Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی:‌ اگر از امروز اقدامات موثری برای ایجاد شهرهای فعال و بهبود وضعیت محیط زیست شهروندان ایران فراهم نکنیم، دهه آینده دهه بحران سلامت و کم‌تحرکی خواهد بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، افشین ملایی، رییس فدراسیون در رابطه با عقد قرارداد فی مابین شهرداری یزد و فدراسیون ورزش های همگانی جهت اجرای طرح شهر فعال بیان کرد: پروژه شهرهای فعال ایران، «شفا» از پروژه های راهبردی فدراسیون ورزش های همگانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر یزد که هم اکنون به عنوان پیشاهنگ این پروژه وارد میدان شده است، دومین استان کم تحرک ایران است و امید است این پروژه موجبات توسعه فعالیت بدنی در شهر یزد را فراهم آورد. 

ملایی ضمن اشاره به تغییر سبک زندگی مردم یادآور شد:‌ کم‌تحرکی به مرحله بحران رسیده است و هم اکنون وارد مرحله هشدار کم‌تحرکی در سطح ملی شده ایم. متناسب با رشد شیوع کم‌تحرکی در سطح ملی به ۵۶درصد رسیده، افزایش چاقی در کشور به شکل میانگین به عدد ۵۹درصد رسیده است. در نهایت باعث شده بیش از ۸۰ درصد مرگ و میرهای کشور ناشی از بیماری‌هایی باشد که براثر کم‌تحرکی به ‌وجود می‌آید. در سال ۱۴۰۰ وارد مرحله میان‌سالی جمعیت خواهیم شد، اگر از امروز اقدامات موثری را برای بهبود وضعیت محیط زیست شهروندان ایران فراهم نکنیم، دهه آینده دهه بحران سلامت و کم‌تحرکی خواهد بود. 

او ادامه داد: متاسفانه یزد بعد از بوشهر دومین استان کم‌تحرک کشور است که این موضوع شرایط خاصی را برای ما به وجود می‌آورد، یقینا نگرش مدیران و زحمت‌کشان شورای شهر استان باعث شده تا این پروژه با شهر تاریخی یزد آغاز شود. امیدواریم آثار این پروژه ملی باعث کاهش شیوع بیماری‌های ناشی از کم‌تحرکی باشد. سبک زندگی و افزایش آمار کم‌تحرکی، بزرگ‌ترین چالشی است که در حوزه تندرستی با آن مواجه هستیم. توسعه ورزش همگانی و فعالیت‌های بدنی موثرترین راهی برای مدیریت این بحران ملی است. توسعه ورزش همگانی برای تمام سنین موثر خواهد بود، خصوصا برای اقشاری که بیشتر در معرض کم‌تحرکی هستند، مانند بانوان، سالمندان و کودکان که به دلیل زندگی آپارتمانی فرصت فعالیت ورزشی را مثل سال‌های گذشته ندارند.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی اضافه کرد: با توسعه ورزش همگانی، فرصت‌های بسیاری در حوزه اجتماعی، اقتصادی و بهبود رفتارهای اجتماعی به وجود خواهد آمد و برای تحقق این شرایط نیاز به مشارکت جدی مدیران شهری داریم. توسعه زیر ساخت‌های ورزشی، یک گام بسیار بزرگ برای توسعه ورزش همگانی است. هدف اصلی که شهرداران بزرگ دنیا آن را دنبال می‌کنند، ترویج فعالیت ورزش همگانی برای تمام سنین و اقشار است. باید توسعه شهری د، حوزه زیرساخت‌های ورزشی محرومیت‌زدایی، عدالت و توجهبه اقشار آسیب‌پذیر را سر لوحه فعالیت‌های شهری قرار دهیم. من امروز را روز تاریخی در توسعه ایران می‌دانم، چون روزیست که مدیران شهری دست به دست یکدیگر می‌دهند تا با یک گام بلند، به سمت ایجاد شهرها فعال حرکت کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ورزش همگانی فدراسیون ورزش های همگانی توسعه ورزش همگانی کم تحرکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۶۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخبگان موفقیت خود را مدیون معلمان هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محسن داوری شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز معلم که با حضور ۱۵۰ نفر معلمان نمونه مدارس آموزش و پرورش منطقه تبادکان مشهد در مجتمع آرمان مشهد برگزار شد به جایگاه والای معلم اشاره و اظهار کرد: باید قدرشناس معلم باشیم؛ چرا که حضرت علی (ع) می‌فرمایند: هرکس که من چیزی یاد دهد تا آخر عمر مدیونش هستم.

فرماندار مشهد تصریح کرد: همه ما بیشتر از معلم به پدر و مادر خود مدیون هستیم و همین پدر و مادر در سر کلاس معلم الفبای تربیت فرزند را آموختند.

وی خاطرنشان کرد: علما، نخبگان، دانشمندان، قهرمانان و دیگر گروه‌های جامعه مدیون تلاش معلمان هستند؛ از این رو باید معلمان به نقش و جایگاهی که دارند افتخار کنند.

داوری خاطرنشان کرد: معلمان ادامه دهنده راه انبیا هستند و ما نیز که هر چه آموختیم از معلمان بوده باید با افتخار دست این عزیزان را ببوسیم.

فرماندار مشهد تاکید کرد: در جامعه ما نقش معلم به‌خوبی در سطح جامعه دیده شده و اگر نمی‌بودند این معلمان دلسوز و فداکار، در کشورمان از وجود متخصصان، نخبگان، پزشکان، مهندسان و دیگر چهره‌های تأثیرگذار برخوردار نبودیم.

هیئت ورزش‌های همگانی مشهد بزرگترین افتخارش خدمت به مردم حاشیه شهر بود

همچنین مهدی جهان‌میهن، رئیس هیأت ورزش‌های همگانی مشهد هم در این مراسم، اظهار کرد: با همکاری بخش مرکزی مشهد به عنوان بزرگترین منطقه کشور، محله سفلی به عنوان بزرگترین محله کشور و اداره آموزش و پرورش منطقه تبادکان مشهد به عنوان بزرگترین منطقه آموزش و پرورش کشور تلاش‌های زیادی در جهت برگزاری این مراسم باشکوه در جوار ملکوتی حضرت رضا (ع) برگزار شد.

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی مشهد افزود: هیأت ورزش‌های همگانی مشهد بزرگترین افتخارش خدمت به مردم در مناطق مختلف شهر امام هشتم (ع) به‌ویژه مناطق محروم و کم برخوردار بوده و هرگاه که برنامه‌ای داریم اولویت اولمان مردم عزیز مناطقی همچون منطقه سفلی هستند.

گفتنی است؛ در این مراسم از ۱۵۰ نفر معلمان نمونه مدارس آموزش و پرورش منطقه تبادکان مشهد که با انتخاب اولیای دانش‌آموزان مشخص شده بودند با اهدای هدایایی ارزنده تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6094823

دیگر خبرها

  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • توسعه همگانی رشته‌های زیرمجموعه بدنسازی در اولویت قرارگیرد
  • بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال ارسال مرسولات پستی در جایگاه نخست «ره‌آورد فناورانه»
  • برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد
  • ایجاد «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» در مجموعه دفاع مقدس سمنان
  • نخبگان موفقیت خود را مدیون معلمان هستند
  • توسعه مناسبات تبریز با شهرهای استراتژیک مسیر جاده ابریشم
  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • ۱۷۰ هزار طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کشور فعال است
  • رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید