Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@09:19:23 GMT

فارغ التحصیلان دکترا بیکارتر شدند

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۴۹۹۳

فارغ التحصیلان دکترا بیکارتر شدند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، چالش اصلی در حوزه بیکاری وجود هزار جوان فارغ التحصیل بیکار آماده به بازار کار است. اما به دلیل بالا بودن میزان تقاضاهای کار، بسیاری از آنها بیکاری های طولانی مدت را تجربه می کنند.

در بازار کار برخی به دلیل داشتن تخصص ها و مهارت های ویژه یا گاهی شانس، پارتی و آشنابازی و مواردی از این دست فوراً جذب بازار کار می شوند ولی با شرایط فعلی برخی فارغ التحصیلان آمادگی ورود به بازار کار با شرایط پارتی و آشنابازی و… را ندارند و به دلیل بالا بودن میزان تقاضاهای کار، بیکاری آنها طولانی مدت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بهار99 سهم جمعیت بیکارفارغ التحصیل آموزش عالی از کل بیکاران 36.0رصد بوده است این سهم در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بالاتر است بررسی تغییرات این شاخص نشان می‌دهد که نسبت به فصل مشابه سال قبل 4.4 درصد کاهش داشته است.

در بهار 99سهم جمعیت شاغل فارغ التحصیل آموزش عالی از کل شاغلان 25.2درصد بوده است این سهم در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بالاتر است بررسی تغییرات این شاخص نشان می‌دهد که نسبت به فصل مشابه سال قبل 0.7 درصد افزایش داشته است.

 بررسی جداول آماری  در بهار99 نشان می‌دهد که در این دوره 902 هزار و 410 نفر فارغ التحصیل آموزش عالی بیکار بودند.

مقایسه بیکاران فارغ التحصیل 15 ساله و بیشتر مراکز آموزش عالی در بهار 98 و99 بیانگر این است که در بهار امسال308 هزار و 427 نفر از این افراد شغل و فعالیتی را شروع کردند و از جرگه بیکاران خارج شدند.آخرین گزارش های مرکز آمار از بیکاری فارغ التحصیلان بیانگر این است که بهار 99؛ نرخ بیکاری فارغ التحصیلان3.3 درصد کم شده است.

نکته قابل توجه این است که تغییرات نرخ بیکاری در بازه زمانی بهار 98 تا 99 در بین زنان بیشتر از مردان است بگونه ای  که نرخ بیکاری زنان 5.2 درصد و مردان 2.2 کم شده است.نرخ بیکاری مردان فارغ التحصیل در بهار امسال 10.2 و زنان 20.2 بوده است.

بررسی  نرخ بیکاری جمعیت 15 ساله و بیشتر فارغ التحصیلان آموزش عالی نشان می‌دهد13.5 درصد از جمعیت فعال فارغ التحصیلان آموزش عالی بیکار بودند این نرخ در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط روستایی نسبت به نقاط شهری بیشتر بوده است بررسی روند تغییرات این حاکی از کاهش 3.3 درصدی در بهار 99 نسبت به فصل مشابه سال قبل است.

*افزایش بیکاری فارغ‌التحصیلان دکتری/ افزایش اشتغال در بخش کارشناسی

منصوری غلامی, وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در گفتگوی خبری گفت: به تدریج در سال‌های اخیر اشتغال دکتری کاهش پیدا کرده، ولی افزایش اشتغال در بخش کارشناسی داشتیم.

وی گفت: فارغ‌التحصیلان کارشناسی نزدیک به 60درصد اشتغال داشتند، این آمار مربوط به آنهایی است که سال‌های95 و 96فارغ‌ التحصیل شده‌اند.

وی افزود: فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد بالای 70 درصد اشتغال داشتند و فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری در سال‌های 95و 96بالای 90درصد اشتغال داشتند. به تدریج در سال‌های اخیر اشتغال دکتری کاهش پیدا کرده، ولی افزایش اشتغال در بخش کارشناسی داشتیم.

پربیننده ترین نتیجه اولیه کنکور دکتری ۹۹ استخدام تمام معلمان حق‌التدریس در آموزش و پرورش آخرین وضعیت پروازهای ایران و ترکیه اختصاص ۴هزار میلیارد تومان وام کم بهره به فرهنگیان وزیر آموزش و پرورش: آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۵شهریور

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آموزش و پرورش فرهنگیان معلمان نرخ بیکاری آزمون دکتری اخبار فرهنگیان دانشگاه فرهنگیان منصور غلامی اخبار استخدامی آموزش و پرورش اخبار معلمان خبرگزاری فرهنگیان اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار فرهنگیان اخبار استخدام آموزش و پرورش فارغ التحصيلان قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت فارغ التحصیلان فارغ التحصیل بین زنان آموزش عالی بازار کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۴۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

به دلیل اعتراضات و بازداشت‌های دانشجویان حامی فلسطین و مخالف اسرائیل، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی اعلام کرد که مراسم فارغ‌التحصیلی را که قرار بود در ۱۰ ماه مه در فضای باز برگزار شود، لغو می‌کند. 

نیویورک تایمز گزارش می‌دهد که آنها از تشدید تنش بیشتر بین دانشجویان اسرائیلی و فلسطینی می‌ترسند. علاوه بر این، اعتراضات قبلاً به شورش‌هایی منجر شده است که در نتیجه آن بیش از ۹۰ نفر دستگیر شدند.

دانشجویان چندین دانشگاه در شهر واشنگتن آمریکا به دیگر معترضان ملحق شده و ضمن درخواست قطع روابط با رژیم صهیونیستی، خواستار آتش‌بس دائم در غزه شدند.

در روز‌های اخیر صد‌ها دانشجوی آمریکایی در اعتراضات سراسری دستگیر شده‌اند، از جمله بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا، بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه امرسون، بیش از ۵۰ نفر در دانشگاه تگزاس در آستین، بیش از ۴۰ نفر در دانشگاه ییل و ده‌ها نفر دیگر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • مرادصحرایی: امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند
  • بازنگری تعهدات وزارت نفت نسبت به طرح‌های درمانی بوشهر
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت