Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، در پی تیراندازی پلیس آمریکا به مردی سیاه پوست  که مسلح هم نبوده است شهر«کینوشا» در این ایالت شاهد آشوب و درگیری  معترضان با پلیس شد؛ امری که باعث شد مسئولان این شهر حالت فوق العاده اعلام کنند.

رسانه های محلی گزارش دادند که فرد زخمی به بیمارستان منتقل شد و حال وی وخیم است زیرا پلیس از فاصله ای نزدیک و چند بار به سمتش شلیک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی این حادثه که جلوی چشم مردم رخ داد تعداد زیادی در محل حادثه تجمع کردند.

پلیس درباره این حادثه که شب گذشته رخ داد توضیحی ارائه نداد ولی اعلام کرد که وزارت دادگستری در ایالت درباره حادثه تحقیق می کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز روز گذشته گزارش داد که  در پی قتل یک شهروند سیاه پوست دیگر در شهر«لافاییت» در ایالت «لویئزیانا» معترضان این شهر را به آشوب کشیدند.

شنبه شب ده ها معترض در شهر لافاییت در اعتراض به قتل «تریفورد بیلرین»در حادثه ای که روز قبل رخ داد به خیابان ها ریختند. پلیس در پی تماس تلفنی یک فروشگاه درباره مردی که چاقو در اختیار دارد به این فروشگاه رسید و زمانی که این فرد فرار کرد پلیس به سمت وی آتش گشوده و وی را به قتل رساند.

شاهدان عینی فیلمی را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند که حداقل شش نیروی پلیس را نشان می دهد که جوانی را در زمان تلاش برای ورود به فروشگاهی محاصره کردند سپس از نزدیک به سمت وی آتش گشودند و 10 گلوله به سمت وی شلیک کردند.

دستگاه امنیتی آمریکا بلافاصله تحقیقات درباره حادثه را آغاز کرد و اتحادیه آمریکایی حمایت از آزادی های مدنی آن را «حادثه ای وحشتناک از خشونت پلیس علیه یک سیاه پوست که منجر به مرگ وی شد، توصیف کرد».

اعتراض در شهر لافاییت در ابتدا مسالمت آمیز آغاز شد اما با فرا رسیدن شب به خشونت کشیده شد و پلیس برای متفرق کردن معترضان از بمب های دودزا استفاده کرد و شماری از معترضان بازداشت شدند.

این در حالی است که چندی پیش قتل «جورج فلوید» جوان سیاه پوست آمریکایی-آفریقایی توسط یک مامور پلیس سفید پوست پس از دستگیری در شهر مینیاپولیس نقطه آغاز اعتراض‌های سراسری به نژادپرستی در ایالات متحده آمریکا بود که پس از چندی جامعه بین‌المللی را نیز با خود همراه کرد.

 

اخبار مرتبط آشوب در لوئیزیانای آمریکا در پی قتل یک شهروند سیاه پوست توسط پلیس اصرار ترامپ بر سرکوب معترضان آمریکایی حمله جدید ترامپ به رسانه ها و معترضان آمریکایی آتش اعتراض ها در آمریکا بار دیگر شعله ور شد آتش اعتراضات همچنان شعله ور است؛معترضان آمریکایی یک دادگاه را در کالیفرنیا به آتش کشیدند

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا اعتراض ها در آمریکا سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۵۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه

به گزارش صدای ایران از ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه امروز اعلام کرد که در درگیری‌های معترضان با نیرو‌های پلیس، شمار زیادی دستگیر شدند.

بر اساس این گزارش، همزمان با روز کارگر، معترضان در استانبول به خیابان‌ها آمدند و پلیس ترکیه برای متفرق کردن آنان در میدان تاریخی تقسیم به استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی روی آورد.

بیش از ۴۰ هزار پلیس در سراسر استانبول مستقر شده و خیابان‌های فرعی را با قرار دادن موانع مسدود کرده‌اند.

نیرو‌های پلیس همچنین در نزدیکی ساختمان شهرداری استانبول با معترضان درگیر شده و برای متفرق کردن معترضان به استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله لاستیکی روی آوردند.

دولت ترکیه برگزاری تظاهرات در میدان تقسیم استانبول را ممنوع اعلام کرده است.

دیگر خبرها

  • جنون در سرعت ، راننده را به آغوش مرگ کشاند
  • ۴ کشته و زخمی طی تیراندازی در شمال شرق پاریس
  • سقوط از کوه نوجوان کاشانی را به کام مرگ کشاند
  • یک بام و دو هوای آزادی بیان در غرب
  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا
  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه
  • واژگونی تیبا یک نفر را به کام مرگ کشاند
  • از تصاویر دستگیری دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی در آمریکا تا تصاویر دردناک از مردم غزه
  • اعتراضات ضد جنگ؛ خط و نشان پلیس آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین