Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از کالا خبر، وحید شقاقی شهری با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های اصلی جبران کسری بودجه، مولدسازی دارایی‌های دولت است، گفت: از لحاظ قانونی نیز چنین امکانی در بودجه سال جاری فراهم شده، بنابراین برای مولدسازی دارایی‌های دولت مشکلی وجود ندارد، از این طریق دولت می تواند با عرضه املاک و مستغلات مازاد خود در بورس کالا آن‌ها را به فروش برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقتصاددان با اشاره به اینکه امکان عرضه مسکن به تازگی در بورس کالا فراهم شده است اظهار داشت: این امکان بسیار خوبی است که علاوه بر دولت، سایر نهادها و سازمان‌ها نیز می‌توانند دارایی‌های مازاد خود را در بورس کالا عرضه کنند، حال باید دید در عمل تا چه میزان دولت از سازوکار بورس کالا استفاده خواهد کرد، البته نکته مهم این است که باب ورود بورس کالا به عرصه مسکن باز شده و می‌توان به صورت بهینه از این امکان استفاده کرد.

شقاقی شهری با بیان اینکه امروز بازار سرمایه بسیار مورد توجه قرار گرفته است، افزود: بحث تامین مالی از این بازار یکی از مهم‌ترین بحث‌هایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، حال که دولت قرار است اموال مازاد خود را به فروش برساند، بورس کالا این ظرفیت را فراهم آورده به نظر می رسد عرضه های املاک مازاد دولت و سایر نهادهای عمومی در بازار سرمایه اتفاق مطلوبی باشد.

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی اضافه کرد: یکی از مهم ترین مزایایی که مولدسازی دارایی‌های دولت دارد این است که دیگر از خلق نقدینگی و چاپ پول خبری نخواهد بود و به نوعی کم هزینه‌ترین راهی است که دولت می‌تواند اقدام به جبران کسری بودجه خود کند، بنابراین باید این روش مورد استفاده قرار بگیرد که در این راستا بورس کالا می‌تواند نقشی موثر و و فعالی را بر عهده بگیرد.

پربیننده ترین تصمیمات جدید در خصوص سهام عدالت نقشه بازار سهام بر اساس ارزش معاملات/ حمایتی که محقق نشد ثبت نیمی از سفارش فروش سهام عدالت توسط بانک‌ها تغییر در نحوه فروش سهام عدالت/ ارزش سهام عدالت چقدر است؟ دولت دخالتی در کنترل بازار بورس دارد؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس کالا بورس بازار سرمایه بازار مسکن مولدسازی دارایی بورس مسکن بورس املاک قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت مولدسازی دارایی های دولت سهام عدالت بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۵۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی روحی مدیرکل دفتر مدیریت بهره‌وری و پروژه‌های تحولی سازمان خصوصی سازی در مصاحبه رادیویی اظهار کرد: تاکنون در ایران دولت ملک‌های خود را نفروخته و برای اولین بار است که دولت، فروش اموال مازاد را شروع کرده است.

وی افزود: ما در حال حاضر ۴۰۰ شرکت داریم که عموماً دولتی هستند و سیاست دولت هم این است که ۲۰ درصد اکثر سهام‌های بزرگ را نگه دارد و با این حساب دیگر چیزی برای فروش ندارد مگر اینکه زیانده‌ها را بفروشد که کسی هم سراغ آنها نمی‌آید.

مدیرکل دفتر مدیریت بهره‌وری و پروژه‌های تحولی سازمان خصوصی سازی گفت: علت زیاندهی برخی شرکت‌های دولتی این است که دولت مدیریت این شرکتها را رها نمی‌کند در صورتی که اگر مدیریت به بخش خصوصی اعطا نشود، شرکت هم بهره ور نخواهد شد.

روحی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر لزوم تحویل مدیریت شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی تأکید فرمودند، اظهار کرد: در حال حاضر با وجود اینکه ۱۵ درصد شرکت ایران خودرو متعلق به دولت است اما مدیریت آن را دولت بر عهده دارد.

وی افزود: پروژه‌های تملک دارایی و سرمایه به پنج مدل تقسیم بندی می‌شوند که عبارتند از پروژه‌های احداث و توسعه، پروژه‌های تجهیز و تعمیر، پروژه‌های مطالعه و طراحی و پروژه‌های تعهدات و بدهکاری به پیمانکاران که تمرکز ما در مولدسازی دارایی‌ها فقط مربوط به پروژه‌های احداث و توسعه است که باعث می‌شود زیرساخت‌های کشور به بهره‌وری برسد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه ۲۵۰۰ پروژه ملی در کشور وجود دارد، گفت: هم اکنون ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی داریم که ۱۸ هزار پروژه آن در بخش احداث و توسعه است و این ۱۸ هزار پروژه هم عموماً مربوط به بخش ورزش، نیرو، آب و راهداری است.

روحی یادآور شد: تاکنون ۲۵۰۰ ملک شناسایی و احصا شده که مشکل حقوقی ندارند. ما این املاک را ارزش افزایی کردیم که یک بار برای مزایده می‌رود و در صورتی که به فروش نرسد با پیمانکار پروژه تهاتر و یا معاوضه می‌کنیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بهره‌وری و پروژه‌های تحولی سازمان خصوصی سازی همچنین در ادامه فروش و تأمین مالی از طریق بازار سرمایه، مشارکت با بخش غیردولتی و معاوضه را از جمله اقداماتِ انجام شده برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی برشمرد.

این مقام مسؤول یادآور شد: بند هفت ماده ۱۲ آئین نامه مولدسازی دارایی‌های دولت به توقف طرح‌های فاقد فایده فنی و اقتصادی و اجتماعی و لزوم تعیین تکلیف دارایی‌های آن اشاره دارد که در کل قوانین کشور بی نظیر و فراقوه‌ای است اما به نظر می‌رسد که به خوبی تبیین نشده است.

کد خبر 6089035

دیگر خبرها

  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فرصت برای تعیین تکلیف املاک ادارات کرمان
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • سهم ۶۰ هزار میلیاردی اصفهان در مولدسازی
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد