Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@05:57:01 GMT

ویژه‌برنامه قصه‌های عاشورایی در سوگِ‌ نینوا در گیلان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۴۰۸۳

ویژه‌برنامه قصه‌های عاشورایی در سوگِ‌ نینوا در گیلان اجرا می‌شود

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها-مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به انتشار فراخوان قصه‌های عاشورایی با عنوان «در سوگِ‌ نینوا» گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ‌ عاشورایی از اهداف اجرای این برنامه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، اسفندیار ضیایی امروز در جمع خبرنگاران از انتشار فراخوان قصه‌های عاشورایی با عنوان «در سوگِ‌ نینوا» خبر داد و اظهار داشت: فراخوان این برنامه با مشارکت و همراهی انجمن قصه‌گویی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و ستاد اقامه‌ نماز انتشار‌ پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به موضوعات پیشنهادی برای قصه‌گویی در این برنامه بیان کرد: اقامه «نماز ظهرعاشورا»، موضوع کودکان‌ کربلا، یاران امام‌حسین(ع)، شهادت سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان و اسارت اهل‌بیت سیدالشهدا(ع) از موضوعات پیشنهادی برای قصه‌گویی است.

ضیایی نهادینه‌سازی فرهنگ‌ عاشورایی را یکی از اهداف انتشار فراخوان قصه‌های عاشورایی با عنوان «در سوگِ‌ نینوا» دانست و ابراز داشت: نهادینه‌سازی فرهنگ‌ عاشورایی، انتقال آموزه‌های حسینی به‌ مخاطبان و تبیین جایگاه اهل‌بیت(ع) و یاران امام‌حسین(ع) در حماسه‌‌ کربلا از دیگر اهداف این‌ برنامه است.

محمدرضا سنگری: چه‌کسانی گزارش‌های دقیق از عاشورا را ثبت کرده‌اند؟/ دلایل وهن تاریخ و تحریف در بازگویی عاشورااشرف غنی: عاشورا فرصتی برای تحکیم وحدت ملی و اخوت اسلامی استعضو مجلس خبرگان رهبری: آمادگی اصحاب برای حضور در واقعه عاشورا از مهم‌ترین اقدامات اباعبدالله(ع) بود

وی گروه‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال را از مخاطبان این فراخوان برشمرد و عنوان کرد: علاقمندان به شرکت در این برنامه از قصه‌های حداکثر 10 دقیقه‌ای خود با موضوعات مذکور به‌صورت عمودی فیلم‌برداری کرده و از طریق رایانامه به نشانی GHesegilan97@gmail.com ارسال کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به دیگر راه‌های ارسال قصه‌ها و شرکت در این فراخوان خاطرنشان کرد: ارسال قصه‌ها در پیام‌رسان‌های گپ و واتس‌آپ به شماره 09335400749 امکان‌پذیر است البته مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری سراسر استان نیز آماده دریافت‌ موضوعات است.

ضیایی بهره‌گیری از هنر‌ قصه‌گویی در ارائه‌ تصویری روشن از رخداد آگاهی‌بخش کربلا را نیز از اهداف فراخوان «درسوگِ‌ نینوا» اعلام کرد و بیان داشت: نشان دادن نقش کودکان کربلا در این حماسه‌سازی را نیز‌ می‌توان از اهداف انتشار‌ فراخوان «در سوگِ‌نینوا» برشمرد.

به گزارش تسنیم، علاقمندان برای ارسال آثار تا 20 شهریور ماه 1399 فرصت دارند و پس از آن در مراسمی از آثار برگزیده تجلیل‌‌ می‌شود.

دبیرخانه انجمن قصه‌گویی، اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان استان گیلان واقع در شهر رشت، میدان انتظام، کوچه نظام‌پزشکی، نیز پذیرای آثار ارسالی شرکت‌کنندگان است.  

انتهای پیام/612/ ع

R7877/P/S6,71/CT11 بیشتر بخوانید... استمداد معاون استاند‌ار خراسان‌رضوی از مردم ایران/ تاسوعا و عاشورا به مشهد مقدس سفر نکنید/ وضعیت شهر قرمز است یادداشت|۲ شاخصه‌ اصلی قیام عاشورا مقاومت جمهوری اسلامی و ملت ایران مقابل دشمنان برگرفته از فرهنگ عاشوراست قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... استمداد معاون استاند‌ار خراسان‌رضوی از مردم ایران/ تاسوعا و عاشورا به مشهد مقدس سفر نکنید/ وضعیت شهر قرمز است یادداشت|۲ شاخصه‌ اصلی قیام عاشورا مقاومت جمهوری اسلامی و ملت ایران مقابل دشمنان برگرفته از فرهنگ عاشوراست پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ بررسی وضعیت ‌کرونا در ایران| ۱۵ استان در وضعیت قرمز کرونایی/ ۱۱ استان به مرحله هشدار رسیدند + جدول و نمودار ۲ قطعه ۷ راه‌آهن گیلان آماده ریل‌گذاری/ خط ریلی رشت تا پایان سال به بندرانزلی متصل می‌شود ۳ تلاش جهادی سپاه برای محرومیت زدایی از روستاهای میناب / اجرای ۳۶ پروژه طی ۳ سال+تصاویر ۴ گزارش| بررسی علل آشفتگی بازار بورس در هفته‌های اخیر/ دولت شتاب‌زده عمل کرد / به اعتماد سهامداران خدشه وارد شد ۵ گزارش ویدئویی| ویژگی‌های دینداری حسینی/ چگونه در مسیر ‌امام حسین(ع) حرکت کنیم؟ ۶ امید و تولید به نیشکر هفت‌تپه برگشت/ پایان تجمع ۷۰ روزه کارگران ۷ غبار محرومیت دور تا دور نواحی منفصل شهری «نایسر» کردستان/ ۱۱۰۰۰۰ نفر در برزخ شهر و روستا ماندند+ تصاویر ۸ سرپرست باشگاه ذوب‌آهن: سرمربی تا پایان هفته معرفی می‌شود/ اسماعیلی‌فر خودش هم می‌داند با ما قرارداد دارد مهمترین اخبار استانها فاز نخست پتروشیمی بوشهر با فرمان رئیس‌جمهور ‌افتتاح شد/ تولید سالانه ۴.۲ میلیون تن محصول گزارش| قزوین؛ صاحب سبک در تعزیه/رونق تعزیه‌خوانی با وجود هجوم کرونا عضو کمیسیون انرژی مجلس: دولت از محل افزایش قیمت بنزین سالانه حدود ۷۲ هزار میلیارد تومان درآمد دارد تخت‌جمشید ویترین باستان‌شناسی ایران/ کشفیات تازه راهی به دنیای ناشناخته تاریخ است مهمترین اخبار تسنیم فاز نخست پتروشیمی بوشهر با فرمان رئیس‌جمهور ‌افتتاح شد/ تولید سالانه ۴.۲ میلیون تن محصول لاوروف: تلاش آمریکا برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران موفق نخواهد شد مشترکین خانگی کم‌مصرف برق ۱۰۶میلیارد تومان پاداش گرفتند/ وزیر نیرو: صنعت برق ایران جزو قدرت‌های مسلّم منطقه است پهلوگیری انواع شناورها تجاری، صیادی، مسافری در جزیره ابوموسی امکان‌پذیر شد باقری: سازش با اشغالگران، آتشفشان مقاومت را شعله‌ورتر می‌کند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قصه های عاشورایی قصه گویی قصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۴۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصتی مناسب برای تببین جایگاه اهل بیت علیهم السلام

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گیلان ؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز در نشست هماهنگی ویژه برنامه‌های دهه کرامت گفت: دهه‌ی کرامت فرصت مناسبی است تا رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی با محتوا سازی و تببین معارف دینی جایگاه اهل بیت علیهم السلام به ویژه حضرت معصومه سلام الله علیها و امام رضا علیه السلام در کنار ایجاد شادی تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان نصب سخنان و روایت کوتاه از ائمه اطهار (ع) در مناطق مختلف را یکی از راه‌های تببین جایگاه اهل بیت (ع) به عنوان جهادگران عرصه تبیین و ارزش‌های اسلامی دانست و افزود: باید با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها و با مشارکت مردمی به ویژه در این دهه برای اجرای کار‌های فرهنگی اثرگذار، برنامه ریزی و اقدام شود.
وی با تاکید بر اینکه در مساجد باید با جوان گرایی، نشاط و امید را در جامعه ایجاد کرد، گفت: برگزاری نشست‌های فصلی با حضور امامان جماعت و طلبه‌های جوان در پیشرفت کار‌های فرهنگی در جامعه بسیار موثر است.
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی اشجری رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این نشست با تشریح مهمترین برنامه‌های دهه کرامت گفت: در دهه کرامت بیش از ۴۰۰ برنامه در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد.
همچنین در این نشست هر یک از اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان گیلان برنامه‌های خود را بیان کردند.
۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت مصادف با یکم تا یازدهم ذی القعده، میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) دهه کرامت نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • دهه کرامت فرصت پیوند دل‌های نسل جوان با اهل بیت(ع) است
  • دهه کرامت فرصتی مناسب برای تببین جایگاه اهل بیت علیهم السلام
  • تکذیب پیوست نامه صحرایی درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ دانشگاه رای را اجرا کند
  • ۳۷۰۰ برنامه ویژه بزرگداشت هفته معلم در هرمزگان اجرا می‌شود
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • ۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه در طول هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود