Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@11:14:06 GMT

تربیت نیروی اندیشمند مدافع ارزش‌ها ضروری است

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۶۱۰۰

تربیت نیروی اندیشمند مدافع ارزش‌ها ضروری است

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست «آموزش مجازی آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس» که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اقدامات ارتش در راستای تربیت عنصر رزمنده با هدف اندیشه‌پروری، گفت: نظام‌های آموزشی به‌دنبال ارائه دانش، برای انجام یک مأموریت در بستر خاصی هستند، بنابراین علم در بستر مأموریت تعریف می‌شود و ما در حوزه دانش، براساس ماموریت‌های خود فعالیت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر این‌که آموزش باید با تعیین هدف رفتاری، منجر به تغییر رفتار شود، افزود: ما تقدم تربیت بر آموزش را مد نظر داریم، چراکه دانش اگر دست یک انسان تربیت‌شده قرار نگیرد، می‌تواند فاجعه ایجاد کند؛ بنابراین آن‌چه باعث مانایی ما در مأموریت‌ها می‌شود، مجهز کردن نیروی انسانی به دانش هدفمند است.

معاونت تربیت و آموزش ارتش در تشریح سه نگرش در حوزه دانش، گفت: «دانش نظری» آن چیزی است که در انتقال مفاهیم از آن بهره می‌بریم، «دانش عملی» اجرای آن مفاهیم در کار است و «دانش سازگاری» نیز تلفیق «دانش نظری» و «دانش عملی» است که باعث مانایی افراد در برابر تهدیدات خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت بارور کردن اندیشه‌ها و نگرش‌ها برویم، خاطرنشان کرد: باید در عرصه تهدید، با بهره‌گیری از ابزارها، خود را مجهز به نگرش و بینش کنیم و راه دیگری نداریم. اگر نتوانیم ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را به نسل جوان منتقل کنیم، رقیب در این زمینه از ما جلو خواهد زد بنابراین همه دستگاه‌ها موظف هستند که این ارزش‌ها را با هر ابزاری که ممکن است، به نسل‌های آینده منتقل کنند.

امیر شیخ تاکید کرد: همه دستگاه‌ها باید در یک کارگروه علمی، در جهت تربیت نیروی مدافع ارزش‌ها که با اندیشه دفاع می‌کند، حرکت کنند و با ابزارهای متفاوت، در این جهت گام بردارند.

وی «تربیت» را «همراه شدن با فرهنگ سازمانی» و نیز «همراه شدن با محیط کاری» دانست و تاکید کرد: آموزش و پرورش تقدم پرورش بر آموزش ندارد؛ بنابراین ما در ارتش و نیروهای مسلح، دوره‌های فنی و مهارتی را برای جوانانی که از آموزش بیرون آمده‌اند، برگزار می‌کنیم.

کد خبر 5007281 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی ایالات متحده امریکا محمد جواد ظریف هیئت دولت محمد باقر قالیباف برجام رژیم صهیونیستی مکانیسم ماشه محمدجواد ظریف حجت الاسلام حسن روحانی حسن روحانی محمود واعظی شورای نگهبان ویروس کرونا ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۶۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی محامی صبح شنبه در همایش استانی خیرین مدرسه یار ضمن قدردانی از حضور و مشارکت خیرین در برنامه‌ها و فعالیت‌های دستگاه تعلیم و تربیت، افزود: دستگاه آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما می‌باشد و کاری که خیرین در حوزه تعلیم و تربیت انجام می‌دهند از جهات مختلف ارزشمند است.

وی ادامه داد: انجام کار خیر در حوزه آموزش و پرورش نیز دارای ارزش افزوده هست، به خصوص که این کار در یک استان پهناور همچون سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد چرا که این خطه، دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی بوده و یکی از این ظرفیت‌ها وجود نیروهای با استعداد هست که متأسفانه به درستی شکوفا نشده و مورد استفاده قرار نگرفته و نیازمند توجه ویژه است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: خیرین باید قدر خود را بدانند و خداوند متعال را برای این نعمت، موهبت و لطفی که شامل حالشان کرده شکرگزاری کنند.

وی اضافه کرد: مهم‌تر از توسعه کمی مدارس کیفیت بخشی به آن‌هاست و در این خصوص نیازمند استفاده از نیروهای توانمند و با تجربه هستیم که از جمله کمبودهای ماست و باید در راستای آموزش نیروها برنامه‌ریزی صورت گیرد و باید دقت کنید که مدارس پس از ساخت رها نشوند و در گام بعد باید تلاش کنید تا کیفیت خدمات در مدارس ارتقا پیدا کند.

محامی بیان کرد: سیستان و بلوچستان یک استان پهناور است و بسیاری از روستاها پراکنده هستند و طبعأ ساخت مدارس در همه این نقاط امکان پذیر نیست و باید در نقاطی با تمرکز جمعیت ساخت مدارس شبانه‌روزی را دنبال کنیم که در این صورت با توجه به حضور دانش آموزان در مدارس فرصت تعلیم و تربیت بیشتر به صورت شبانه روزی وجود دارد.

کد خبر 6089702

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • ریشه‌یابی علل کمبود مدافعان چپ ممتاز در فوتبال مدرن
  • اجتماع حمایتی مردم کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • تکرار قصه حساس «گشت ارشاد» در خیابان‌ها | دولت رئیسی مدافع اصلی رویکردهای تند در حجاب | بعد از فوت مهسا امینی چه گفتند؟