Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@12:13:11 GMT

فواید رابطه جنسی

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۶۵۷۱

آیا فواید روابط جنسی را ميدانيد ؟ آیا ميدانيد برقراری رابطه جنسی با همسر میتواند چه اثرهای مثبتی بر سلامت جسمی زوج ها داشته باشد؟ حتماً شما هم پی برده اید که مکانیسم فعالیت جنسی بدن تنها براي توليدمثل نیست و مسلما پس از روابط با همسرتان تغييرات مثبتی را در خودتان یا وی حس نموده اید . ناطقان: آیا فواید روابط جنسی را ميدانيد ؟ آیا ميدانيد برقراری رابطه جنسی با همسر میتواند چه اثرهای مثبتی بر سلامت جسمی زوج ها داشته باشد؟ حتماً شما هم پی برده اید که مکانیسم فعالیت جنسی بدن تنها براي توليدمثل نیست و مسلما پس از روابط با همسرتان تغييرات مثبتی را در خودتان یا وی حس نموده اید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پزشکان 11 خواص طبی را از فواید روابط جنسی برشمرده اند:
کاهش استرس
پژوهشگران اسکاتلندی 24 زن و 22 مرد را در وضعیت پراسترس- مانند سخن رانی در جمع یا حل مسائل ریاضی در حضور سایرین- قرار دادند و فشارخون آن ها را اندازه‌گیری کردند. نتيجه جالبی به دست آمد؛ افرادی که جدیداً با همسرشان روابط زناشویی داشتند، در حالت استرس زا برخورد سالم تری نشان دادند.

مطالعه دیگری از فواید روابط جنسی نشان داد فشارخون دیاستولی( عدد دومی که دستگاه فشارسنج به ما نشان ميدهد ) اشخاص متاهلی که با همسر خود زندگی ميکنند و رابطه زناشویی منظمی دارند، از فشارخون افرادی که با همسرشان روابط زناشویی ندارند، پائین تر است. نتیجه یک تحقيق جذاب ديگر هم ثابت کرده زنانی که همسرانشان منظم آن ها را در اغوش می گیرند، فشارخون سالم تری دارند.


افزایش ایمنی
پژوهشگران دانشگاه ویلکس با ثبت نحوه روابطه زناشویی 112 همسر و بررسی ميزان تولید بزاق در آن ها دریافتند روابط زناشویی با همسر سبب افزایش سطوح آنتی بادی ایمونوگلوبین A در بدن ميشود . این پادتن در پيش‌گيري از سرما خوردگی و بعضی عفونت ها نقش مهمی دارد.


کاهش وزن
هر بار روابطه زناشویی با همسر، باعث مصرف 85 کیلوکالری انرژی در بدن ميشود و حتماً ميدانيد که سوزاندن کالری مترادف است با کاهش وزن.


سلامت قلب
از ديگر فواید روابط جنسی میتوان از تندرستی قلب نام برد. تحقيق 20 ساله دانشمندان انگلیسی نشان داده مردانی که در زمان هفته دوبار یا بیش تر با همسرشان رابطه زناشویی دارند، نسبت به مردانی که کم تر از یک بار در ماه چنين روابطی را با همسرشان برقرار ميکنند ، کم تر دچار حمله های مرگبار قلبی میشوند . این پژوهشگران عقیده عمومی تأثير سو روابط زناشویی بر احتمال سکته قلبی را رد ميکنند .


افزایش اعتماد به‌نفس
از ديگر فواید روابط جنسی میتوان به ارتباطش با اعتماد به نفس اشاره نمود . پژوهشگران دانشگاه تگزاس ميگويند فواید روابط زناشویی تأثير به سزایی بر اعتماد به نفس و حس خشنودی از خویش دارد. اما این یافته به معنی لزوم داشتن رابطه زناشویی براي افزایش اعتماد به نفس نیست ولی درصورتی که شخصی از نظر اعتماد به نفس مشکلی نداشته باشد، سلامت روابط زناشویی وی با همسرش تأثير مثبتی بر ارتقای اعتماد به نفسش خواهد داشت.


افزایش صمیمیت
برقراری رابطه زناشویی و رسيدن به اوج لذت جنسی، سطح هورمون اکسی توسین – که به هورمون محبّت معروف است- را افزایش ميدهد . از فایده های روابط جنسی میتوان خاطرنشان کرد که بانوان پس از روابطه زناشویی حس صمیمیت و اعتماد بیشتری به هم خواهند داشت. تحقيقات انجام شده روی 59 زن نشان داده که سطح هورمون اکسی توسین آن ها پس از در اغوش گرفته شدن توسط همسرشان افزایش یافته است. سطح اکسی توسین بدن فرد با حس سخاوتمندی وی هم روابط مستقیمی دارد.

 

 

 
کاهش درد
هورمون محبّت یا اکسی توسین سطح اندورفین های( مواد ضددرد طبيعي بدن) بدن را افزایش ميدهد . پس درصورتی که دچار سردرد، آرتریت روماتویید یا« نشانگان پیش قائدگی»( PMS) هستید، میتوانید تأثير فواید روابط جنسی با همسرتان را بر درد ناشی از این مشکلات درک کنید. پژوهشگران براي ثابت کردن ادعای خود در مورد فواید روابط جنسی از 48 نفر خواستند اکسی توسین را استشمام کنند، بعد انگشت دست آن ها را مجروح کردند و دریافتند که حضور اکسی توسین حس درد را تا 50 درصد کاهش ميدهد .



فواید رابطه زناشویی در کاهش خطر سرطان پروستات
پژوهشگران ثابت نموده اند مردان جوانی که بیش از 21 بار انزال در ماه دارند، نسبت به مردانی که 7- 4 بار در ماه انزال دارند، با احتمال کمتری دچار سرطان پروستات میشوند .


تقویت عضلات قاعده لگن
انقباض عضلات قاعده لگن زنان موقع برقراری رابطه زناشویی حس رضایت بیشتری به آن ها ميدهد . این انقباض ها براي تقویت عضلات این ناحیه و به ویژه پيش‌گيري از ابتلا به بی اختیاری ادرار مؤثر است.


خواب راحت
اکسی توسین ترشح شده پس از رابطه زناشویی، سبب القای خواب ميشود . از طرفی خواب راحت، اسوده و کافی آثار به سزایی بر سلامت عمومی بدن دارد من جمله وزن مطلوب و ميزان سلامت فشارخون.


فواید رابطه جنسی و سلامت پوست
روابط زناشویی طی افزایش گردش خون در بدن سبب بهبود اکسیژن رسانی به سلول های پوست ميشود و سرانجام به پوست ظاهری درخشان می بخشد. حتماً خودتان متوجه این تغيير پس از روابط با همسرتان شده اید. در طی روابط زناشویی با اثر افزایشی خود بر ميزان کلاژن، ایجاد لکه بر پوست و افتادگی آن را کاهش ميدهد .


منبع:salamatnews.com
برچسب ها: رابطه جنسی ، ناطقان ، همسر ، تولیدمثل

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رابطه جنسی ناطقان همسر تولیدمثل روابط زناشویی رابطه زناشویی اعتماد به نفس پس از روابط اکسی توسین رابطه جنسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۶۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۱,۹۴۰ تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۵ تومان (۰.۷۷ درصد) کاهش یافته است. هر واحد لیر ترکیه، روز گذشته با قیمت ۱,۹۵۵ تومان معامله می‌شد.

امروز لیر ترکیه در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است، قیمت لیر ترکیه که دیروز با کاهش قیمت ۲۰ تومانی به ۱,۹۵۵ رسیده بود، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۵ تومانی (۰.۷۷ درصد) به ۱,۹۴۰ رسید.

 بالاترین قیمت لیر ترکیه در ۲۴ ساعت گذشته ۱,۹۵۵ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۱,۹۴۰ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی لیر ترکیه نسبت به هفته گذشته ۳.۲۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد لیر ترکیه در شش ماه گذشته حدود ۵.۴۳ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت لیر ترکیه سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • ۷ نشانه که می گوید باید کسی که دوستش دارید را ترک کنید
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • همسر سرمربی سپاهان کیست؟ این دختر ایرانی دل و دین ژوزه مورایس را برد!
  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن