Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، نجفی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: "طرح پویش" طرحی دانشجومحور در راستای تقویت توانمندی و کارورزی دانشجویان در ارتباط با صنعت است که مهم ترین هدف آن افزایش سطح مهارت دانشجویان و تربیت نیروی انسانی ماهر برای اشتغال در صنایع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  او افزود: در طرح پویش، دانشجو مطابق با استانداردی که صنعت می‌خواهد با کار عملی آشنا شده و پس از گذراندن دوره‌های لازم، علاوه‌بر تحصیل با افزایش مهارت در رشته مورد علاقه خود برای حضور در صنایع مختلف آماده می‌شود.   رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان تاکید کرد: تعدادی از دانشجویان همزمان با تحصیل در دانشگاه در صنعت به کارورزی مشغول خواهند شد و چنانچه شرایط و نمرات لازم را در صنعت به‌دست بیاورند به آنان کمک خواهد شد تا استخدام شده یا در اولویت استخدامی قرار بگیرند و تبدیل به نیرویی توانمند برای حضور در جامعه و تبدیل به یک کارآفرین زبده شوند.   نجفی با اشاره به اینکه با بیان اینکه  این طرح در استان  با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین اتاق بازرگانی اصفهان آغاز به کار کرده است افزود:  با اجرای طرح پویش، هم قادر به ایجاد تحولی اساسی در آموزش عالی کشور شده و توانسته‌ایم نیرو‌های ماهر و متخصص‌تری برای صنایع و بازار کار تربیت کنیم و هم به‌زودی با رونمایی از این طرح و اجرای آزمایشی آن در استان اصفهان، می‌توانیم آن را در سطح کشور عملیاتی کنیم   رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: طرح پویش براساس اعلام نیاز صنایع مختلف بوده و علاقه‌مندان به شرکت در این طرح علاوه‌بر اینکه در دوران طلایی زندگی خود این فرصت را دارند که همزمان با تحصیل، یک صنعت یا یک بنگاه اقتصادی مرتبط با رشته تحصیلی خود را انتخاب کرده تا هم از نظر تجربی صاحب مهارت و تجربه شده و هم از نظر علمی و دانش کاری، میدان استفاده از اندوخته‌های آکادمیک و ظرفیت‌های علمی خود را داشته باشند، امکان قرارگرفتن در اولویت استخدام بنگاه‌های اقتصادی یا صنایع مرتبط را برای اشتغال خود به‌وجود می‌آورند.

نجفی اضافه کرد: این طرح قابلیت آن را دارد که به‌عنوان الگویی سازنده و هدف‌دار برای بهره‌برداری سایر مؤسسات آموزش عالی در سطح کشور به اجرا درآید.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان هم در این باره گفت: رشته‌هایی که مشمول طرح پویش هستند، فقط محدود به رشته‌های فنی نبوده و رشته‌های علوم پایه، علوم انسانی و کشاورزی نیز در این مقوله مشارکت دارند و در این راستا ارتباط مؤثر و سازنده‌ای با اتاق بازرگانی اصفهان، اداره کار استان اصفهان و سایر نهاد‌های مرتبط برقرار شده تا با همکاری مشترک بتوانیم به نتایج مثبتی برسیم.

او  با بیان اینکه رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تبدیل به دانشگاه فناور حل مسئله تعریف شده است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ظرفیت‌های کم‌نظیری که در زمینه اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دارد، نیاز‌های صنایع کشور را شناسایی و احصا کرده و پاسخ‌های علمی برای آن‌ها ارائه می‌کند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی صنعت و دانشگاه اشتغال دانشجویان طرح پویش بازار کار دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان طرح پویش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۵۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم بدمینتون کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل قهرمان مسابقات منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد.

مسابقات یک‌روزه بدمینتون کارکنان واعضای هیئت علمی دانشگاه‌ آزاد اسلامی منطقه ۳ (گیلان، مازندران، گلستان) با حضور سه تیم از واحد‌های دانشگاهی آمل، قائم‌شهر و بابل به‌صورت تیمی، انفرادی و دوبل دونفره به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل برگزار شد.

در بخش تیمی، تیم‌های بابل، قائم‌شهر و آمل به ترتیب اول تا سوم شدند و در بخش انفرادی هم حبیب اصغرپور از واحد علی‌آبادکتول و ایمان قنبری از واحد بابل عناوین نخست و دوم را به دست آوردند و صبا جهانگیر و کمیل محسنی هر دو از واحد آمل به‌طور مشترک سوم شدند.

همچنین در مسابقات رشته تنیس روی میز منطقه ۳ تیم دانشگاه آزاد اسلامی تیم واحد ساری اول شد، واحد جویبار به رتبه دومی رسید و واحد بابل هم سوم شد.

در بخش انفرادی هم محمدرضا قنبری از جویبار عنوان نخست را کسب کرد، شعبانپور از جویبار دوم شد و حسن هادی‌نژاد از واحد بابل و نقی‌پور از واحد ساری به‌طور مشترک سوم شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند