Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،  متن این پیام بدین شرح است:

حضرت آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای (مدظله العالی)
مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران
رهبر محترم
و السلام علیکم و رحمةالله و برکاته

خبر درگذشت آیت‌الله تسخیری یکی از شخصیت‌های مذهبی و سیاسی شناخته شده کشور برادر ایران همه ما را به شدن اندوهگین ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین وسیله به مناسبت درگذشت این شخصیت ارزشمند جهان اسلام از طرف خودم و مسلمانان آذربایجان به محضر حضرتعالی، خانواده، بازماندگان وهمه مردم ایران با اندوه فراوان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای وی طلب مغرفت داریم.

آیت‌الله تسخیری به عنوان یکی از اساتید ارزشمند حوزه علمیه در زمینه تفسیر، فقه و اقتصادی اسلامی یک میراث بزرگی را پس از خود بجا گذاشته و همین دلیل خاطره وی توسط نسل آینده همیشه با احترام یاد خواهد شد.

آیت‌الله تسخیری به عنوان مشاور عالی جنابعالی در امور جهان اسلام و رییس پیشین مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نقش بسیار مهمی در تقویت وحدت اسلامی داشته است.

اینجانب از حضور ارزشمند آیت‌الله تسخیری در برنامه‌های بین‌المللی مان خاطرات فراموش ندشنی به یاد دارم. وی همیشه در قلب مریدان خود و مردم آذربایجان ماندگار خواهد بود.

رهبر محترم! بار دیگر با اظهار احترامات خود، از خداوند متعال می‌خواهیم که در راستای ترقی اسلام یار و یاورتان باشد. مجددا به مناسبت درگذشت آیت‌الله تسخیری یک شخصیت ارزشمند و فراموش نشدنی به مردم ایران از صمیم قلب تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال می‌خواهیم که لطف و مرحمت خود را از کشورها و ملت‌هایمان دریغ ننماید.

والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته
با اندوه فراوان
شیخ‌الاسلام الله شکور پاشازاده
رییس اداره مسلمانان قفقاز و رییس مشترک شورای ادیان کشورهای مستقل همسود
 
انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: آیت الله تسخیری آیت الله تسخیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۶۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت

به گزارش صدای ایران از ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است: در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت کردم شادروان حاج عیسی قلی‌پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

وی اضافه کرد: اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می‌نمایم.

استاد عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان جمعه- ۱۴ اردیبهشت‌ماه- پس از تحمل یک دوره بیماری سرطان در بجنورد دارفانی را وداع گفت.

قلی پور خواننده گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی، بیش از شصت سال خنیاگر نغمه‌های مختلف خراسانی و آیین‌های مذهبی منطقه شمال خراسان بود. وی در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی از افتخارات این هنرمند فقید است.

این هنرمند گواهینامه درجه یک هنری را سال ۱۳۹۵ از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی دریافت کرد و سال ۱۳۹۸ اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی نخستین کاشی ماندگار در بجنورد را بر سردر منزل عیسی قلی پور نصب کرد.

دیگر خبرها

  • کشتی گیر آمریکایی: بسیاری از دانشجویان آمریکایی به اسلام گرویدند
  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه
  • تسلیت استاندار خوزستان به مناسبت درگذشت مادر شهیدان دزفولی
  • رسانه‌های جهان اسلام باید به خوبی خروش عواطف انسانی در حمایت از مردم غزه را به تصویر بکشند
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است