Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری برنامه "طبیب" در رادیو هم گوینده یکی از برنامه‌های پرشنونده است. به تعبیر خودش لقب‌های زیادی در پیامک‌ها به او داده‌اند مخصوصاً ماجرای خوردن قهوه اسپرسو و اعتقادِ شنونده که صدای مجری و گوینده آن برنامه بیشتر از قهوه به او انرژی می‌دهد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، "طبیب" نام برنامه‌ای در تلویزیون است که به حوزه پزشکی و سلامت می‌پردازد؛ برنامه‌ای متفاوت که کارش را با سه حوزه تغذیه، ورزش و پیشگیری (درمان) شروع کرد و امروز با وجود کرونا و برنامه‌های متعدد در شبکه سلامت، اما آمارها و استقبال‌ها در فضای مجازی نشان می‌دهد "طبیب" جای خودش را در میان خانواده‌ها پیدا کرده است؛ چه زمانی که پیمان طالبی به عنوان مجری برنامه به احتکار ماسک و اتفاقات دیگر در حوزه بهداشت و درمان انتقاد می‌کند به صورت گسترده پخش می‌شود و چه مهمان برنامه درست یا غلط درباره موضوعات مربوط به پزشکی و بهداشت و درمان اظهارنظری دارد؛ وایرال گسترده‌ای را شاهدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برنامه‌سازی در حوزه‌های مختلف، یک حلقه گمشده‌ای است که تلویزیون با توجه و خلاقیت و نوآوری می‌تواند آن را احیاء کند؛ مثل خیلی از حوزه‌هایی که در رسانه‌ملی فقیرند و بسیاری به دنبال کارهای متعدد در یک حوزه‌اند. موضوع بهداشت و سلامت و درمان، بسیار سوژه مهم و اساسی در برنامه‌سازی به شمار می‌رود. "طبیب" مدتی است در کنداکتور تلویزیون جایش را باز کرده و با محوریت سلامتی، راهکارهای مهمی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف، توجه به طب سنتی و آخرین یافته‌های طب مدرن می‌پردازد. 

به ظنّ بسیاری از پژوهشگران این حوزه، رمز موفقیت "طبیب" اظهارنظرهای علمی و تثبیت شده پزشکی و حوزه بهداشت است و بعضاً دچار اشتباهات علمی در ارائه راهکار بهداشتی و درمانی شده که به مهمان برنامه برمی‌گردد. این برنامه توجه ویژه‌ای به فضای‌مجازی داشته و به آسیب‌ها و فرصت‌های این فضا و مسائلی که توصیه‌های نادرست و ناقص در حوزه سلامت به بار می‌آورد پرداخته است. جالب است تمام محتوای موجود در برنامه، با ذکر منبع مورد اطمینان به مخاطبان ارائه می‌شود. 

یکی از اتفاقاتی که در "طبیب" افتاد، ارتباط با پزشکان حاذق و اساتید طب سنتی و ارائه ورزش‌های ساده برای کارمندان و مردمی که امکان ورزش کردن ندارند. به قول تهیه‌کننده برنامه، "طبیب" با توجه مدیر شبکه در ایام کرونا حتی یک روز هم تعطیل نشد. امسال به خاطر کرونا و وظیفه مهم اطلاع‌رسانی به مردم علاوه‌بر برنامه روتین خود، زمانی هم در ساعات شبانه و پربیننده به تکرار این برنامه اختصاص داده شد تا بتواند به انتظارات مردم در ایام کرونا پاسخ دهد.

به تعبیر تهیه‌کننده، گروهی از پزشکان متخصص و متعهد در کنار گروه برنامه‌ساز به عنوان مشاور و گروه ایده‌پردازی حضور دارند که در انتخاب کارشناسان و مهمانان برنامه و محتوای هر قسمت نظارت جدی و اجرایی دارند. اگر به نام پزشکانِ مهمان برنامه نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که برخی از پزشکان نامدار ایرانی که تا به حال فرصت حضور در تلویزیون را نداشته‌اند در برنامه "طبیب" حضور داشته‌اند.

در ادامه گپ و گفت کوتاهی با پیمان طالبی مجری این برنامه تلویزیونی و البته گوینده برنامه پرشنونده "جوان ایرانی سلام" داشتیم که مشروح آن در ادامه آمده است:

پیمان طالبی مجری این برنامه پیش از این "مردم چی‌ میگن" را اجرا می‌کرد؛ در "جوان ایرانی سلام" گویندگی می‌کند. او در خصوص این برنامه رادیویی به خبرنگار خبرگزاری تسنیم  گفت: برنامه "جوان ایرانی سلام" از برنامه‌های قدیمی و پرمخاطب رادیو جوان است و قبل از من گوینده‌های بسیاری اجرای آن را برعهده داشتند. در حال حاضر من و خانم فاطمه صداقتی گوینده این برنامه‌ایم. سال 1392 بود که بعد از رفتن خانم صداقتی از این برنامه، من و حسن اسماعیل‌پور برای این برنامه انتخاب شدیم، فکر نمی‌کردیم که بعد از خانم صداقتی که "جوان ایرانی سلام" با ایشان شروع شد مخاطبان استقبالشان ادامه داشته باشد، اما خدا را شکر این محبت و لطف شنونده‌ها ادامه داشت و خیلی سریع مخاطبان با ما ارتباط گرفتند و ما را پذیرفتند.

وی افزود: همه از من می‌پرسند که این همه  انرژی را از کجا می‌آوری؟ در واقع من اصولاً آدم پُرانرژی‌ام و این انرژی که صبح‌ها می‌گذارم واقعی است. درست است من هم گاهی شاید مشکل داشته باشم و به قولی حال دلم خوب نباشد اما وقتی پشت میکروفون می‌نشینم با خود می‌گویم پیمان هر مشکلی داری برای خودت هست و باید برنامه را پُرانرژی اجرا کنی! به هر حال مردم وقتی روز خودشان را با صدای پُرانرژی شروع کنند در طول روز تأثیرگذار خواهد بود و این انرژی به آن‌ها هم منتقل می‌شود.

طالبی با اشاره به اینکه سعی می‌کنم برنامه‌ای را اجرا کنم که حسّ خوبی به آن داشته باشم، تأکید کرد: من گزیده کارم و سعی می‌کنم برنامه‌ای را اجرا کنم که حسّ خوبی به آن داشته باشم، بنابراین علاقه من به برنامه باعث می‌شود که انرژی مضاعف‌تری از برنامه بگیرم.

پیمان طالبی درباره پیامک‌هایی که به برنامه برای او ارسال می‌شود،گفت: لقب‌های زیادی در پیامک‌ها به من می‌دهند، اخیراً پیامک بامزه‌ای ارسال شد که مضمونش این بود: پیمان جان صدای تو را می‌شنوم در حالی که قهوه اسپرسو می‌خورم اما صدای تو از این قهوه بیشتر به من انرژی می‌دهد، پیمان اسپرسو... و این خیلی به من چسبید.

وی هنوز هم بهترین خاطره خود را همان داستان تیرآهن و پیراهن می‌داند، می‌گوید: هیراد حاتمی آمد روی خط که به قول خودمان نبض بازار را به دست بگیریم. بعد هیراد صحبتش را آغاز کرد و من این طور شنیدم که گفت می‌خواهد در مورد صنف تیرآهن فروش‌ها صحبت کند و تیرآهن دوزها. من با خودم گفتم من عمران خواندم و تیرآهن را نمی‌دوزند! خلاصه خبر را خواند و آخرش گفت پیمان‌جان رییس اتحادیه تیرآهن فروش‌ها گفته ما برای سال آینده تصمیم داریم انواع و اقسام رنگ‌های شاد و مختلفی را از تیرآهن تولید بکنیم. من از هیراد پرسیدم که من 5 سال عمران خواندم رنگ تیرآهن اصلاً مهم نیست! که آنجا گفت پیمان دارم در مورد پیراهن صحبت می‌کنم و صنف پیراهن‌دوزها. رنگ پیراهن برای شب عید را می‌گویم. خلاصه خیلی ماجرای جالبی بود.

مجری برنامه‌های تلویزیون در پاسخ به این سؤال که کدام بخش از برنامه "جوان ایرانی سلام" را بیشتر دوست داری، خاطرنشان کرد: واقعاً نمی‌توانم بگویم که کدام بخش این برنامه را بیشتر دوست دارم لحظه به لحظه این برنامه برایم جذاب است به این دلیل که حاصل تلاش یک تیم موفق و دوست‌داشتنی است که برای لحظه لحظه آن از جان و دل انرژی می‌گذارند و باید گفت که موفقیت "جوان ایرانی سلام" حاصل کار یک تیم فوق‌العاده است و من خیلی خوشحالم که صدای من از طریق این برنامه به گوش مردم می‌رسد و این موضوع همیشه برای من باعث افتخار بوده و هست.

او درباره برنامه "طبیب" و توجه به اصلاح سبک زندگی تأکید کرد: برنامه "طبیب" در تلاش است که تحولی در سبک زندگی مردم به‌وجود بیاورد. ما از پیشگیری و درمان صحبت می‌کنیم تا از بروز یکسری بیماری‌ها جلوگیری شود. این‌ها باید به مردم آموزش داده شود؛ پزشکان و پژوهشگران بسیاری اعتقاد دارند اگر سبک زندگی ما آدم‌ها تغییر پیدا کند سلامتی به دنبال خواهد داشت. الان مردم به خیلی از بیماری‌ها و مشکلات مبتلا می‌شوند و در جوانی گرفتارش می‌شوند به سبک زندگی غلط برمی‌گردد که از عدم تحرک و ورزش نکردن ناشی می‌شود. 

پیمان طالبی در پایان با اشاره به تغییر تیتراژ ابتدایی برنامه، خاطرنشان کرد: استرس‌هایی که گاهاً خیلی نابجا به ما وارد می‌شود، فرد را نابود و به بیماری مبتلا می‌کند. ما در برنامه تلویزیونی "طبیب" در تلاشیم به نوعی در راه پیشگیری به صورت درست قدم برداریم و سبک زندگی مردم را عوض کنیم. ان‌شاءالله این رویکرد را با قدرت و قوت ادامه می‌دهیم البته قرار است در فرم برنامه خصوصاً در تیتراژ ابتدایی برنامه تغییراتی ایجاد شود.

اخبار رادیو و تلویزیون| مسلم‌‌ بن عقیل سریال شد/ پرده‌خوانی در رادیو فرهنگماجرای جایزه مسابقه تلویزیونی "نما به نما" چیست؟تکلیف سریال‌های محرمی تلویزیون روشن شد/ وقتی "بوم و بانو" و "زمین گرم" با تأخیر می‌رسند!

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT7 واژه های کاربردی مرتبط مجریان تلویزیون رادیو شبکه سه رسانه ملی تلویزیون بیشتر بخوانید... بازیگران جدید سریال "دادٍستان"/ از محمد کاسبی و برزو ارجمند تا نگار فروزنده و نیما شاهرخ‌شاهی+ تصاویر حسینیه رادیو با ۲۳۹۶ برنامه و ۱۱ سریال/ رادیو نمایش مقتل‌خوانی می‌کند آخرین خبرها از سریال شهید باکری/ نگارش و پژوهش به پایان رسیده است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... بازیگران جدید سریال "دادٍستان"/ از محمد کاسبی و برزو ارجمند تا نگار فروزنده و نیما شاهرخ‌شاهی+ تصاویر حسینیه رادیو با ۲۳۹۶ برنامه و ۱۱ سریال/ رادیو نمایش مقتل‌خوانی می‌کند آخرین خبرها از سریال شهید باکری/ نگارش و پژوهش به پایان رسیده است واژه های کاربردی مرتبط مجریان تلویزیون رادیو شبکه سه رسانه ملی تلویزیون پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ خاطره شنیده‌نشدۀ حجت‌الاسلام انصاریان از "شهید سلیمانی" ۲ مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی(ره) به‌صورت عمومی برگزار نمی‌شود ۳ عیادت حجت‌الاسلام محمدیان از استاد فاطمی‌نیا ۴ محمدرضا سنگری: چه‌کسانی گزارش‌های دقیق از عاشورا را ثبت کرده‌اند؟/ دلایل وهن تاریخ و تحریف در بازگویی عاشورا ۵ مداحی بنی‌فاطمه در شب دوم محرم ۱۴۴۲ ۶ نوحه‌سرایی خیابانی محمود کریمی در شب دوم محرم + فیلم ۷ گزارش تسنیم از ۱۰ سال با "مختارنامه"/ اگر مهلّب نبودم، دوست داشتم ابن‌زیاد باشم ۸ آیا بودجه برون‌مرزی صداوسیما مستقل می‌شود؟ مهمترین اخبار فرهنگی در آستان حسین (ع)| چگونه مانند «حرّ» از خورشید فروزان حسینی بهره ببریم؟ کوچه به کوچه عشق تو را جار می‌زنیم+ عکس اولین نمایشگاه کتاب مجازی چه میزان فروش داشت؟ محمدرضا سنگری: چه‌کسانی گزارش‌های دقیق از عاشورا را ثبت کرده‌اند؟/ دلایل وهن تاریخ و تحریف در بازگویی عاشورا مهمترین اخبار تسنیم فاز نخست پتروشیمی بوشهر با فرمان رئیس‌جمهور ‌افتتاح شد/ تولید سالانه ۴.۲ میلیون تن محصول لاوروف: تلاش آمریکا برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران موفق نخواهد شد مشترکین خانگی کم‌مصرف برق ۱۰۶میلیارد تومان پاداش گرفتند/ وزیر نیرو: صنعت برق ایران جزو قدرت‌های مسلّم منطقه است پهلوگیری انواع شناورها تجاری، صیادی، مسافری در جزیره ابوموسی امکان‌پذیر شد باقری: سازش با اشغالگران، آتشفشان مقاومت را شعله‌ورتر می‌کند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجریان تلویزیون رادیو شبکه سه رسانه ملی تلویزیون مجریان تلویزیون رادیو شبکه سه رسانه ملی تلویزیون جوان ایرانی سلام پیمان طالبی سبک زندگی برنامه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۴۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این گزارشگر تا آخر عمر گاف نداد!

مسعود اسکویی در طول این سال‌ها که در رادیو و تلویزیون گزارشگر و گوینده اخبار بوده است، می‌گفت که تاکنون هیچ گافی نداده‌ است، راست هم می‌گفت چراکه او گزارشگری را در کنار زنده‌یاد بهمنش آموخته بود و در خاطراتش همواره از زنده‌یاد عطاءالله بهمنش یاد می‌کرد.

به گزارش ایسنا، مسعود اسکویی صبح امروز ـ چهارشنبه ـ ۱۲ اردیبهشت ماه از دنیا رفت؛ گوینده پیشکسوتی که هر بار با او تماس می‌گرفتیم با رویی گشوده و صبوری به گفت‌وگو می‌پرداخت و پاسخگوی سوالاتمان در حوزه رادیو می‌شد.  

در گزارش زیر گفت‌وگوی قدیمی با مسعود اسکویی را که از سال‌ها پیش داشتیم، مرور می‌کنیم. در این گفت‌وگو او از ۴۶ سال تجربه گویندگی گفته است.

مسعود اسکویی، گزارشگر پیشکسوت به گفته‌ی خودش از سال ۴۵ استخدام تلویزیون شد و به عنوان گوینده‌ی خبرهای سیاسی در تلویزیون حضور داشت.

سال‌ها به عنوان گوینده‌ی خبر سیاسی کار می‌کرد و چون هنوز بخش ورزشی از بخش سیاسی جدا نشده بود، اخبار ورزشی را نیز در همان جا می‌خواند. زمانی که بخش ورزشی از بخش سیاسی جدا شد، به بخش ورزشی خبر آمد و گوینده‌ی ثابت خبر ورزشی تلویزیون در ساعات ۱۹ و ۲۱ شد.

مسعود اسکویی، گزارشگر پیشکسوت رادیو و تلویزیون پس از گویندگی اخبار با گزارش‌های ورزشی آشنا شد و شروع به گزارش‌ کردن در کنار عطاء‌الله بهمنش، گزارشگر پیشکسوت کرد.

خاطره جالب از گزارشگری اسکویی در تلویزیون

مسعود اسکویی روایت می‌کرد: یادش بخیر یک استادی داشتیم آقای پیمان که همیشه می‌گفت هر مطلبی که می‌خواهید چه در رادیو و چه در تلویزیون ارائه دهید، حتما یک بار قبلش بخوانید. اشکال هم ندارد از پشت دوربین، بیننده نگاه کند؛ به هر حال یک خبر تازه در وسط برنامه به دستتان رسیده است.

می‌گفت، تلویزیون اوایل، ساعت شش تا هشت دو ساعت برنامه داشت که یک ربع آن خبر بود. از سریال و فیلم هم خبری نبود. یک روز وقتی خبرهایمان تمام شد در پایان خبری را به من دادند که نوشته بود «توجه بفرمایید امروز در ایتالیا جوانی با اتومبیل تصادف کرد و یک ... قطع شد» با توجه به اینکه قبلا این خبر را نخوانده بودم، شروع کردم این خبر را برای بینندگان بخوانم و در فکر خودم گفتم باید پایش باشد که قطع شده است؛ در حالی که زمانی که جمله‌ی بعد را خواندم این بود که پلیس پس از پنج ساعت جستجو «گوش» اش را پیدا کرده است!

به خنده می‌گوید: بالا خواندیم پا و پایین خواندیم «گوش» حالا جواب بیننده را چه می‌خواهیم بدهیم!؟

اولین گزارشگر تنیس و سوارکاری در ایران هستم

اسکویی اولین گزارشگر تنیس و سوارکاری در ایران بود. اتومبیل‌رانی، مسابقات ورزشی مثل فوتبال و فوتسال نیز از جمله ورزش‌هایی بود که گزارش می‌کرد.

خاطراتش را چنین یادآور می‌شد: «در آن زمان چون ۱۵ نفر بیشتر نبودیم، در گروه ورزش تلویزیون اکثر برنامه‌ها را گزارش می‌کردیم. فوتبال هم گزارش می‌کردم و ضمن اینکه گزارش می‌کردم اخبار هم می‌خواندم. تا اینکه پس از انقلاب سال ۱۳۶۸ من را به رادیو آوردند. خیلی سخت بود ولی خوب به رادیو آمدم.

این پیشکسوت رادیو می‌گوید: ضمن اینکه برنامه‌ها را در رادیو اجرا می‌کردم، مسابقات را نیز گزارش می‌کردم؛ البته بیشتر مسابقات والیبال و تنیس را گزارش می‌کردم و به همراه تیم‌ها به کشورهای دیگر می‌رفتم. در تهران هم مسابقات مختلفی بود که می‌رفتم و گزارش می‌کردم.»

فوتبال ایران و استرالیا خیلی برایمان هیجان داشت

اسکویی درباره‌ی جذاب‌ترین گزارشی که تاکنون از او به یادگار مانده است، صحبت کرده و گفته بود: البته تمام مسابقاتی که گزارش می‌کنیم برای ما جذاب است؛ اما خاطرم هست زمانی که مسابقات والیبال جام ملت‌های آسیا در کشورمان بود که تیم‌های خارجی هم آمده بودند، بسیار برایم جذاب بود. به ویژه اینکه قهرمان جام ملت‌های آسیا شدیم.

او همچنین بازی فوتبال ایران و استرالیا را جزو جذاب‌ترین گزارش‌های کاری‌اش خواند و گفت: در این بازی من، مجری و گوینده‌ی برنامه بودم؛ یعنی گزارشگر نبودم اما بسیار هیجان داشت و خیلی اثرگذار بر روی کارمان بود.

به کار گویندگی بسیار عشق می‌ورزیدم

اسکویی همچنین با اشاره به اینکه زمانی که به تلویزیون وارد شد، جوانی ۲۴ ساله بود و هنوز آن پختگی لازم را پیدا نکرده بود، اظهار کرده بود: هرچه جلوتر می‌رفتم در حین کار، به کار گویندگی بسیار عشق می‌ورزیدم. گویندگی هم در تلویزیون و هم در رادیو؛ اکنون هم که تا به اینجا رسیده‌ام همین حس را دارم. از دل و جان گویندگی و کارم را دوست دارم و کم کم سعی کردم پیشرفت کنم به رادیو آمدم و اکنون به اینجایی که هستم رسیدم.

در شهرستان‌ها گزارشگران بی‌طرفانه گزارش نمی‌کنند

این گزارشگر قدیمی تلویزیون و رادیو در ارتباط با گزارشگران جوان امروزمان در شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی اظهار کرده بود: مساله‌ای که گزارشگران جوان ورزشی باید در نظر داشته باشند، بی‌طرف بودن است. حال با توجه به اینکه هر کسی ممکن است علاقه‌ای به تیمی داشته باشد اما در گزارشش نباید این امر نشان داده شود. باید طوری گزارش کند که بی‌طرف باشد. اگر در رادیو گزارش می‌کند، باید شنونده‌ی خود را حفظ کند و اینکه در رشته‌ای که گزارش می‌کند، باید مطالعه‌ی زیادی داشته باشد.

او افزوده بود: متاسفانه در شهرستان‌های ما به چشم می‌خورد که گزارشگران ما بی‌طرفانه گزارش نمی‌کنند. در تلویزیون به دلیل اینکه ۷۰ درصد تصویر است و ۳۰ درصد گوش کردن، گزارشگر هر چه بگوید و بیننده هم هر چقدر دقت کند، ۳۰، ‌ ۴۰ درصد بیشتر نمی‌گیرد؛ به دلیل اینکه حواسش همه به تصویر است. اما در رادیو ۱۰۰ درصد گوش است؛ بنابراین باید گزارشمان نسبت به تلویزیون متفاوت باشد.

اسکویی بار دیگر تاکید کرده بود: مساله‌ی بی‌طرفی خیلی مهم است که متاسفانه در شهرستان‌ها می‌بینیم و خیلی واضح است. این جانبداری در تمام رشته‌ها از جمله فوتبال، والیبال، بسکتبال، ‌ هندبال و همه اینها کاملا به چشم می‌خورد.

اسکویی با توصیه بر اینکه در تلویزیون گزارشگر نباید زیاد صحبت کند به دلیل اینکه تصویر به کمکش می‌آید، خاطرنشان کرد: متاسفانه گزارشگران جوان شهرستانی ما همین طور هزار ماشاء‌الله پشت سر هم در تلویزیون صحبت می‌کنند.

با اطلاعات کافی مسابقه را گزارش کنیم

اسکویی با توصیه نسبت به اینکه گزارشگر باید مطالعه‌ی زیادی داشته باشد و بداند جریان بازی از چه قرار است، گفته بود: الان مثل گذشته نیست، یک بچه پنج، شش ساله هم می‌تواند از من ایراد بگیرد. کوچکترین اشتباه و غلطی که داشته باشیم تماس می‌گیرند و می‌گویند. خیلی باید حواسمان جمع باشد و دقت و مطالعه کنیم و با اطلاعات کافی مسابقه را گزارش کنیم.

تاکنون هیچ گافی نداده‌ام/با دل و جان کار کردیم

اسکویی از سال ۴۵ در تلویزیون بود و سپس در ‌سال ۶۸ به رادیو آمد. تاکید می‌کرد که تاکنون هیچ گافی نداده‌ام، اینکه چیزی را جابه جا بگویم، نه این کار را نکرده‌ام. نمی‌خواستم هیچ ایرادی از من نه در تلویزیون و نه در رادیو گرفته شود.

او درباره‌ی افتتاح رادیو ورزش گفته بود: رادیو ورزش هشت تیرماه سال ۷۸ افتتاح شد و آقای جهانی، ندیری، شادابی و من چند نفری بودیم که به عنوان موسسان و بانیان شبکه ورزش حضور داشتیم. همگی با دل و جان کار کردیم و امروز شبکه ورزش جای خود را در بین همه باز کرده است.

در پخش بعضی از جمله فوتبال و جام جهانی حتی از تلویزیون جلوتر هستیم

اسکویی به رادیو بسیار عِرق داشت؛ «به جرأت می‌توانم بگویم در پخش بعضی مسابقات، از جمله فوتبال و جام جهانی، رادیو ورزش از تمام رادیوها و حتی از تلویزیون جلوتر است؛ به عنوان مثال زمانی که به همراه تیم‌ها به مسابقات کانادا رفته بودم، در مسابقات وزنه‌برداری آقای رضازاده مسابقه داشت و من هم با یک موبایل گزارش می‌کردم. اما در تلویزیون اینگونه نیست وقتی در المپیک ۲۰ رشته داریم تلویزیون نمی‌تواند پخش مستقیم همزمان داشته باشد. اما ما در رادیو همزمان می‌توانیم پوشش دهیم؛ بنابراین در اینجا از همه جلو می‌افتیم.»

ما شدیم شبکه ماشین! کسی از ما قبول نمی‌کند درجا بزنیم

این گزارشگر پیشکسوت با خنده چنین اظهار کرده بود: ما شدیم شبکه ماشین! همه برنامه‌هایمان را گوش می‌دهند؛ البته مخاطبان انتظار پخش مستقیم همه مسابقات را از ما دارند و این کار ما را یک مقدار سخت کرده است. باید دقت کنیم از اینکه هستیم بالاتر برویم.

اسکویی با بیان اینکه تا چه میزان دامن زدن به حاشیه‌های ورزشی در دستور کار رادیو ورزش است؟ گفته بود: ما در حال حاضر کاری می‌کنیم حاشیه‌مان کمتر باشد و به اصل قضیه بپردازیم. در موارد مختلف برنامه‌های علمی داریم که شاد هستند و واقعا یک تلاش همه‌جانبه است؛ به گونه‌ای که کسی نمی‌تواند بگوید ما ساعت‌ها استراحت و بیکاری داریم، همه در تلاشند و ارتباط زیادی با مسؤولان و دست‌اندرکاران ورزشی داریم بلافاصله موضوعات و انتقادات را مطرح می‌کنیم. با توجه به کارهایی که انجام می‌دهیم کسی از ما قبول نمی‌کند درجا بزنیم.

احتیاج به رادیو ورزش ۲ داریم

او با اشاره به اینکه یک رادیو به مدت ۲۴ ساعت برای ما باز هم کم است، با توجه به اینکه برنامه‌های خیلی متنوعی داریم، گفته بود: زمانی که پخش مستقیم داریم برنامه‌هایی که در آن ساعت پخش می‌شوند پخش نمی‌شوند، به هر حال بیننده توقع دارد برنامه‌ی خودش را پخش کنند و این برنامه هم شنونده‌ی خاص خودش را دارد. در اینجاست که احتیاج به شبکه‌ی دیگری تحت عنوان «رادیو ورزش» داریم تا اینگونه برنامه‌ها در ساعات مشخص خود پخش شوند. خوب است اگر «رادیو ورزش ۲» ایجاد شود، در این صورت هم شنونده‌هایی که برنامه دوست دارند، گوش می‌دهند و هم شنونده‌هایی که پخش مستقیم مسابقات را دنبال می‌کنند گوش می‌دهند.

اولین گزارش فوتبالم در کنار استادم آقای بهمنش بود

مسعود اسکویی سپس از همکاری‌اش با عطاء‌الله بهمنش گفته؛ «در تلویزیون قبل از انقلاب با آقای بهمنش همکاری داشتم، مسابقات مختلفی رفتیم که او گزارش می‌کرد و من هم در کنارش بودم. اولین گزارش من در سفر به کویت و بازی پرسپولیس با تیم القادسیه و دو تیم دیگر بود که از طرف تلویزیون من و آقای بهمنش رفته بودیم من در آنجا برای اولین بار بود که گزارش فوتبال می‌کردم ۱۰ دقیقه آقای بهمنش گزارش می‌کرد پنج دقیقه هم من گزارش می‌کردم.»

او در پایان گفت‌وگویش با ایسنا بار دیگر تاکید کرده بود: خیلی سخت بود که از تلویزیون به رادیو آمدم اما حالا با جان و دل گویندگی و کارم را دوست دارم و تاکنون که به اینجا رسیدم، بسیار به کارم عشق می‌ورزم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیمان جبلی: دوست داشتیم خبرهای خوش المپیک را از زبان او بشنویم
  • این گزارشگر تا آخر عمر گاف نداد!
  • مسعود اسکویی مجری پیشکسوت درگذشت
  • مسعود اسکویی درگذشت + سوابق
  • مجری باسابقه ورزشی درگذشت | وداع با صدای ماندگار
  • مجری و گزارشگر قدیمی درگذشت | وداع با صدای ماندگار
  • گوینده پیشکسوت رادیو درگذشت + بیوگرافی و علت فوت مسعود اسکویی
  • درگذشت مسعود اسکویی گوینده و مجری رادیو
  • مجری و گوینده قدیمی درگذشت + عکس
  • خاطره شنیدنی مجری خاص برنامه مشاعره از ملاقاتش با رهی معیری | ویدئو