Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه علمیه گفت: گاهی اوقات در مجلسی دلسوخته‌ای هست که همه را آتش می‌زند، یک دلسوخته هست که باعث می‌شود رحمت خدا بر جمع نازل شود. مرحوم رسول ترک بعد از توبه‌اش در هر مجلسی وارد می‌شد، آن مجلس را از شور و عشق امام حسین آتش می‌‏زد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام مسعود عالی استاد حوزه علمیه و کارشناس مسائل دینی در مراسمی به مناسبت ایام عزاداری امام حسین علیه‌السلام گفت: امام رضا علیه‌السلام می‌فرمود: از اول ماه محرم غم پدرم موسی بن جعفر علیه‌السلام را در بر می‌گرفت و دیگر خنده‌ای روی لب او نبود، هر روز غم و غصه‌اش زیادتر می‌شد تا روز عاشورا که به اوج خود می‌رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امام صادق علیه‌السلام در دهۀ محرم وقتی اسم امام حسین علیه‌السلام را می‌شنید به هیچ‌وجه در آن روز لبخندی نداشت. در زمان ما وجود مقدس امام زمان کانون غم سیدالشهداء علیه‌السلام است، باطن این عالم غم دارد و آنهایی که می‌توانند این باطن را دریافت کنند، این غم را می‌فهمند.

این کارشناس مسائل دینی اضافه کرد: فقیه بزرگ آیت‌الله میرزا جوادآقا ملکی‌تبریزی در کتاب المراقبات می‌‌گوید: من کودک کوچکی دارم، اول محرم که می‌شود بدون اینکه کسی به او بگوید چه خبر است، حالاتش عوض می‌شود؛ مثل کسی که غم دارد و از اشتها و غذا خوردن می‌افتد، بچۀ کوچک این‌طوری می‌شود؛ چون فطرت آن بچه پاک است و باطن آن عالم را می‌فهمد.

حجت‌الاسلام عالی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عمل سوز و غم و اشک داشتن در این ایام است، اگر بتوانیم در مجالس شرکت کنیم که بهتر است، چراکه اگر انسان تنها باشد شاید اشک زیادی نداشته باشد اما وقتی در مجالس ذکر و یاد اهل‌بیت علیهم‌السلام حضور پیدا می‌کند، روضه‌ای خوانده شود و دلسوخته‌ای در آن مجلس باشد، اشک او نیز بیشتر جاری خواهد شد.

به گفتۀ وی، گاهی اوقات در مجلسی دلسوخته‌ای هست که همه را آتش می‌زند، یک دلسوخته هست که باعث می‌شود رحمت خدا بر جمع نازل شود. مرحوم رسول ترک بعد از توبه‌اش در هر مجلسی وارد می‌شد، آن مجلس را از شور و عشق امام حسین آتش می‌‏زد، هق هق گریه‌ها و سوز او همه را متأثر می‌کرد.

وی افزود: آیت‌الله سیداحمد آقا خوانساری می‌گفت: من دوست دارم در مجلسی که رسول ترک در آن هست، حضور داشته باشم، او شاید تا نیم ساعت بعد از مراسم که همه می‌رفتند نمی‌توانست جلوی خود را بگیرد و همچنان ناله و گریه او ادامه داشت.

ماجرای جوان مستی که با تلنگری خادم امام حسین(ع) شدماجرای نامه‌رسانی که قرار بود حسینی شود اما نشدرفیعی: دست بشر در مکتب امام حسین(ع) راهی ندارد/ ماجرا کاملاً خدایی است

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT11 واژه های کاربردی مرتبط حجت الاسلام مسعود عالی امام حسین (ع) ماه محرم موکب تسنیم بیشتر بخوانید... خاطره شنیده‌نشدۀ حجت‌الاسلام انصاریان از "شهید سلیمانی" قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... خاطره شنیده‌نشدۀ حجت‌الاسلام انصاریان از "شهید سلیمانی" واژه های کاربردی مرتبط حجت الاسلام مسعود عالی امام حسین (ع) ماه محرم موکب تسنیم پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ خاطره شنیده‌نشدۀ حجت‌الاسلام انصاریان از "شهید سلیمانی" ۲ مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی(ره) به‌صورت عمومی برگزار نمی‌شود ۳ عیادت حجت‌الاسلام محمدیان از استاد فاطمی‌نیا ۴ محمدرضا سنگری: چه‌کسانی گزارش‌های دقیق از عاشورا را ثبت کرده‌اند؟/ دلایل وهن تاریخ و تحریف در بازگویی عاشورا ۵ مداحی بنی‌فاطمه در شب دوم محرم ۱۴۴۲ ۶ نوحه‌سرایی خیابانی محمود کریمی در شب دوم محرم + فیلم ۷ گزارش تسنیم از ۱۰ سال با "مختارنامه"/ اگر مهلّب نبودم، دوست داشتم ابن‌زیاد باشم ۸ پای امتحان پیش بیاید دین‌دار اندک می‌شود/ کربلا معیار دین‌مداری است مهمترین اخبار فرهنگی در آستان حسین (ع)| چگونه مانند «حرّ» از خورشید فروزان حسینی بهره ببریم؟ کوچه به کوچه عشق تو را جار می‌زنیم+ عکس اولین نمایشگاه کتاب مجازی چه میزان فروش داشت؟ محمدرضا سنگری: چه‌کسانی گزارش‌های دقیق از عاشورا را ثبت کرده‌اند؟/ دلایل وهن تاریخ و تحریف در بازگویی عاشورا مهمترین اخبار تسنیم فاز نخست پتروشیمی بوشهر با فرمان رئیس‌جمهور ‌افتتاح شد/ تولید سالانه ۴.۲میلیون تن محصول لاوروف: تلاش آمریکا برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران موفق نخواهد شد مشترکین خانگی کم‌مصرف برق ۱۰۶میلیارد تومان پاداش گرفتند/ وزیر نیرو: صنعت برق ایران جزو قدرت‌های مسلّم منطقه است پهلوگیری انواع شناورها تجاری، صیادی، مسافری در جزیره ابوموسی امکان‌پذیر شد باقری: سازش با اشغالگران، آتشفشان مقاومت را شعله‌ورتر می‌کند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حجت الاسلام مسعود عالی امام حسین ع ماه محرم موکب تسنیم حجت الاسلام مسعود عالی امام حسین ع ماه محرم موکب تسنیم علیه السلام حجت الاسلام امام حسین ع رسول ترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۴۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جعفر صادق(ع) بر اتحاد و وحدت امت اسلامی توصیه می‌کردند

شیخ محمد جمالی امام جمعه اهل سنت شهرستان کنگان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تأکید بر توجه به توصیه حضرت صادق(ع) به وحدت میان مذاهب اسلامی، اظهار داشت: امام جعفر صادق علیه السلام در تمام مسائل مورد بحث جهان اسلام "علمی، صبر و بردباری" زبانزد خاص و عام می باشند؛ ایشان فرزند پیغمبر اکرم صلوات الله علیه بودند و طبیعتا یک شخصیت عادی نبودند.

شیخ جمالی افزود: امت اسلام باید توصیه های پیامبر اسلام و بزرگان دین مانند امام جعفر صادق علیه السلام در جهت وحدت و همبستگی را حفظ کنند و پیوسته رهنمودهای ایشان را تکرار و عمل کنند.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: وحدت امت اسلام جز با اتحاد و همدلی تحقق نمی باید زیرا وحدت و تقریب مقدمه پیروزی امت اسلام است. دشمنان مکررا درصدد ایجاد تفرقه و دوری هستند، آنان در مسائلی که نیاز به اتحاد دارند با یکدیگر متحد می شوند و نیروهای خود را علیه اسلام و مسلمین صف آرایی می کنند.

وی عنوان کرد: در مقابل امت اسلام که دارای "خدای واحد، پیامبر واحد، کتاب واحد"  هستند، گاهی عده ای مسائلی را پیش می آوردند که برای امت اسلام می تواند آسیب رسان باشد.

وی در پایان تأکید کرد: امام جعفر صادق علیه السلام توصیه بر اتحاد و وحدت امت اسلام داشتند لذا افرادی که پیرو این مکتب هستند باید از توصیه ها و رهنمود های ارزشمند ایشان پیروی نموده و در راستای وحدت و تقریب امت اسلام گام بردارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • تکرار گناه فرصت‌ تعالی را از انسان می‌گیرد
  • دو توصیه کوتاه از امام صادق علیه‌السلام
  • آیین دمام‌ زنی به مناسبت شهادت امام صادق (ع) در بندرعباس
  • سومین حرم اهل بیت شاهچراغ (ع) در سوگ امام صادق (ع)
  • خصم با ظالم و دستگیری از مظلوم شاخص رفتاری علی(ع) بود/ خدمت رسانی به فرد حادثه دیده سیره ائمه است
  • امام جعفر صادق(ع) بر اتحاد و وحدت امت اسلامی توصیه می‌کردند
  • حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق (ع)
  • حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق(ع)
  • امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است