Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور همزمان با هفته دولت، در ارتباط ویدئو کنفرانسی سه طرح بزرگ ملی با اعتبار حدود ۴.۷ میلیارد یورو در حوزه نفت را افتتاح کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در ارتباط ویدئوکنفرانسی، طرح توسعه و بهسازی مرکز دیسپچینگ گاز و خطوط انتقال ششم و نهم سراسری گاز، فاز اول پتروشیمی بوشهر و نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی غرب کارون و خطوط انتقال و پست برق آن را افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خط لوله انتقال گاز ششم سراسری ظرفیت انتقال روزانه ۱۱۰ میلیون مترمکعب گاز را از پارس جنوبی به استان‌های غرب کشور دارد.

این طرح کاملاً با اتکا به توانمندی و نبوغ متخصصین و سازندگان داخلی به ثمر نشسته است و طول آن حدود ۱۲۰۰ کیلومتر است که گاز پارس جنوبی را با عبور از استان‌های بوشهر، خوزستان، لرستان، ایلام و کرمانشاه به شهر دهگلان در استان کردستان منتقل می‌کند.

خط لوله ۱۲۵ کیلومتری انتقال گاز نهم سراسری با ظرفیت ۶۰ میلیون مترمکعب است که مبدا آن از ۳۲ کیلومتری غرب بهبان آغاز می‌شود و تا مرز بازرگان و شمال ماکو امتداد می‌یابد.

احداث این خطوط لوله علاوه بر پایداری در تأمین گاز استان‌های سردسیر کشور از مزیت صادراتی نیز برخوردار بوده و نقش مهمی در تبادلات انرژی با کشورهای منطقه دارد.

فاز اول پتروشیمی بوشهر نیز که با دستور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید شامل واحد استحصال اتان، متانول، شیرین‌سازی گاز، تولید اکسیژن، تولید آب صنعتی و خوراک ۹.۶ میلیون مترمکعب در روز برای پالایشگاه‌های پارس جنوبی است.

نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی غرب کارون نیز از ظرفیت تولید ۴۹۲ مگاوات برق در روز به منظور تأمین برق میادین غرب کارون شامل آزادگان شمالی و جنوبی، یاران شمالی و جنوبی است. برای این پروژه ۱۵۰ کیلومتر خط انتقال برق، ۵ پست فشار قوی و ایستگاه تقلیل فشار گاز نیروگاه نیز تأسیس شده است.

کد خبر 440664

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور نفت وزارت نفت بیژن زنگنه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۴۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار ابراهیم بی دل عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با هفته بسیج سازندگی ۲۵ عنوان برنامه شاخص در تربت جام اجرا می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تربت جام با گرامیداشت هفته بسیج سازندگی گفت: برپایی نمایشگاه، میز خدمت، دیدار شورای جهادی با امام جمعه تربت جام، افتتاح و بازدید از قنوات احیا شده، دیدار با خانواده‌های شهدا، همایش مهر ماندگار، اعزام گروه‌های جهادی کشاورزی به مزارع و گروه‌های جهادی دامپروری جهت واکسیناسیون رایگان دام و طیور از برنامه‌های این هفته است.

وی همچنین گفت: اعزام گروه‌های جهادی عمرانی و درمانی به مناطق کم برخوردار، توزیع نان رایگان و بسته معیشتی، همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی، افتتاح قرارگاه منطقه‌ای جهادی این شهرستان، از جمله برنامه‌های هفته بسیج سازندگی در سال جاری است.

کد خبر 6097678

دیگر خبرها

  • چلسی به دنبال گئورگی سوداکوف، وینگر ۶۵ میلیون پوندی شاختار دونتسک / دیلی میل
  • اجرای ۲۲۸ برنامه همزمان با هفته هلال احمر در گلستان
  • افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران به دست هایپراستار
  • کلنگ‌زنی و افتتاح ۴ طرح بزرگ کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • برپایی نمایشگاه هنر در لارستان همزمان با هفته کار و کارگر + تصاویر
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می‌شود
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود
  • افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید