Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن مرادنیا روز دوشنبه در شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی کردستان اظهار داشت: در صورت سفید بودن وضعیت ویروس کرونا بنا بر وضعیت زرد گذاشته شود تا پیشگیری بیشتری شود.

وی اضافه کرد: خانواده‌ها نگران هستند و این تهدید نمی‌تواند با سهل‌انگاری روبرو شود بنابراین فرمانداران و مدیران مربوطه حساس باشند

مرادنیا با اشاره به اینکه باید دید و نگاه به آموزش و  پرورش با هر دستگاه دیگر متفاوت باشد افزود: همه پای کار باشند و امکانات لازم در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد و دریغ نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کردستان با بیان اینکه با ایجاد اطمینان در خانواده‌ها شور و شوق برای حضور در مدارس همچون گذشته به وجود آید تاکید کرد: برای تامین لوازم بهداشتی مورد نیاز منتظر خانواده‌ها نباشیم شاید برای بعضی از آنها این امکانات فراهم نشود یا بی تفاوتی نشان دهند پس نباید دانش‌آموزی بدون ماسک بماند.

مرادنیا اظهار داشت: ماسک‌های موجود نمی‌تواند مورد استفاده کودکان باشد و باید ماسک‌هایی در حد و اندازه آنها سفارش دهید و استانداری هم یک میلیارد تومان برای تهیه این اقلام بهداشتی هم کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اگر کار فرهنگی نشود تا یک دانش‌آموز برای انتخاب رشته‌های مهارتی احساس نیاز کند نمی‌توانیم تعداد دانش‌آموزان در این رشته‌ها را افزایش دهیم افزود: باید علاقه و رغبت در دانش‌آموزان برای انتخاب رشته‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی ایجاد شود.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان هم در این نشست با اشاره به اینکه ١۵ شهریور به طور قطع مدارس بازگشایی می‌شود اظهار داشت‌: ۱۰۰ درصد آمادگی‌های لازم را برای بازگشایی مدارس داریم و در صورت قرمز بودن وضعیت، دانش‌آموزان در مدارس حضور پیدا نمی‌کنند و آموزش به صورت مجازی خواهد بود.

رشید قربانی گفت: با توجه به وضعیت سفید و زرد و پروتکل‌های لازم بهداشتی از جمله حضور ۲ روز در هفته رعایت می‌شود و کلاس‌ها با حضور محدودتر دانش‌آموزان تشکیل خواهد شد.

با بیان اینکه یک میلیارد تومان اعتبار برای تهیه امکانات بهداشتی در نظر گرفته شده است افزود: تاکید کرد:‌ خانواده‌ها نگرانی نداشته باشند و فرزندان خود را برای حضور در مدارس توجیه کرده و آموزش دهند.

قربانی با اشاره به اینکه ۳۱۰ هزار دانش‌آموز در استان داریم که ۳۲ درصد آنها در روستاها تحصیل می‌کنند اظهار داشت: دانش‌آموزان برای تهیه کتاب تا ۱۰ شهریور مهلت دارند که تاکنون هم ۹۵ درصد ثبت نام کرده و کتاب دریافت کرده‌اند.

وی همچنین در حوزه سوادآموزی هم گفت: ۵۰ هزار نفر بیسواد در محدوده سنی ۱۰ تا ۵۰ ساله داریم که اولویت ما برای سوادآموزی این محدوده است.

معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش کردستان هم گفت: ۲۶۵ هزار و ۸۷۲ دانش‌آموز روزانه دولتی در سه هزار و ۹۴۷ مدرسه به تحصیل می‌پردازند.

مهدی نامدار افزود: ۵۵ طرح امسال به بهره برداری می‌رسد و ۲۱۰ کلاس به کلاس‌های استان کردستان افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: ۱۱۹ هزار هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش در استان وجود دارد که ۱۹ هزار و ۳۱ دانش آموز در ۵۸ نوع رشته مهارتی تحصیل می‌کنند.

نامدار اظهار داشت: ۳۶.۵ درصد از دانش‌آموزان استان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و ۶۳.۵ درصد در رشته‌های نظری تحصیل می‌کنند که باید این میزان به ۵۰ درصد در هر دو بخش برسد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش هم گفت: فقط ۳۰ درصد از مخاطبین و سوادآموزان ما توانایی و امکان استفاده از گوشی هوشمند و تبلت دارند و ۷۰ درصد از این امکان بی‌بهره هستند.

رمضان یوسفی افزود: تلاش کرده‌ایم به همین دلیل کلاس‌ها را به صورت نوبتی و با رعایت پروتکل‌ها برگزار کنیم.

وی اظهار داشت: رشد شاخص سواد از سال ۹۰ تا ۹۵ بر اساس سرشماری صورت گرفته چهار درصد بوده و در سال‌های ۹۵ تا ۹۸ نیز این رشد ۳.۶۴ درصد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این شورا گفت: نرفتن کودکان به مدرسه آسیب‌های بیشتری در آنها به وجود می‌آورد که شامل آسیب‌های روحی به دلیل دور بودن از همسالان و کاهش قدرت آموزش خواهد بود.

ابراهیم قادری اظهار داشت: نگرانی کمتری در مورد بیماری کودکان وجود دارد و بیشترین نگرانی ما انتقال بیماری توسط کودکان به اهالی خانواده است.

وی افزود: باید مدارس به اندازه‌ای ایمن و مطمئن شود که نگران افزایش موج بیماری در جامعه هم نباشیم.

قادری با بیان اینکه برگزاری چند آزمون که بسیاری خوب هم برگزار شد آمادگی مناسبی برای بازگشایی مدارس ایجاد کرد یادآور شد: برای اینکه کودکان از ماسک استفاده کنند باید ماسک‌های رنگی پارچه‌ای تولید شود که کوکان رغبت بیشتری برای استفاده از آن پیدا کنند.

وی پیشنهاد کرد: روز اول و دوم بازگشایی مدارس به آموزش بیماری و نحوه پیشگیری از آن اختصاص پیدا کند تا دانش‌آموزان آگهی بیشتری داشته باشند.

برچسب‌ها کردستان اداره کل آموزش و پرورش کردستان استانداری کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان اداره کل آموزش و پرورش کردستان استانداری کردستان کردستان اداره کل آموزش و پرورش کردستان استانداری کردستان آموزش و پرورش دانش آموزان خانواده ها دانش آموز رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۶۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند

افشین خوش‌گوار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دانش‌آموزان کردستانی ۶ عنوان برتر در مرحله کضوری جشنواره سفیران سلامت را کسب کردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد: در هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی، در مرحله شهرستانی ۸ هزار و ۵۲۸ اثر اعلام وصول شد که از این تعداد ۳۱۳ اثر به مرحله استانی راه پیدا کرد.

خوش‌گوار عنوان کرد: پس از داوری آثار راه یافته به مرحله استانی، با نظر شورای داوران ۲۹ اثر به دبیرخانه کشوری جشنواره ارسال شد.

وی گفت: بر اساس اعلام دفتر سلامت و تندرستی وزارت، شش اثر شرکت کنندگان کردستان حائز رتبه‌های برتر کشوری شدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: بر این اساس در رشته کارسازه سارا وکیلی از مدرسه متوسطه اول فاطمه الزهرا شهرستان کامیاران و سیدایمان حسینی از مدرسه متوسطه اول دکتر پرتو ماه دهگلان موفق به کسب عنوان اول شدند.

خوش‌گوار ادامه داد: در بخش کارسازه ابتدایی اول مدرسه شکوفه‌های انقلاب دیواندره متشکل از آریسا محمدیان، ستایش حمزه‌ای و فاطمه زهرا محمدی رتبه چهارم کشوری را به دست آوردند.

وی افزود: در بخش جشنواره عکاسی چهارشنبه آخر سال نیز آلان شادفر از مدرسه شهید فهمیده ناحیه ۲ و شنیا دلکی از مدرسه نیایش دهگلان حائز رتبه برتر کشوری در دوره دوم ابتدایی شدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: در بخش باغچه کوچک سبزیجات نیز ایلیا صفری از مدرسه شهید آزادی کامیاران در دوره اول ابتدایی رتبه پنجم کشور را به دست آورد.

کد خبر 6090668

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد