Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس مرکز علمی کاربردی ماشین سازی تبریز گفت: کسب تمامی مهارت های لازم در دانشگاه‌ علمی کاربردی به صورت ساده امکان پذیر بوده و تمام امکانات موجود در این مراکز در اختیار دانشجویان است.

موسی فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مرکز آموزش و تحقیق ماشین سازی از دهه‌ی ۴۰ تاسیس شده و تاکنون فعالیت آموزشی دارد، از سال ۷۵ نیز با همکاری دانشگاه تبریز به صورت مشترک به تربیت تکنسین فنی و مهندسی فنی کاربردی در حوزه‌ی مکانیک پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از سال ۷۵ با آغاز به کار دانشگاه جامع علمی کاربردی، مرکز  آموزشی ماشین سازی به عنوان یکی از مراکز علمی کاربردی استان شناخته و وارد فاز آموزش‌های مهارت محور در قالب دانشگاه جامع علمی کاربردی شد.

وی با بیان این‌که این مرکز به عنوان مرکز نمونه‌ی کشوری در سال ۸۵  و ۹۰ شناخته شد، گفت: امسال نیز این مرکز جزو یکی از ۱۰‌مرکز برتر کشور شناخته شد.

وی بیان کرد: فعالیت ما در این مرکز بیشتر در حوزه‌ی صنعت با اولویت ماشین افزار است، رشته‌های این مرکز در مقطع کاردانی و کارشناسی در حوزه‌ی ماشین افزار است، همچنین این مرکز جزو اولین مراکز علمی کاربردی است که در سال‌های ۹۱ تا ۹۳ در مقطع کارشناسی ارشد نیز دانشجو پذیرفته است.

وی با بیان این‌که سه دوره تجربه‌ی پذیرش دانشجوی ارشد در این مرکز داشتیم، گفت: این مقطع برای دانشجویان پروژه محور بوده به طوری‌که پروژه‌ها برای دانشجویان تعریف می‌شد و در راستای آن به صورت عملی دستگاهی را می‌ساختند، این مقطع در دو رشته‌ی بهینه سازی تولید ماشین افزار و ارتقای سیستم‌های کنترونیک بود.

وی با بیان این‌که مهارتی بودن آموزش‌های این مرکز از ویژگی های منحصر بفرد آن است، اظهار کرد: آموزش‌های این مرکز به معنای واقعی کلمه، مهارتی بوده و دانشجویان فارغ التحصیل مقاطع و رشته‌های مختلف آن می‌توانند ضمن کارآفرین بودن، در اشتغال موفق شوند.       

وی افزود: با توجه به این‌که ماشین سازی اولین و تنهاترین شرکت تولید کننده‌ی ماشین افزار در کشور است، تلاش کردیم آموزش‌های خود را برند کرده و به صورت تخصصی ارائه دهیم.
      
رئیس مرکز علمی کاربردی ماشین سازی تبریز با اشاره به امتیازاتی که در این مرکز برای دانشجویان در نظر گرفته شده است، بیان کرد: وجود کارگاه‌ها و آزمایشگاه های مجهز و پیشرفته، فضای آموزشی وسیع، امکاناتی همچون کتابخانه وسیع، سایت های کامپیوتر، زمین سبز، دستگاه های برش و تراش از امتیازات ویژه برای پذیرفته شدگان بوده و همچنین فضای آموزشی موجود در این مرکز می تواند دانشجویان را به صورت مهارتی تربیت کند.

وی در خصوص امکانات این مرکز آموزشی از لحاظ همجواری با صنعت، اظهار کرد: این مرکز دارای رشته به روز نوآوری آسانسور و پله برقی بوده و تنها مرکزی است که در مقطع کاردانی و کارشناسی آسانسور، کاردانی پله برقی و کارشناسی بالابرها خروجی دارد.

فیروزی افزود: فارغ التحصیلان ما به عنوان مهندسان آسانسور فعالیت می کنند؛ دومین فیلد کاری که در طی پنج سال به آن ورود کردیم تربیت مهندس و تکنسین آسانسور و پله برقی در این مرکز است، این مرکز فضای مناسبی را در اختیار علاقه مندان به این حوزه قرار می دهد.

وی بیان کرد: می‌توان ادعا کرد مجهزترین کارگاه آموزشی در صنعت آسانسور متعلق به مرکز علمی کاربردی ماشین سازی است.

رئیس مرکز علمی کاربردی ماشین سازی تبریز بیان کرد: مرکز علمی‌کاربردی ماشین سازی نیز برای پذیرش دانشجو در رشته‌ی ورزشی اقدام می‌کند، این رشته به صورت مهارت محور و کاربردی در این مرکز وجود دارد، به عنوان مثال کاردانی رشته‌ی مربیگری فوتبال یا آمادگی جسمانی به طور تخصصی در حوزه‌ی ورزش ارائه می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی مرکز علمی کاربردی ماشین سازی تبریز در شرایط کرونایی، گفت: اولویت کاری ما در شرایط کرونایی، وابسته به نظر ستاد مقابله با کروناست، تمامی آموزش‌ها طبق دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا ارائه شد، البته با توجه به مهارت محور بودن این مرکز با فضای مجازی زیاد سازگاری ندارد برهمین اساس با گستردگی فضای آموزشی و با رعایت تمامی استانداردها از تجمعات خودداری کردیم، کلاس‌های عملی به چند کلاس تفکیک شدند، آموزش‌های مهارتی با رعایت استانداردها با فاصله گذاری مناسب ارائه شد.

وی ادامه داد: اکنون نیز با توجه به شرایط کرونایی در حال تولید محتوا برای آموزش‌های مهارتی و کارگاهی هستیم تا به صورت مجازی محتواهای آموزشی نیز به دانشجویان ارائه شود، تمامی کلاس‌های نظری به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به پذیرش دانشجو در مرکز آموزشی علمی کاربردی ماشین سازی در مقطع کاردانی و کارشناسی، گفت: از اوایل شهریور ماه پذیرش دانشجو از طریق سازمان سنجش در مقطع کاردانی و کارشناسی آغاز می‌شود.

فیروزی ادامه داد: رشته‌های مربوط به حوزه‌ی صنعت از جمله مکانیک خودرو، مکانیک ماشین افزار، مکانیک آسانسور، برق صنعتی، برق الکترونیک، ورزش، مدیریت کسب و کار و سایر بخش‌ها در حوزه‌ی تعمیراتی مربوط به ماشین آلات جزو رشته‌های تحصیلی این مرکز است.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز تمامی صنایع، مقرر شده از این ترم کاردانی رشته‌ی نگهداری جرثقیل در این مرکز نیز ارائه شود.

 براساس این گزارش؛ ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقطع کاردانی از چهارم شهریورماه و در مقطع کارشناسی از 11 شهریور شروع  خواهد شد، علاقمندان جهت ثبت نام به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

انتهای رپرتاژ

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی مقطع کاردانی و کارشناسی آموزش های مهارت پذیرش دانشجو ماشین افزار مهارت محور حوزه ی آموزش ها رشته ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۴۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان خواستار ارتقا و توسعه رشته‌های فنی در این شهرستان شد.

محمد ناظری امروز (دهم اردیبهشت ماه) در جلسه‌ شورای آموزش و پرورش شهرستان، گفت: با نفوذترین و محبوب‌ترین فردی که می‌تواند در همه مراحل حساس زندگی، دانش‌آموز را یاری کند، معلم است و به همین دلیل، دانش‌آموزان معلم خود را به‌عنوان الگو و اسوه می‌پذیرند و خود را با او همسان و همانند می‌کنند.

او ارتقا و توسعه رشته‌های فنی را در این شهرستان خواستار شد و افزود: تمام اقشار بویژه جوانان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان باید از ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای حرفه‌آموزی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه همه دانش‌آموزان معمولانی این است که علم‌آموزی و مهارت‌آموزی را به بهترین شکل یاد بگیرند، اظهار کرد: باید تلاش شود جهت فکری جامعه به‌گونه‌ای باشد که خانواده‌ها به رشته‌های فنی تمایل پیدا کنند تا دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای تشویق و هدایت شوند.

سرپرست فرمانداری معمولان با بیان اینکه علاوه بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در مدارس باید به مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی آنها توجه شود، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت و ارائه آموزش‌های متناسب با سن دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی در تعطیلات تابستان از دیگر مسائلی است که باید به‌صورت جدی به آن توجه شود.

او با تاکید بر لزوم تقویت مهارت‌آموزی در مدارس، ادامه داد: تحصیل در مدارس فنی حرفه‌ای و کار و دانش به معنی کم‌سواد بودن دانش‌آموزان نیست و این موضوع باید به‌عنوان یک فرهنگ بین خانواده‌ها نهادینه شود.

وی افزود: معلمان همیشه سرمشق و الگوی اثرگذار دانش‌آموزان برای آینده روشن هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی / تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی/ تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم