Web Analytics Made Easy - Statcounter

یونان امروز (دوشنبه) اعلام کرد، رزمایشی با حضور نیروی هوایی و دریایی خود در منطقه‌ای در حوزه شرق مدیترانه که ترکیه در آنجا مشغول انجام فعالیت‌های مربوط به اکتشاف نفت و گاز است، برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این در حالی است که این دو کشور همسایه همچنان با یکدیگر بر سر حقوق مربوط به عملیات‌های اکتشاف و صادرات انرژی در آب‌های دریای مدیترانه با یکدیگر اختلاف‌نظر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام‌های یونان اعلام داشتند، رزمایش ارتش این کشور از فردا سه‌شنبه در جزیره کرت، واقع در جنوب شرق این کشور و با گلوله‌های جنگی شروع شده و تا روز پنجشنبه ادامه می‌یابد.

اخیرا ترکیه یک کشتی اکتشافی خود را با اسکورت کشتی‌های جنگی به جهت شناسایی و اکتشاف منابع نفت و گاز به منطقه فرستاده و در همین راستا روز یکشنبه اعلام کرد این فعالیت‌های اکتشافی را تا ۲۷ اوت ادامه می‌دهد.

دولت ترکیه ادعای یونان در خصوص داشتن حق انحصاری بر منابع این آب‌ها را به چالش کشیده و گفته است که جزایر نباید در محاسبه مرز دریایی بین این دو کشور لحاظ شوند.

اتحادیه اروپا و آمریکا تاکنون در جریان این مناقشه طرف یونان را گرفته‌اند.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان قرار است فردا به آنکارا و آتن سفر کند تا برای احیای مذاکرات کاهش تنش میان مقام‌های ارشد ترکیه و یونان تلاش کند؛ مذاکراتی که ابتکار مربوط به آن در ماه ژوئیه آغاز شد اما چند هفته پیش از سوی ترکیه نیمه کاره ماند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: يونان ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۶۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای از عملیات این کشور در منطقه خاکورک در شمال عراق خبر داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) در عملیاتی که هفته گذشته در منطقه خاکورک در شمال عراق انجام داد، ۱۵ تروریست را که برای اقدامات خرابکارانه آماده می‌ شدند، از پای درآورد.

بر اساس اعلام منابع امنیتی ترکیه، میت یک گروه تروریستی را که برای اقدام علیه یگان های نیروهای مسلح ترکیه و پاسگاه های مرزی در حال آمادگی بودند را هم شناسایی کرده است.

در این عملیات ۱۵ تروریست از جمله شماری از سرکردگان آنها از پای درآمدند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه موثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است.

کد خبر 6092365

دیگر خبرها

  • مانور ترسناک جنگنده سوخو بیخگوش پهپاد کوچولو | فیلم
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد