Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@16:21:15 GMT

حمایت‌های بانک مهر ایران از تولیدکنندگان

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۶۷۹۷

حمایت‌های بانک مهر ایران از تولیدکنندگان

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در قالب طرح‌های مختلف تسهیلاتی سعی کرده از تولیدکنندگان داخلی حمایت کرده و از این طریق در راستای سیاست‌های کلی تعیین شده برای اقتصاد کشور گام بردارد.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بررسی شعارهای انتخاب شده برای سال‌های دهه 1390 شمسی از سوی مقام معظم رهبری نشان می‌دهد در 10 سال گذشته، تنها یک سال بوده که شعار آن موضوعی غیر اقتصادی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع خود گواهی بر اولویت داشتن حوزه اقتصاد در شرایط کنونی نزد عالی‌ترین مقام کشور است.

از سال 1396 به این سو شعارها به یک معنا مصداقی‌تر شده و عنوان‌هایی همچون تولید، اشتغال، کالای ایرانی، رونق تولید و جهش تولید در آن‌ها به چشم می‌خورد. تأکید مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر اشتغال‌زایی و حمایت از تولید داخلی نشان می‌دهد نقطه مد نظر ایشان برای آغاز تحول در اقتصاد، این بخش است.

دولت یازدهم و دوازده نیز در راستای خط‌مشی یاد شده حرکت کرده و در این حوزه توفیقات و دستاوردهایی داشته است. برای نمونه می‌توان اشاره کرد، رتبه کشورمان در شاخص آزادی اقتصادی در فاصله سال‌های 2014 تا 2020 میلادی 9 پله و در شاخص سهولت کسب‌وکار نیز در فاصله سال‌های یاد شده 25 پله بهبود پیدا کرده است.

اقدامات بزرگترین بانک قرض‌الحسنه کشور

بانک مهر ایران نیز به‌عنوان نخستین و بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور در راستای سیاست‌های کلی تعیین شده برای اقتصاد کشور، سعی کرده از تولیدکنندگان داخلی حمایت و تسهیلات پرداختی خود را در این راستا جهت‌دهی کند. گفتنی است تمام تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک مهر ایران قرض‌الحسنه و بدون دریافت سود است و حداکثر نرخ کارمزدی آن 4 درصد است. در این راستا می‌توان به تسهیلاتی اشاره کرد که این بانک به مددجویان کمیته امداد پرداخت می‌کند.

رویکرد این تسهیلات در سال‌های اخیر از معیشتی به خوداشتغالی تغییر کرده است. بر این اساس به جای یک بار رفع نیاز ضروری فرد وام‌گیرنده، وی با ایجاد اشتغال برای خود به درآمد پایدار رسیده و توانمندسازی مددجویان از این طریق قابل تحقق است. بانک مهر ایران تا کنون بیش از 306هزار فقره تسهیلات به مبلغ بیش از 21هزار میلیارد ریال در این رابطه پرداخت کرده است. مورد دیگر پرداخت تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط بوده است. کارکنان این دسته از صنایع نیز در سال‌های اخیر از تسهیلات بانک مهر ایران بهره‌مند شده‌اند.

دانش‌بنیان‌ها زیر چتر حمایت بانک مهر ایران

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در دستور کار بانک مهر ایران قرار داشته و این بانک در چارچوب تفاهم‌نامه‌ای با صندوق نوآوری و شکوفایی به کارکنان این دسته از شرکت‌ها تسهیلات پرداخت می‌کند. این تسهیلات به مبلغ 300 میلیون ریال و با دوره بازپرداخت 36 ماهه به متقاضیان پرداخت می‌شود. تا کنون ۱۴۰۰ نفر در قالب ۵۰۰ شرکت از تسهيلات بانک مهر ايران بهره‌مند شده‌اند و مجموع تسهیلات پرداختی در این چارچوب به مبلغ ۵۰۰ میليارد ريال می‌رسد.

حمایت از تولید داخلی با طرح کالاکارت

بانک مهر ایران برای حمایت از تولید داخلی، در چارچوب طرح کالاکارت به خریداران تولیدات داخلی تسهیلات پرداخت می‌کند. این طرح ضمن افزایش قدرت خرید مشتریان باعث سوق دادن جامعه به سمت خرید کالای ایرانی می‌شود. کالاکارت در حقیقت کارت اعتباری خرید کالا با اعتبار 200 میلیون ریال است.

مدت بازپرداخت اقساط این طرح بین 6 تا 12 ماه است. تا کنون فروشگاه‌های متعددی در شهرهای مختلف کشور به جمع پذیرندگان کالاکارت بانک مهر ایران پیوسته‌اند و تعدادشان در حال گسترش است.

لینک کوتاه: asriran.com/0037WO

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بانک مهر بانک قرض الحسنه تسهیلات پرداخت بانک مهر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۶۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات

به گزارش خبرگزاری مهر، ‬ بررسی آمارهای جدید از وضعیت مشارکت بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن، حاکی از آن است که از بین ۲۶ بانک، عملکرد ۱۸ بانک در این بخش، کماکان صفر است و از تعداد ۸۶۹ هزار و ۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، ۷۹۳ هزار و ۷۳۲ نفر موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴‌‏/۲۶۶ هزار میلیارد تومان شده‌اند.

در همین راستا، سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲، قرارداد ۳۴۱ هزار و ۸۳۷ واحد مسکونی به مبلغ بیش از ۱۵۳ هزار میلیارد تومان در بانک مسکن به امضا رسیده که بر این اساس بیش از ۵۷ درصد از کل تعهد پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن به عهده این بانک است.

وی ادامه داد: بنا بر آمار، بانک مسکن تاکنون بیشترین میزان مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن را در کل نظام بانکی کشور داشته است؛ چنانکه این بانک از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال ۱۴۰۲ و به تنهایی بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۳۲۱ هزار و ۵۹۹ واحد مسکونی پرداخت کرده که در تاریخ نظام بانکی بی نظیر است.

حسینی با بیان اینکه بانک مسکن با وجود کمبود منابع مالی، همواره تمامی تلاش خود را برای تحقق تعهدات دولت مردمی و خانه‌دار کردن مردم انجام داده و در این مسیر از منابع داخلی خود نیز بیشترین پرداخت ها را انجام داده است؛ افزود: این بانک به رغم دارا بودن تعهدات خود از جمله: تکمیل پروژه‌های متعدد برنامه‌ریزی شده، احداث پروژه‌های ساختمانی شامل یکصد هزار واحد مسکونی در سراسر کشور و اجرای شهر خلیج فارس در سواحل هرمزگان، تمام توان و تلاش خود را برای اعطای تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن و نیز تسهیلات متعدد تکلیفی و حمایتی به کار بسته است.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: بانک مسکن در سال ۱۴۰۲ در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز نسبت به پرداخت ۴۴ هزار و ۸۸۵ فقره تسهیلات شامل انواع تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، ودیعه، خرید، تعمیر و ساخت مسکن معادل ۹۹ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال به خانواده‌ها اقدام کرده است.

حسینی افزود: همچنین بانک مسکن در سال ۱۴۰۲، ۳۴ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ۱۶ هزار و ۹۵۸ جوان پرداخته است.

وی گفت: پرداخت تعداد ۱۵ هزار و ۶۵۸ فقره تسهیلات حوادث غیرمترقبه بالغ بر ۸ هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال در بخش‌های ساخت، تکمیل، معیشتی و کشاورزی در مناطق آسیب دیده در سال ۱۴۰۲ از اقدامات این بانک برای کمک به جبران خسارات و آسیب های وارده به هموطنان عزیز بوده است.

کد خبر 6093563 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • اعلام آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد+ جزییات
  • پست بانک ایران بخشنامه پرداخت تسهیلات مسکن فرزند سوم یا بیشتر را در سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه