Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-28@09:45:57 GMT

عاشورا فرصتی برای تحکیم وحدت ملی و اخوت اسلامی است

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۶۰۸۰

عاشورا فرصتی برای تحکیم وحدت ملی و اخوت اسلامی است

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان با علمای شیعه این کشور درباره تدابیر بهتر امنیتی جهت برگزاری دهه محرم و مراسم عاشورا گفت‌وگو کرد.

در این نشست که در ارگ ریاست جمهوری افغانستان برگزار شد، معاون دوم رئیس جمهور، مشاور امنیت ملی، مسئولین نهادهای امنیتی و دفاعی، رئیس دفتر مقام عالی ریاست جمهوری، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، اعضای شورای علمای تشیع و شماری از علمای اهل سنت نیز حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این نشست «استاد اکبری»، عضو شورای علمای اهل تشیع و شورای تنظیم امور دینی اظهار داشت که اتخاذ تدابیر امنیتی مراسم عاشورا در اولویت قرار دارد و تاکید کرد که تدابیر بهداشتی نیز بدلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باید در مراسم عاشورا مورد توجه قرار گیرد.

اشرف غنی در ادامه نیز با تسلیت به تمام مسلمان جهان، عزاداران شیعه و سنی بخاطر فرارسیدن عاشورای حسینی گفت که محرم فرصت بزرگی است که مسلمانان در آن تجدید عهد می‌کنند و تجلیل از واقعه کربلا در دل هر مسلمان جریان دارد.

وی افزود: عاشورا فرصتی برای تحکیم وحدت ملی، اخوت اسلامی، فرهنگ همدیگ پذیری و حسن اتفاق است؛ امام حسین (ع) برای اصلاح، پرچم بلند کرده بود و ضرورت اصلاح در جوامع اسلامی ادامه دارد.

رئیس جمهور افغانستان گفت که تمام مردم ما در روز عاشورا عزادار هستند و از تمام ارگان‌های امنیتی کشور نیز خواست تا تامین امنیت مراسم عاشورا در اولویت قرار دهند.

پیش از این در پی حملات ترویستی به عزاداران حسینی در افغانستان و شهید و زخمی شدن بسیاری از عزاداران شیعه و سنی طی سال‌های اخیر، بسیاری دولت را به کم کاری درباره تامین امنیت مراسم‌های مذهبی متهم می‌کنند.

همچنین «سرور دانش»، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان در پیامی به مناسبت فرارسیدن ماه محرم تاکید کرد که تهدیدات امنیتی بر اماکن عزاداری و مراکز تجمع عزاداران حسینی بیش از هر زمان دیگر جدی است.

وی اظهار داشت: با توجه به تحولاتی که در سطح منطقه و صفوف گروه‌های افراطی به وجود آمده است، در رویکردهای تروریستی این گروه‌ها نیز ممکن است تغییراتی به وجود بیاید.

دانش در این پیام ضمن گرامیداشت یاد شهدای کربلا بیان داشت: خرسند هستیم که مردم افغانستان یکصدا و برادروار، علیرغم تفرقه افکنی دست های پیدا و پنهان اجانب و بیگانگان، از عظمت و حقانیت حرکت اصلاح طلبانه نواده پیامبر گرامی اسلام (ص) تجلیل می‌کنند.

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان افزود: امسال متاسفانه ایام سوگواری عاشورای حسینی با گسترش و شیوع بیماری مهلک کرونا همزمان شده است که این موضوع تهدیداتی را متوجه عزاداران می‌کند و ممکن است سبب گسترش بیشتر این بیماری در میان مردم گردد. از همین رو از همه پیروان و شیفتگان امام حسین، علما و خطبای گرامی و مسئولان مساجد و حسینه‌های سراسر کشور می‌خواهم که به تمام دستورالعمل‌های بهداشتی وزارت بهداشت و همچنین به منشور شورای تنظیم امور دینی توجه جدی کرده و تمام بندهای آن را اجرا کنند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: ریاست جمهوری مراسم عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۶۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود

ایسنا/هرمزگان مدیر سابق مرکز اسلامی استان هرمزگان گفت: برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید تمام ارکان جامعه اسلامی مشارکت کنند. نه شیعه و نه اهل سنت به تنهایی نمی‌توانند به این مهم دست پیدا کنند؛ بلکه باید با اتحاد برای تحقق این تمدن تلاش کرد.

حجت‌الاسلام احمدرضا باوقار امروز (هشتم اردیبهشت ماه)، در آئین تودیع و معارفه خود که در سالن جلسات حوزه علمیه بانوان برگزار شد، با ذکر این نکته که مسلمان باید بلند بیندیشد، خاطرنشان کرد: مسلمانان باید حامی و پشتیبان یکدیگر باشند؛ اما متاسفانه امروز در مسئله غزه شاهد رفتاری غیر از این هستیم.

مدیر اسبق مرکز اسلامی استان هرمزگان بیان کرد: هموارسازی مسیر برای عینت‌بخشی به وحدت موجود در استان هرمزگان از جمله اصول اساسی برنامه‌هایم در مرکز اسلامی بود.

در استان هرمزگان بیش از ۲۰ حوزه علمیه شیعه و حدود ۵۰ مدرسه دینی اهل سنت داریم که در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و خدماتی فعالیت‌ می‌کنند.

وی، با اشاره به گستردگی فعالیت مرکز اسلامی، عنوان کرد:این مرکز در حوزه مساجد مانند مرکز رسیدکی به امور مساجد و در حوزه مدارس دینی مانند حوزه علمیه و مرکز خدمات فعالیت می‌کند که نشان دهنده حجم فعالیت‌ها است.

حجت‌الاسلام باوقار منشاء اختلاف را جهل دانست و اظهار کرد: اختلاف باعث عدم تحقق اهداف جامعه اسلامی خواهد شد و همین امر باعث شکست جبهه اسلام می‌شود به همین جهت باید وحدت اسلامی را عینیت بخشید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • برای صعود به جام جهانی تمام تلاش خود را می کنیم
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ؛ فرصتی برای تبیین اهداف ایران بعد از «وعده صادق»
  • رئیس‌جمهور: بازدید از اکسپوی تهران فرصتی بسیار ارزشمند برای آشنایی آفریقا با ظرفیت‌های ایران است
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)