Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@12:37:44 GMT

سال تحصیلی حوزه‌های فارس ۱۵ شهریور آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۴۵۴۶

سال تحصیلی حوزه‌های فارس ۱۵ شهریور آغاز می‌شود

ایسنا/فارس مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس زمان آغاز سال تحصیلی این مراکز را ۱۵ شهریور ماه اعلام کرد و گفت: برخی تصمیم‌گیری‌ها درباره مراسم افتتاحیه سال تحصیلی و همچنین شیوه برگزاری کلاس‌ها بستگی به شرایط دارد.

حجت‌الاسلام ‌محمد استوارمیمندی سوم شهریور در چهارمین جلسه مدیران مدارس شیراز که در مصلای نماز جمعه قدیم برگزار شد، با اشاره به اینکه محبت به اهل‌بیت(ع) عصمت و طهارت و محبت به سیدالشهدا(ع) در دل کسی قرار می‌گیرد که خداوند اراده خیر در دل او کرده است، گفت: کسانی که دوست دارند فحشا را در دل مردم ترویج کنند برای آنان عذاب علیم در دنیا و آخرت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: کسانی که امروز مشاهده می‌کنیم که به اغراض مختلف درصدد تضعیف مجالس مراسم عزاداری هستند به آنان نمی‌توان گفت که حب‌الحسین در دل آنان است، خداوند را شاکریم  با توجه به اینکه در ایام بحرانی قرار گرفته‌ایم خوف این می‌رفت که عده‌ای مجالس عزاداری را به‌صورت مطلق تعطیل کنند، اما مجالس روزه و عزاداری سیدالشهدا(ع) با حمایت علمای دین به‌ویژه مقام معظم رهبری امسال نیز همچنان پابرجا ماند و البته رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌های بهداشتی نیز لازم است.

مدیر حوزه علمیه فارس در خصوص آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه بیان کرد: آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان ۱۵ شهریورماه خواهد بود، غالب استان‌ها نیز به همین ترتیب ۱۵ یا ۱۶ شهریورماه سال تحصیلی مدارس علمیه آن‌ها آغاز می‌شود، آنچه مهم است پیرامون کیفیت و نحوه برگزاری سال تحصیلی است.

او عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم جلسه افتتاحیه درخور شأن استان را با دعوت علمای قم داشته باشیم، پیرامون کیفیت دغدغه‌ای بود چون دیر اعلام شد؛ البته به خاطر شرایط کنونی بود، لذا باید متناسب با این شرایط برنامه‌ریزی کنیم.

استوار میمندی با بیان اینکه برخی تصمیم‌گیری‌ها منوط به شرایط است، گفت: باید از معاونت آموزش در خصوص تلاش‌های مجاهدانه خود تشکر و قدردانی کنیم، همچنین از معاونت تهذیب و مسئول صیانت تشکر می‌کنیم که ظرف ۱۰ روز با کمک مدیران مصاحبه‌های ورودی را گرفتند.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه هجمه دشمن علیه حوزه و روحانیت بیشتر بوده و شرایط کرونا را داشته‌ایم اما امسال با افزایش ورودی علاقه‌مندان به حوزه روبه‌رو بوده‌ایم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه استان فارس یادآور شد: از میان استان‌ها، فارس استانی بود که از بعد آموزش غیرحضوری در برگزاری کلاس‌ها با تکثر طلاب و مدارس علمیه کارنامه خوبی را به‌همت مدیران برجای گذاشت.

او افزود: آموزش غیرحضوری مربوط به شرایط ویژه است، اما برای سال جدید اگر بنا شد برگزاری کلاس‌ها به‌صورت غیرحضوری باشد باید مراقب شاکله تهذیب و اخلاقی طلاب باشیم، از این‌رو یک پیش‌نویسی را به مدیران ابلاغ می‌کنیم که البته نهایی نیست، در صورت مصوب شدن اجرایی خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه فارس خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک و رعایت مسائل بهداشتی در برگزاری کلاس‌ها به‌صورت حضوری ضروری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه فارس برگزاری کلاس ها حوزه علمیه سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۴۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، مراسم بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی شامگاه شنبه با حضور علما و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

این مراسم از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی حوزه‌های علمیه و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار و حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی به سخنرانی پرداخت.

در این مراسم پیام تسلیت آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پی ارتحال آیت الله ضیاء الدین نجفی تهرانی قرائت شد:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال استاد گرانقدر حوزه علمیه تهران مرحوم آیت الله حاج آقا ضیاءالدین نجفی تهرانی (رحمت الله علیه) موجب تالم و تاثر گردید.

خدمات فرهنگی و اجتماعی آن عالم بزرگوار و اهتمام ویژه آن مرحوم به ارتباط با نسل جوان و تربیت طلاب علوم اسلامی توشه‌ای گران‌‎بها و از برکات زندگی این روحانی پرهیزکار است.

اینجانب ارتحال این استاد ارجمند را به بازماندگان، وابستگان و ارادتمندان به ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن فقید سعید، علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.

سیدهاشم حسینی بوشهری
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

در ادامه نیز پیام تسلیت آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه قرائت شد که بدین شرح است:

«انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم متخلق و پارسا حضرت آیت الله آقای ضیاءالدین نجفی تهرانی (رحمت الله علیه) موجب تاسف گردید.

آن روحانی جلیل القدر پس از بهره‌مندی از فیوضات علمی عالمان بزرگی همچون آیات عظام گلپایگانی، حاج میرزاهاشم آملی و حاج مرتضی حائری یزدی(رضوان الله تعالی علیهم) در تهران رحل اقامت افکنده و منشا خدمات فرهنگی، تبلیغی و اجتماعی شایان ذکری مانند حضور اثرگذار در دوران جنگ تحمیلی، تاسیس حوزه علمیه، مسجد، حسینیه، بنیاد حفظ و نشر آثار اهل بیت(ع) و کتابخانه در شرق تهران گردید.

اینجانب فقدان ایشان را به بیت مکرم، شاگردان و ارادتمندان و مردم شریف منطقه شرق تهران تسلیت عرض نموده و از محضر خداوند متعال برای ایشان رفعت مقام و باریابی در جنب رضوان و برای بازماندگان صبر جمیل توام با اجر فراوان و پایدار خواستارم.

علیرضا اعرافی
مدیر حوزه‌های علمیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز نام‌نویسی از داوطلبان متقاضی ترمیم نمره
  • آغاز ثبت‌ نام پشت‌ کنکوری‌ ها برای «ترمیم نمره» + جزئیات و هزینه
  • پیش‌بینی ۸۲۰ شعبه اخذ رای در ۵ شهرستان شیراز
  • فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • ‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود
  • بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در حوزه علمیه آخوند همدانی