Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محسن فتاحی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره برنامه‌های شهرداری تهران به مناسبت ماه محرم در شرایط شیوع کرونا اظهارداشت: این نهاد برگزارکننده هیات‌های مذهبی نیست و بیشتر نقش تسهیل‌گری را برای فعالیت آنها ایفا می‌کند و با توجه به شرایط، برنامه‌هایی در سطح بوستان‌ها، محلات و فضای مجازی تدارک دیده شدهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: براساس ابلاغیه ستاد ملی کرونا مبنی بر برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز و دستور شهردار تهران، فضاهای روباز مناطق شهرداری، ۶۰۰ مجموعه ورزشی، بوستان‌ها و همچنین چهار بوستان ویژه بانوان با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی به صورت رایگان در اختیار هیات‌های مذهبی قرار گرفته و در صورت لزوم امکاناتی مانند سیستم صوت و صندلی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
«فتاحی» افزود: در حوزه فضاسازی شهری نیز سازمان زیباسازی شهر تهران علاوه بر سیاه‌پوش کردن شهر از ظرفیت تابلوهای شهری و تبلیغاتی در سطح میادین، خیابان‌ها و بزرگراه‌ها برای نمایش پیام‌های مذهبی و عاشورایی بهره بردهاست.
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران، اولویت این نهاد را مشارکت مردم در سیاه‌پوش کردن محلات و شهر عنوان کرد و گفت: با هماهنگی مناطق، پرچم‌های عزاداری در سر در ۵۰ هزار واحد صنفی نصب خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای طرح «کوچه‌های حسینی» با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیان کرد: در این طرح با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران و هماهنگی نواحی شهرداری، ۱۲۲ مبلّغ با خودروهایی در قالب «تکیه سیار» به مدت ۱۵ دقیقه، یک ساعت و نیم قبل و نیم ساعت بعد از اذان مغرب، در سطح محلات تهران حضور پیدا کرده و سخنرانی، تفسیر قرآن و ذکر مصیبت خواهند داشت، هر شب ۶ کوچه میزبان ملبغان و تکیه سیار خواهد بود.
«فتاحی» اظهارداشت: با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در بوستان‌ها، مجالس تعزیه‌خوانی اجرا خواهد شد، این برنامه پیش از ساعت ۱۹ به پایان می‌رسد تا شهروندان بتوانند از مراسم عزاداری هیات‌های مذهبی نیز بهره‌مند شوند.
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران درباره نمایشگاه «عطر سیب» گفت: شهرداری هر ساله این نمایشگاه را به مناسبت ماه محرم با هدف حمایت از هیات‌های مذهبی برگزار می‌کرد که سال گذشته نیز رویکردی مردمی و خانواده‌محوری در نمایشگاه «عطر سیب» مدنظر قرار گرفت.
وی افزود: این نمایشگاه امسال به دلیل شرایط شیوع کرونا برگزار نشد و با تغییر رویکرد، محتوای فرهنگی آن در قالب‎‌های مختلف در فضای مجازی منتشر می‌شود، در دهه دوم نمایشگاه «عطر سیب» در هفت نقطه تهران به صورت نمایشگاه عبوری و گذری که تجمعی را ایجاد نخواهد کرد، برگزار می‌شود.
«فتاحی» اظهارداشت: دو آلبوم آیینی «کوی طبیب» مداحی «صادق آهنگران» و «عزیزم حسین(ع)» مداحی «محمدحسین پویانفر» منتشر شده که در فضای مجازی و سایت بیپ‌تونز قابل دسترسی است، همچنین در حوزه معرفی کتاب و مقتل‌خوانی، آثاری در قالب پادکست تولید و در فضای مجازی منتشر خواهد شد.
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: این نهاد در برگزاری برنامه‌های ماه محرم تابع ابلاغیه‌های ستاد ملی کروناست و تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی را مورد توجه قرار می‌دهد.
وی گفت: فعالیت‌های شهرداری تهران امسال به مناسبت ماه محرم با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و قرارگاه مردمی خاتم الاوصیاء برگزار می‌شود که با همکاری این قرارگاه، پویشی در راستای تبدیل نذرهای محرم به نذر سلامت ذیل «ایران همدل» راه‌اندازی خواهد شد.
«فتاحی» افزود: شهروندان می‌توانند در این پویش در صورت تمایل، نذرهایی که محرم هر سال داشتند و امسال به دلیل شرایط شیوع کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای پیشگیری از این بیماری، امکان ادای آنها وجود ندارد، نذر خود را به حوزه‌های بهداشتی و سلامت محور، تبدیل کنند.

برگزاری عکسواره حسینی «جان من است او»
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری عکسواره حسینی «جان من است او» اظهارداشت: این عکسواره با توجه به اهمیت رسانه و تاثیر زبان هنر در درک برکات حسینی ماه‌های محرم و صفر در شهر و روایت آن، با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران و دفتر رسانه «پایگاه عکس چیلیک» برگزار می‌شود.
وی گفت: عکسواره حسینی «جان من است او» در چهار بخش اصلی(عکس مستند)، جنبی(تصویرسازی عکس محور)، حمایتی(پروژه‌های عکاسی) و نظری (مقاله عکاسی) در یک «چلّه حسینی» از آغاز ماه محرم ۱۴۴۲ تا بعد از اربعین حسینی تعریف شده است.
«فتاحی»، رعایت مفاد دستورالعمل بهداشتی از سوی سوگواران حسینی، رفتارهای معرفت‌محور مطابق با شانیت سوگواران حسینی، توجه به اصل سادگی و اصالت در آذین حسینیه‌ها و تکایای محلی و خانگی، آرایش شهری با پرچم‌ها و بیرق‌ها، کتیبه‌ها، علم‌بندی‌ها، توجه به الگوبودن سوگواران حسینی در اصل اهمیت اخلاق در جامعه اسلامی، توجه به پرهیز از هر گونه رفتار پرمخاطره از سوی سوگواران حسینی را از موضوع‌های این عکسواره عنوان کرد.
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران بیان کرد: اساتید، پژوهشگران عکاسی، فعالان عرصه هنر آئینی، علاقه‌مندان عکاسی و دانشجویان رشته‌های عکس و عکاسی می‌توانند آثار خود را تا ۲۰ مهرماه، از طریق پست الکترونیکی  aksvarehoseini@gmail.com به دبیرخانه این عکسواره ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه عکس چیلیک مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۸۳۴۸۸۲۴ تماس حاصل کنند.
«فتاحی» تاکید کرد: عکسواره حسینی «جان من است او» با توجه به اهمیت فرهنگ عاشورا و اهتزاز نام والای حسین ابن علی(ع) و خاندان ایشان و اصل توجه به سلامت سوگواران حسینی و رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا غیرحضوری برگزار می‌شود.

برچسب‌ها ماه محرم شهرداری تهران شهر تهران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم شهرداری تهران شهر تهران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ماه محرم شهرداری تهران شهر تهران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همکاری سازمان تبلیغات اسلامی مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران سوگواران حسینی هیات های مذهبی برگزار می شود جان من است او فضای مجازی ماه محرم خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۵۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، عبدالمطلب رهنما گفت: در کارگروه مدیریت پسماند شهر‌های صدرا، بیضا، اردکان و هماشهر که با حضور شهرداران این شهر و سرمایه گذاران در حوزه پسماند در شهرداری اردکان تشکیل شد و درباره مشکلات امحا و دفن زباله و آخرین وضعیت پسماند در سطح شهر‌های مذکور بررسی و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

وی به مصوبات این جلسه اشاره کرد و اظهار داشت: مقرر شد با توجه به اینکه شهرداری اردکان طرح مطالعه جامع پسماند را دارد سایر شهرداری‌ها نیز نسبت به تهیه این طرح اقدام کنند.

شهردار اردکان افزود: در این نشست همچنین مقرر شد دبیرخانه‌ای در یکی از شهرداری‌ها تشکیل و جلسات هر دو هفته یک بار به میزبانی یکی از شهرداری‌ها تشکیل شود.

رهنما ادامه داد: همچنین قرار شد سرمایه گذار نیز با توجه به توان لازم و بهره گیری از علوم روز، امحای زباله در مناطق فوق الذکر انجام و بسته پیشنهادی پس از دو ماه برای سیر مراحل قانونی و گرفتن مجوز لازم تهیه تا سایت دفن زباله مدرن و به روز توسط سرمایه گذار با همکاری شهرداری صدرا، بیضا، اردکان و هماشهر راه اندازی شود.

وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح گفت: توسعه و افزایش دفن بهداشتی پسماند کمک بسیاری در خصوص حفاظت از محیط زیست، کنترل شیرابه حاصل از پسماند و جلوگیری از نفوذ به آب‌های زیرزمینی و رودخانه‌ها و همچنین ایجاد مرکز زباله و برگشت سرمایه خواهد داشت.

در شهر اردکان روزانه بیش از ۱۳ تن زباله تولید می‌شود و با توجه به اینکه شهر اردکان یک شهر توریستی و تفریحی است در روز‌های پنج شنبه و جمعه و روز‌های تعطیل تولید زباله به ۲۱ تا ۲۳ تن هم می‌رسد.

در حال حاضر به علت نبود سایت مناسب دفن زباله در شهرستان سپیدان شهرداری اردکان با پرداخت هزینه به شهرداری شیراز روزانه زباله‌های شهر اردکان را با ماشین‌های جمع آوری زباله بارگیری و در مرکز دفن زباله برم شور که متعلق به شهرداری شیراز است تخلیه و امحا می‌کند.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • قطعی برق در برخی مناطق شهرکرد
  • برگزاری کارگاه آموزشی مهدویت در لرستان
  • کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند
  • تصاویری تلخ از داخل کوچه‌های شهرک چوبی سوخته در گیلان | آتش از کجا شروع شد؟
  • رسانه‌ها پای کار بیست‌ویکمین همایش پیرغلامان حسینی باشند
  • هدیه زاکانی به معلمان تهرانی: خدمات رایگان فرهنگی و ورزشی را از طریق اپلیکیشن شهرزاد دریافت کنید
  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس
  • نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است
  • نقشه شهر همدان به‌روزرسانی می‌شود