ادوار پاراآسیایی بود. کاروان ورزشی کشورمان در پارالمپیک ریو نیز در رده پانزدهم قرار گرفت.

اسبقیان گفت: موفقیت‌ها و دستاوردها با کمک وزارت ورزش و کمیته ملی پارالمپیک به دست آمده است. میزبانی فوتبال هفت نفره در جزیره کیش و قهرمانی یک کار مهم به شمار می‌رود همچنین لیگ ملت‌های والیبال نشسته را در تبریز برگزار کردیم. چند رویداد دیگر مانند میزبانی پارااسکی و تایید لباس زنان وزنه‌بردار با کمک وزارت ورزش و کمیته ملی پارالمپیک بوده است.  

وی ادامه داد: مدیریت من با شیوع ویروس کرونا بود و ورزش تقریبا تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته است اما فدراسیون و امور ورزشکاران را رها نکردیم بلکه با ترمیم هیات رییسه فدراسیون و چند رییس انجمن به دنبال تقویت بخش‌های مختلف هستیم. در هیات‌های وزنه‌برداری، فوتبال و شنا یک نفر از صاحب‌نظران این رشته را منصوب کردیم.  

اسبقیان خاطر نشان کرد: رویکرد حاکم بر فدراسیون ارزشی و فرهنگی است و این راهبرد ادامه دارد. حفظ آمادگی جسمانی ورزشکاران اولویت ما است اما شرایط سخت شده و کرونا تجربه تلخی برای ما رقم زده است. تمرینات از سوی سرمربیان رصد می‌شود و برخی مسابقات به صورت آنلاین برگزار شد. به دنبال کسب مجوز از ستاد عالی کرونا برای مسابقات و اردوها هستیم. در این زمینه از نظر مربیان استفاده خواهیم کرد.

رییس فدراسیون جانبازان با اشاره به تعویق پارالمپیک گفت: در برخی از کشورها تمرینات پیگیری می‌شود و ما نیز به دنبال اخذ مجوز هستیم اما اگر این امر محقق نشد در برخی از رشته‌های تیمی مسابقه آنلاین مهارت فردی برگزار خواهیم کرد.  البته تمرینات پاراتیراندازان را رصد بر کار آنان نظارت داریم. نمایندگان کشورمان در تیراندازی پنج نفره و دوومیدانی ۹ سهمیه کسب کردند. یک فرصت دیگر برای کسب سهمیه در امارات داریم و امیدوارم سهمیه‌ پارالمپیک بیشتر شود.

وی همچنین اظهار داشت: مرگ «سیامند رحمان» فاجعه‌ای برای ورزش پارالمپیکی بود، اما جانشین مناسبی برای او داریم و امیدوارم او بتواند مدال سیامند را به ارمغان آورد.  این امر نشان می‌دهد که استعدادیابی اولویت فدراسیون است و این کار را با همکاری نهادهای مختلف به سرانجام خواهیم رساند. توسعه وزش همگانی با رویکرد علمی و فرهنگی دنبال می‌شود.

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان با اشاره به تاثیر منفی کرونا بر برنامه‌ها، عنوان کرد: شرایط سختی در ورزش قهرمانی وجود دارد و مربیان و ورزشکاران دغدغه زیادی دارند.  واقعیت این است که ملزم به اطاعت از دستورات ستاد کرونا هستیم.

وی ادامه داد: با ورزشکاران در ارتباط هستم و فعالیت آنان را رصد می‌کنم. تعامل خوب با ورزشکاران تیم ملی می‌تواند بر کار آنها تاثیر مثبت داشته باشد. تدابیر لازم را در نظر گرفتیم که سلامت ورزشکاران در خطر نباشد.  در بخش جانبازان و معلولین محدودیت بیشتری نسبت به دیگران داریم و این محدودیت موجب شده تا سخت‌گیری بیشتری به وجود آید.

اسبقیان با اشاره به رکوردگیری و پرداخت حقوق ورزشکاران، گفت: رکوردگیری براساس استاندارد لازم است. باور دارم ورزشکارانی که کسب سهمیه کردند و شانس مدال دارند باید مورد توجه قرار گیرند اما تحریم‌ها کار را سخت کرده است. البته تا کنون مشکلی در پرداختی‌ها نداشتیم و کمیته ملی پارالمپیک نیز همکاری لازم را دارد. هر کدام از ورزشکاران تجهیزات لازم را درخواست کنند در حد توان فراهم می‌کنیم. همچنین بحث‌هایی بود که همسان‌سازی پاداش‌ها کمرنگ شود که با مخالفت «مهدی علی‌نژاد» معاون وزیر ورزش همراه شد.

وی با اشاره به حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی پارالمپیک گفت: در ۶ ماه گذشته سه بار با مسوولان وزارت ورزش و شخص وزیر جلسه داشتم که آن‌ها در این خصوص قول همکاری دادند.

برچسب‌ها فدراسیون جانبازان مهدی علی نژاد محمود خسروی وفا سیامند رحمان کمیته ملی پارالمپیک مهدی علی نژاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون جانبازان مهدی علی نژاد محمود خسروی وفا سیامند رحمان کمیته ملی پارالمپیک مهدی علی نژاد فدراسیون جانبازان مهدی علی نژاد محمود خسروی وفا سیامند رحمان کمیته ملی پارالمپیک مهدی علی نژاد کمیته ملی پارالمپیک وزارت ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۳۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعی: اقدام وزارت ورزش بی سابقه بود

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین تجلیل از مدال آوران و قهرمانان ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور، وزیر ورزش و جوانان، رؤسای کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و رؤسای فدراسیون‌ها و ورزشکاران برگزار شد. هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو به نمایندگی از خانواده بزرگ تکواندو از برگزاری چنین مراسمی تقدیر و تشکر نمود.

ساعی در این رابطه گفت: ورزش ایران اسلامی در آستانه رویداد بزرگ و پر اهمیت المپیک ۲۰۲۴ پاریس قرار دارد و ورزشکاران دارای سهمیه در تلاش برای به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی می‌کوشند. بر همین اساس معتقدم برگزاری مراسم و اهدا پاداش ملی پوشان ورزشی خیلی اهمیت دارد.

وی افزود: قهرمانان ورزشی برگزاری مراسم تجلیل از مدال آوران با حضور ریاست محترم جمهور در دو مرحله و در کمتر از ۱۰ ماه را به یاد ندارد. موضوعی که با تدبیر کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان به حقیقت پیوست تا افزایش انگیزه و روحیه ورزشکارانی که سهمیه المپیک کسب کرده اند را دوچندان نماید.

رئیس فدراسیون تکواندو ادامه داد: تدبیر و تلاش موفقیت آمیز کیومرث هاشمی و مجموعه مدیران و کارکنان وزارت ورزش و جوانان در تحقق نظریه مقام معظم رهبری، «ایران قوی، ورزش قوی می‌خواهد»، ستودنی و قابل تقدیر است که بدون شک ادامه این روند، توسعه پایدار ورزش را در همه زمینه‌ها در پی خواهد داشت.

ساعی در پایان گفت: بر خود وظیفه می دانم به نمایندگی از دبیر کل، نواب رئیس، اعضای هیأت رئیسه، رؤسای کمیته‌های مختلف فدراسیون، رؤسای هیأت‌های استانی، کادر فنی و اعضای تیم‌های ملی تکواندو، پاراتکواندو و خانواده پرافتخار تکواندو از تلاش‌های مجدانه و دلسوزانه وزیر محترم ورزش و جوانان در برگزاری چنین مراسم باشکوهی تقدیر و تشکر نمایم.

کد خبر 6099767

دیگر خبرها

  • توضیح اسبقیان درباره حواشی پرسپولیس - سپاهان و قهر منصوریان
  • شروین اسبقیان: کمیته انضباطی مستقل از فدراسیون فوتبال است
  • حمایت ویژه از ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی خوزستان
  • ساعی: اقدام وزارت ورزش بی سابقه بود
  • بر روی حمایت ایران از سپک تاکرا درIOC حساب باز کرده ایم
  • دیدار مناف هاشمی با دبیرکل فدراسیون جهانی سپک تاکرا
  • رفتار غیر حرفه ای شهربانو منصوریان/ مسئولان ووشو پاسخگو باشند
  • اسبقیان: هدف هیئت دولت ممانعت از ورود بانوان به ورزشگاه‌ها نیست/ هیچ مشکلی با تاج نداریم
  • سومین تجلیل رئیس جمهور از ورزشکاران
  • پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال