Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای شهر مشهد به شهرداری اجازه داد در راستای کاهش آلودگی هوا و تحقق حمل و نقل پاک، درجهت توسعه و گسترش سامانه دوچرخه و اسکوتر اشتراکی و تشویق و ترغیب شهروندان به استفاده حداکثری از آن، اقدام کند

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس این مصوبه که امروز (دوشنبه) در یکصد و سومین جلسه علنی خود به شهرداری مشهد بررسی و تصویب شد، شورا به شهرداری مشهد اجازه داد در راستای کاهش آلودگی هوا و تحقق حمل و نقل پاک، ضمن توسعه و گسترش سامانه دوچرخه و اسکوتر اشتراکی و تشویق و ترغیب شهروندان به استفاده حداکثری از آن، نسبت به دریافت بهای خدمات ارائه شده به متقاضیان مطابق جدول و تبصره‌های ذیل اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این مصوبه آمده است: سفر اول صرفاً در روز ثبت نام به میزان نیم ساعت رایگان بوده و به ازای هر چهار سفر غیر رایگان، یک سفر نیم ساعته رایگان برای هر شهروند در نظر گرفته می‌شود.

مبلغ ودیعه ۳۰ هزار تومان و حق بیمه سالانه ۲۰ هزار تومان برای هر نفر تعیین شد که متقاضی باید در زمان ثبت‌نام اینترنتی آن را پرداخت کند.

همچنین شهرداری مشهد مکلف است، برنامه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی اثرات مثبت استفاده از دوچرخه را تهیه و گزارش اجرا و میزان استقبال شهروندان را حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ مصوبه به شورای شهر ارائه کند.

شورای شهر به شهرداری مشهد اجازه داد نسبت به تهیه مکانیزم اجرایی مناسب جهت توسعه حمل و نقل پاک مبتنی بر دوچرخه به منظور کاهش بار ترافیکی و تهیه سیاست‌های تشویقی برای استفاده دانش‌آموزان، دانشجویان، کارمندان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی و سایر گروه‌های هدف از سیستم دوچرخه، اقدام و آثار آن را در لایحه اصلاح بودجه شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی لحاظ کند.

کد خبر 440650

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دوچرخه مشهد شوراي شهر مشهد دوچرخه اشتراکی مصوبات شورای شهر حمل و نقل پاک شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۵۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی

   مهدی امیری بیان کرد: باتوجه‌به نام‌گذاری امسال به‌عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری سازمان حفاظت محیط‌زیست شعار امسال را زمین پاک را مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک نجات زمین نام‌گذاری کردند که در راستای پایان بخشیدن به آلودگی‌های پلاستیکی، فرهنگ‌سازی مردم و تشویق کودکان و نوجوانان به حفظ محیط زیست است.
 
 وی افزود: هفته زمین پاک فرصتی برای یادآوری، احترام مردم به زمین به‌عنوان مادر هستی و فرهنگ‌سازی در بین مردم برای تمیز نگه‌داشتن محیط‌زیست است و اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان زابل به مناسبت هفته زمین پاک که از سوم تا نهم اردیبهشت‌ماه است اقدام به برنامه متنوع در حوزه سیستان پرداخته است.

 امیری تصریح کرد: از جمله برنامه‌ها نواختن زنگ زمین پاک به‌صورت نمادین در یکی از مدارس شهرستان زابل بود این ویژه‌برنامه که نماد توجه فرهنگ پاسداری از محیط‌زیست است به‌منظور ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان برگزار شده است.
 
 وی با اشاره به‌ویژه برنامه‌های محوری هفته زمین پاک در حوزه سیستان مسابقه نقاشی زمین پاک با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوعات صرفه‌جویی در مصرف انرژی، کاهش مصرف پلاستیک و تفکیک زباله‌ها است.

 رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست زابل تأکید کرد: برنامه‌های دیگر با مناسبت این هفته اجرای طرح یک ساعت با محیط‌بانان است که ویژه مدارس و دانش‌آموزان که با حضور محیطبانان در مدارس برگزار خواهد شد و آموزش مسائل زیست‌محیطی به‌صورت چهره‌به‌چهره ارائه خواهد شد.
 
 وی ادامه داد: و از دیگر برنامه‌های هفته زمین پاک نشست هم‌اندیشی با موضوعات مشارکت مردم در کاهش مصرف پلاستیک در فروشگاه‌ها و همچنین برنامه نیز بازید از سایت پسماند حوزه سیستان در شهرستان هامون است.

 امیری خاطرنشان کرد: مراسم پاک‌سازی طبیعت به مناسبت هفته زمین پاک که با شعار مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک نجات زمین که باهدف ارتقا آگاهی و آموزش مسائل زیست‌محیطی که در مسیر جاده بنجار روبه روی دانشگاه ملی وبا مشارکت مردم اساتید دانشگاه ملی شهرداری زابل و مسئولین شورای اداری شهر زابل برگزار شده است.
 
 وی با اشاره به هفته زمین پاک در پایان از مردم درخواست دارم در مسائل پلاستیک دقت بیشتری داشته باشند بیش‌تر از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود
  • هدف‌گذاری شورای ششم برای توسعه متوازن شهر مشهد
  • رد طرح رایگان شدن اتوبوس‌های شهری مشهد در کمیته انطباق
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • جزئیات اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی