Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر مسعود مردانی امروز در برنامه تلویزیونی «چاپ اول» گفت: کم شدن آمار کرونا به معنی رد شدن از شرایط اضطرار نیست و دفعه قبل که آمار کرونا کم شد، گول خوردیم. پس باید هوشیارانه عمل کنیم. ورودی بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده و میزان مرگ و میر هم کم شده است، ولی نباید فکر کنیم که کرونا کم شده و می‌توانیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: باید با احتیاط برخورد کنیم. چون مراسم محرم، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را پیش رو داریم و باید به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پایبند باشیم. مردم باید توجه داشته باشند شرکت در عزاداری محرم کمتر از ۲ ساعت، در فضای باز و با فاصله ۲ متری از دیگران باشد. همچنین بر خلاف سال‌های گذشته نذورات و ایستگاه‌های صلواتی برداشته شده‌اند و تاکید شده که نذورات را به صورت خام یا بسته بندی توزیع شود.

ماسک برای کودکان

مردانی در بخش دیگری از صحبتش به میزان ضرورت استفاده از ماسک برای کودکان اشاره کرد و گفت: کودکان زیر ۵ سال استثنا هستند و توصیه نمی‌کنیم ماسک برای آن‌ها زده شود؛ زیرا ممکن است بند ماسک برای کودک خطر ساز شده و منجر به خفگی او شود.

او افزود: سازمان جهانی بهداشت به‌تازگی نسبت به کودکان ۵ تا ۱۲ سال تاکید زیادی کرده است که حتما از ماسک استفاده کنند. چون عده زیادی از جوانان ما به دلیل اینکه مراکز مختلف باز شده، در اجتماعات حضور پیدا می‌کنند و خیلی از آن‌ها ممکن است به کرونا مبتلا باشند، ولی علامتی نداشته باشند که به اندازه بیمار علامت‌دار می‌توانند بیماری را منتقل کنند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: کودکان ۵ تا ۱۲ سال حتما ماسک بزنند. چون باعث قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس می‌شود. البته بهترین کار برای کودکان زیر ۵ سال این است که آن‌ها را در معرض تماس دیگران قرار ندهیم.

سه جزء مهم واکسن کرونا در حال تحقیق است

این متخصص بیماری‌های عفونی درباره واکسن کرونا هم گفت: ساخت واکسن به صورت جدی دنبال می‌شود و محققانی در واشنگتن به دنبال ساخت واکسن استنشاقی هستند. برای ساخت واکسن روی سه موضوع مهم کار می‌شود. ابتدا ایمنی است که پادتن ایجاد می‌کند، دوم ایمنی سلولی است که لنفوسیت‌ها در کار ایجاد ایمنی یا مصونیت در برابر کرونا نقش عمده‌ای ایفا می‌کنند و سومین نوع ایمنی ذاتی است.

او بیان کرد: به این دلیل در روزهای کرونایی مسافرت رفتن خطرناک است که خیلی از افراد ممکن است به کرونا مبتلا باشند، ولی علامتی نداشته باشند که از آن‌ها به عنوان ناقل بدون علامت یاد می‌کنیم. این افراد مثل بیمار کرونایی که در آی سی یو بستری است می‌تواند ویروس را به سایرین منتقل کند. مورد بعدی اینکه در سفر با افراد زیادی در ارتباط هستید و مشخص نیست که آن‌ها به کرونا مبتلا هستند یا خیر. تاکید می‌کنیم که مردم به سفر نروند؛ زیرا هنوز هم سفر یکی از راه‌های مهم انتقال است.

مردانی گفت: در هند، آمریکا و برزیل وضعیت شیوع کرونا خیلی بد است و ما هم هنوز وضع قابل قبول و خوبی نداریم. در هر استان بر اساس بیمار مبتلا وضعیت مشخص می‌شود، اما همه جای ایران برای ما مخاطره آمیز است.

بهبودیافتگان کرونا چه زمانی پلاسما اهدا کنند؟

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه با اشاره به اینکه ۳۰ درصد علائم کرونا می‌تواند علائم گوارشی باشد، گفت: در مبتلایان به کرونا عوارض جدیدی مثل مشکلات گوارشی بروز کرده و عوارض آن ممکن است فقط با اسهال، معده درد، استفراغ و بی اشتهایی شدید بروز کند.

مردانی تاکید کرد: ایران یکی از کشورهای پیشتاز در اهدای پلاسما است و نکته‌ حائز اهمیت در پلاسما درمانی این است که افراد در ابتدای بیماری پلاسما دریافت کنند نه زمانی که روی تخت آی سی یو هستند. بهبود یافتگان به محض اینکه آزمایش خون دادند و متوجه شدند که آنتی بادی آی دی جی در خونشان وجود دارد می‌توانند پلاسما اهدا کنند.

کد خبر 543128 برچسب‌ها ستاد ملی مقابله با کرونا وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۵۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی ارائه خدمات می‌دهند

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۲۶ مرکز در استان خدمات دیالیز را ارائه می‌دهند، گفت: اداره کل بیمه سلامت استان با پرداخت هزینه‌ای بالغ بر ۸۳۰ میلیارد ریال به مؤسسات درمانی در سال گذشته از بیماران همودیالیزی حمایت مالی کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، به مناسبت هجدهم اردیبهشت روز بیماران خاص و صعب العلاج معاون اداره‌کل سلامت آذربایجان‌غربی با همراهی مدیران این بیمه و همچنین رئیس بیمارستان طالقانی ارومیه ضمن بازدید از بخش دیالیز این بیمارستان، مسائل و مشکلات مربوط به بیماران خاص حوزه دیالیز را بررسی کردند.

جواد مجیدی در این بازدید اظهار کرد: هم اکنون تعداد ۲۶ مرکز در استان خدمات دیالیز را ارائه می‌دهند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ قریب به ۱۵۰۰ نفر از بیماران همودیالیزی در بیش از ۱۵۰ هزار جلسه خدمات خود را با پوشش بیمه سلامت دریافت کرده‌اند.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با پرداخت هزینه‌ای بالغ بر ۸۳۰ میلیارد ریال به مؤسسات درمانی در سال گذشته از بیماران همو دیالیزی حمایت مالی کرده است.

جعفر کیاست‌فر نیز در این بازدید عملکرد اداره کل بیمه سلامت استان در پوشش بیمه‌ای خدمات تشخیصی و درمانی را شایسته احترام و تقدیر دانست.

وی افزود: مرکز دیالیز بیمارستان طالقانی دارای ۱۲۱ تخت دیالیز با دستگاه‌های مدرن و تجهیزات با کیفیت است.

رئیس بیمارستان طالقانی ارومیه گفت: با وجود پوشش بیمه‌ای خدمات، داشتن کادر ماهر و مجرب، عوارض ناشی از دیالیز در این مرکز بسیار کم است که منجر به افزایش طول عمر و رضایت بیماران می‌شود.

کد خبر 751537

دیگر خبرها

  • ایلان ماسک: آمریکا در حال انقراض! کاهش نرخ زاد و ولد خطرناک‌تر از گرمایش جهانی است
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی ارائه خدمات می‌دهند
  • آمار هولناک از فوت بیماران تالاسمی در ایران
  • هزینه درمان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان رایگان شد
  • یک آموزگار هدایای روز معلم را به کودکان سرطانی اهدا کرد
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال