Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اقامه عزای امام حسین(ع) در جهت احیای نهضت حسینی واجب است، گفت: دشمن به دنبال ایجاد دوگانگی بین عزاداری و رعایت مسائل بهداشتی است که ریشه و پایه عقلی و منطقی درستی ندارد پس باید عزاداری و احیای شعائر حسینی با رعایت مسائل بهداشتی برگزار شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)، اظهار داشت: اقامه عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و شرکت در مجالس حسینی و احیای شعائر حسینی مانند گریه کردن و روضه خوانی و سینه زنی و پوشیدن لباس سیاه علاوه بر حکم فقهی ریشه دار به عنوان مستحب موکد و احیای امر اهلبیت(ع) و بلکه از حیث تجدید بیعت و وفاداری به امام حسین(ع) واجب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اقامه عزای امام حسین(ع) در جهت الگوگیری از نهضت حسینی و احیای نهضت حسینی که احیای امربه معروف و نهی از منکر است امری لازم است.
عضو خبرگان رهبری بیان داشت: ملت ایران بر پایه عشق حسینی و وفاداری به مکتب اهلبیت(ع) و با درک عمق مکتب عاشورا در طول تاریخ همواره هیچ کسی نتوانسته است ملت ایران را از احیای شعائر حسینی دور کند.
وی اضافه کرد: امسال با پدیده بیماری فراگیر کرونا مواجه هستیم و می توانیم با رعایت دستورات بهداشتی و گذاشتن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در محیط های آزاد و با حفظ صحت و سلامتی عزاداران حسینی این مراسم را برگزار کرد.
آیت الله کعبی با اشاره به اینکه برخی به دنبال ایجاد دوگانی هستند، افزود: برخی به دنبال ایجاد دوگانگی بین عزاداری و کرونا با این بهانه که برای جلوگیری از شیوع کرونا نباید عزاداری برگزار شود و یا برخی دیگر به نام شعائر حسینی می گویند نیاز نیست مسائل بهداشتی رعایت شود و برای هرکسی که اتفاقی رخ دهد در راه امام حسین(ع) بوده است که هر دو این دیدگاه غیرصحیح و خلاف مکتب امام حسین(ع) است.
وی خاطرنشان کرد: باید عزاداری با رعایت مسائل بهداشتی برگزار شود البته مردم ایران از سطح شعور و آگاهی بالایی برخوردار هستند که هم در عزاداری شرکت می کنند و هم امور بهداشتی را رعایت می کنند.
این استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه برخی می گویند برای عزاداران مجالس امام حسین(ع) اگر زیانی وارد شود اشکالی ندارد، گفت: پاسخ این است که تمام روایاتی که بر زیارت امام حسین(ع) تاکید کرده است حتی در شرایط زیان، ضرر و حج از بابت احیای شعائر حسینی در برابر دستگاه ظالم بنی امیه و بنی عباس و حکومت های طاغوتی است که معمولاً زیارت و عزاداری را منع می کردند در آن زمان احیای شعائر حسینی واجب شرعی است و از مصادیق جهاد و امربه معروف ونهی ازمنکر است.
وی ادامه داد: لذا اگر ضرر هم داشته باشد ضرر برداشته شده است اما این روایات هیچ‌گاه اشاره به این ندارد که اگر انسان بیمار شود و یا بیماری واگیری منتشر شود بازهم اشکال ندارد، بلکه رعایت صحت و سلامتی مؤمنین حسینی واجب شرعی است و خصوصاً اگر کسی مواظب سلامتی خود نیست باید مواظب سلامتی دیگران باشد.
آیت الله کعبی با اشاره به تلاش این روزهای دشمنان، تاکید کرد: فرافکنی که دشمنان می کنند و به دنبال ایجاد دوگانگی بین عزاداری و رعایت مسائل بهداشتی هستند ریشه و پایه عقلی و منطقی درستی ندارد و حتی ریشه درست فرهنگی هم در فرهنگ شیعه ندارد و علاوه بر همه این ها خلاف شرع است؛ پس ما باید عزاداری و احیای شعائر حسینی را با رعایت مسائل بهداشتی برگزار کنیم.



انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رعایت مسائل بهداشتی احیای شعائر حسینی باید عزاداری امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۵۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر حسین حسینی به تبریز با وجود محرومیت

آفتاب‌‌نیوز :

تیم فوتبال استقلال در حالی در هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف تراکتور خواهد رفت که حسین حسینی به دلیل محرومیت در این دیدار غایب خواهد بود.

طبق پیگیری‌ها کاپیتان استقلال قصد دارد با وجود محرومیت و به دلیل حساسیت بالای این بازی همراه تیم به تبریز سفر کند. البته آبی پوشان به جز حسینی در این دیدار نمی‌توانند از مهدی مهدی‌پور، آرتور کوین یامگا و رافائل سیلوا را به دلیل آسیب دیدگی استفاده کند.

استقلال چهارشنبه در هفته بیست و پنجم لیگ برتر در تبریز مهمان تراکتور است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سفر حسین حسینی به تبریز با وجود محرومیت
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد