Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@00:53:43 GMT

پارک سیفیه ملایر میزبان عزاداران حسینی است

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۳۶۳۶

پارک سیفیه ملایر میزبان عزاداران حسینی است

حمیدرضا نوروزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در این یازده شب با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برنامه‌هایی همچون سخنرانی، سینه‌زنی، ذکر دعا و نیایش و قرائت زیارت عاشورا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها در قالب ویژه برنامه بصیرت عاشورایی است افزود: اداره اوقاف و امور خیریه ملایر برای حفظ سلامت مردم و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، شور حسینی را همراه با شعور حسینی در قالب طرح«بصیرت عاشورایی» اجرا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر بیان کرد: به جای موکت و فرش در محل عزاداری، از صندلی با رعایت فاصله اجتماعی ۲ متری استفاده شده و قبل و بعد از ورود عزاداران حسینی محل به طور کامل ضدعفونی و ورود و خروج از یک درب و غربالگری افراد با تب‌سنج انجام می‌شود.

نوروزی استفاده از ماسک را برای شرکت‌کنندگان ضروری دانست و ادامه داد: پذیرایی در این مراسم ممنوع است و برای حفظ سلامت مردم همه ما ملزم به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و اجرای دقیق شیوه نامه‌های وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی کرونا هستیم.

وی گفت: این برنامه ضبط و به طور مستقیم از طریق فضای مجازی پخش می‌شود و قرار است سه شب آخر این مراسم به صورت مستقیم از شبکه استانی مرکز همدان پخش شود.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه برگزاری آیین‌های عزاداری در بقاع متبرکه و امامزادگان این شهرستان محدود شده و هیچکدام از بقاع متبرکه برنامه ندارند بیان کرد: ویژه برنامه بصیرت عاشورایی فقط برای ۲ بقعه امامزاده عبدالله(ع) و تکیه ابوالفضل(ع) در فضای مجازی پیش‌بینی شده است.

نوروزی ادامه داد: همچنین تعداد قابل توجهی بنرهای اطلاع‌رسانی آخرین دستورالعمل‌های پروتکل‌های بهداشتی در خصوص اماکن مذهبی تهیه و برای اکثر مساجد شهر ارسال شده است.

وی گفت: در مجموع ۱۵۰ میلیون تومان از محل نیت واقف بزرگ ملایری شادوران سیف‌الدوله برای اجرای برنامه‌های دهه اول محرم در این شهرستان هزینه شده است.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر توزیع پنج هزار پرس غذای گرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی با مجوز بهداشت و درمان بین خانواده‌های کمتر برخوردار و نیازمند با هزینه ۷۵ میلیون تومان را از دیگر برنامه‌های این شهرستان در دهه اول محرم عنوان کرد.

نوروزی اظهار داشت: علاوه بر این ۵۰۰ بسته ارزاق از محل موقوفه واقفان ملایری سیف‌الدوله، حاج کاظم خانی، شمس‌الدوله جوزان و حاج محمد نامیله‌ای تهیه و در روزهای آینده قبل از عاشورا بین خانواده‌های کمتر برخوردار توزیع خواهد شد.

وی یادآور شد: ارزش هر بسته مواد غذایی ۳۰۰ هزار تومان است و در مجموع ۱۵۰ میلیون تومان برای تهیه این بسته‌های ارزاق از محل نیت چهار واقف ملایری هزینه شده است. 

۶۳.۵ درصد از اراضی ملایر موقوفه است و این شهرستان در سطح کشور جایگاه بالایی در عرصه وقف دارد.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه همدان ملایر ماه محرم و کرونا هیأت عزاداری وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه همدان ملایر ماه محرم و کرونا هیأت عزاداری وقف سازمان اوقاف و امور خیریه همدان ملایر ماه محرم و کرونا هیأت عزاداری وقف اداره اوقاف و امور خیریه ملایر پروتکل های بهداشتی رعایت کامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر

گفته‌ می‌شود که بخش بزرگی از پارک لاله که مملو از درختان کهنسال است به تازگی حصارکشی شده و گفته شده که قرار است در آنجا ساختمانی از طرف شهرداری احداث شود. همچنین تاکید شده با توجه به تعرضات و دستکاری‌هایی که در بوستان‌های دیگر از جمله پارک اندیشه و پارک قیطریه در حال وقوع است و پیش‌تر هم با حذف درختان و احداث بنا در ابن پارک صورت پذیرفته، خطر جدی است./چندثانیه

   

دیگر خبرها

  • مصلی کیش میزبان عزاداران شهادت امام جعفرصادق (ع)
  • اجتماع عزاداران امام صادق (ع) در ۳۰۰ بقعه متبرکه استان
  • شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر
  • افتتاح هتل پارک سیفیه ملایر در دهه فجر
  • مسجد ارک تهران میزبان عزاداران شهادت امام صادق(ع) می شود
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • هرمزگان میزبان ۳۰۰ برنامه بزرگداشت دهه کرامت
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف