Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@16:53:21 GMT

پرده خوانی نینوا در فرهنگسرای قرآن اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۵۴۵۹

پرده خوانی نینوا در فرهنگسرای قرآن اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهنگسرای قرآن با مشارکت پردیس تئاتر تهران و در قالب برنامه‌های جلوه سوگ، پرده خوانی نینوا را برگزار می‌کند.

این برنامه روز سه شنبه ۴ شهریور ماه از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰ برپا می‌شود که در آن مرشد رضا فقیهی، بخشی از قیام امام حسین علیه السلام را برای عزاداران حسینی روایت می‌کند.

پرده خوانی، نوعی نمایشِ مذهبی ایرانی است که در این نمایش کسی با عنوان «پرده خوان» از روی تصویرهایِ منقوش بر پرده، مصائب اولیای دین را با کلام آهنگین روایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرده خوانی برآمده از نقالی و نقاشی مردمی است.

علاقه مندان می‌توانند برای تماشای این پرده خوانی به فرهنگسرای قرآن به نشانی خیابان قزوین نرسیده به میدان شمشیری، نبش خیابان شهید کاظمی مراجعه کنند.

به اطلاع عموم همشهریان می‌رساند که این برنامه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

کد خبر 5007142

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهنگسرای قرآن محرم 99 عاشورا محرم 99 محمدعلی تسخیری کنفرانس بین المللی معرفی کتاب ویروس کرونا ماه محرم و صفر ابن سینا سازمان تبلیغات اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی معرفی نشریات مراسم عزاداری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه پیام تسلیت فلسفه پرده خوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۵۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دبیر جشنواره گفت: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با شرکت ۱۴ گروه از هنرمندان عرصه تئاتر در مساجد سراسر کشور قرار است از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار شود.    موتورچی با بیان اینکه شعار این دوره جشنواره پانزدهم «خانه هنرم مسجدم» است افزود: از بین کار‌های رسیده چهارده اثر نهایی شده و به اجرا در خواهد آمد.   وی ادامه داد: افتتاحیه در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق خواهیم داشت و اجرا‌ها هم در امامزاده عبدالله خواهد بود.   موتورچی گفت: هر گروه بعد اجرای داوری سه اجرا در مساجد بافق و یزد خواهند داشت، مساجد یزد و امامزاده‌ها شاهد اجرا‌ها خواهند بود.    وی بیان کرد: در طول جشنواره برای بچه‌های انجمن نمایش بافق دو کارگاه طراحی کردیم و آنجا کارگاه نمایشنامه‌نویسی و دوره کارگردانی برگزار می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • ۴۵۰ ویژه برنامه دهه کرامت در سطح استان بوشهر اجرا می‌شود
  • جشنواره «چای گلاب و عطر حرم» در کاشان برگزار می‌شود
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • پشت‌پرده‌ی «بحران مرزی» در آمریکا/ مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس
  • برنامه هیات‌های مذهبی برای سالروز شهادت امام صادق(ع) اعلام شد
  • ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی استان بوشهر برگزار شد
  • جشنواره ملی روستایی ـ عشایری در ۸ روستا برگزار می‌شود
  • ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر آغاز شد