Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان به علت شرایط کرونا و بسته بودن مرزها در بحث صادرات از نظر ارزش ۳۶ درصد و از نظر مقدار ۱۵ درصد کاهش داشتیم.  در حوزه واردات از نظر ارزش ۴۹ درصد و از نظر مقدار ۴۷ درصد کاهش را شاهد بودیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، ابولفضل عباسچیان در نشست خبری صبح امروز که با حضور مدیران امور اقتصادی و دارایی و مدیران بانک و بیمه استان برگزار شد ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت ماه محرم و شهادت امام حسین (ع) اظهار داشت: هفته دولت را گرامی می‌دارم و مقصود این است که در این جلسه به گزارش شاخص‌های اقتصادی استان که نشان‌دهنده توفیق استان زنجان نسبت به استان‌های دیگر است بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تولید ناخالص داخلی بدون احتساب نفت برابر با 154 هزار میلیارد ریال بوده که استان در مقایسه با سال گذشته با 21 درصد رشد در رتبه 22 کشور قرار دارد. با توجه با شاخص‌ها، زنجان پس از اصفهان و هرمزگان یکی از استان‌هایی است که بیشترین رشد اقتصادی را دارد و در سرانه تولید ناخالص داخلی استان 19.8 درصد افزایش پیدا کرده و رتبه 14 را در کشور دارد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان با بیان اینکه از نظر نرخ بیکاری جمعیت بالای 15 سال همراه فارس و سمنان در رتبه‌های آخر کشور هستیم، مدعی شد: نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال 98 برابر با 49.1 درصد بوده و در سه ماه نخست امسال نرخ بیکاری به عدد 6.6 درصد رسیده است.

کاهش محسوس واردات و صادرات در استان زنجان / درآمد به‌شدت کاهش یافت

وی با اشاره به حوزه تجارت خارجی، عنوان کرد: به علت شرایط کرونا و بسته بودن مرزها در بحث صادرات از نظر ارزش 36 درصد و از نظر مقدار 15 درصد کاهش داشتیم.  در حوزه واردات از نظر ارزش 49 درصد و از نظر مقدار 47 درصد کاهش را شاهد بودیم.

عباسچیان در ادامه افزود: در فضای کسب و کار 33 فرآیند سرمایه‌گذاری و استعلامات فرآیند بین دستگاهی را در پنجره واحد انجام می‌دهیم و تعداد پرونده‌هایی که از طریق این پنجره واحد طی شده است یک هزار و 360 پرونده است که از این تعداد 5 هزار و 160  مورد استعلام شده‌اند و پاسخ 4  هزار و 960 پرونده داده شده‌است.

وی با اشاره به وضعیت سهام عدالت گفت: در استان مجموعا 792 هزار و 559 نفر در طرح واگذاری سهام عدالت شرکت کرده‌اند. از این تعداد 4 هزار و 611 نفر روش مستقیم و 380 هزار و 942 نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.

انتهای پیام/ش

R7707/P/S6,59/CT11 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ فاز نخست پتروشیمی بوشهر با فرمان رئیس‌جمهور ‌افتتاح شد / تولید سالانه ۴.۲میلیون تن محصول ۲ بررسی وضعیت ‌کرونا در ایران| ۱۵ استان در وضعیت قرمز کرونایی/ ۱۱ استان به مرحله هشدار رسیدند + جدول و نمودار ۳ پهلوگیری انواع شناورهای تجاری، صیادی، مسافری در جزیره ابوموسی امکان‌پذیر شد ۴ مجتمع پتروشیمی بوشهر با فرمان رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود/ افزایش ۷۴میلیون‌تنی تولید محصولات ۵ تلاش جهادی سپاه برای محرومیت زدایی از روستاهای میناب / اجرای ۳۶ پروژه طی ۳ سال+تصاویر ۶ گزارش ویدئویی| بازگشت صیادان آزاد شده به بلوچستان/ شادی مردم و خانواده‌ها بعد از ۶ سال انتظار ۷ قطعه ۷ راه‌آهن گیلان آماده ریل‌گذاری/ خط ریلی رشت تا پایان سال به بندرانزلی متصل می‌شود ۸ تخت‌جمشید ویترین باستان‌شناسی ایران/ کشفیات تازه راهی به دنیای ناشناخته تاریخ است مهمترین اخبار استانها طرح مجلس برای کمک به اقشار ضعیف جامعه / تأمین کالاهای اساسی مردم با کارت‌های اعتباری گزارش ویدئویی| المان‌های حسینی حال و هوای گرگان را عوض کرد / این شهر عزادار حسین (ع) است‌ امام جمعه قزوین در گفت‌وگو با تسنیم: ادبیات امر به معروف و نهی از منکر را باید از مکتب امام حسین(ع) آموخت + فیلم مدیر اکتشافات شرکت ملی صنایع مس ایران: ۲۸۰ هزار تن مواد معدنی با عیار ۰.۸ درصد در معدن مس مزرعه اهر شناسایی شد مهمترین اخبار تسنیم بهره برداری از یک نیروگاه استراتژیک در غرب کارون/ تولید نفت از مخزن مشترک با پشتوانه نیروگاه ایرانی «فتح»؛ کوچکترین بالستیک ایرانی از خانواده فاتح طرح مجلس برای کمک به اقشار ضعیف جامعه / تأمین کالاهای اساسی مردم با کارت‌های اعتباری لاوروف: تلاش آمریکا برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران موفق نخواهد شد فاز نخست پتروشیمی بوشهر با فرمان رئیس‌جمهور ‌افتتاح شد / تولید سالانه ۴.۲میلیون تن محصول درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان زنجان نظر ارزش درصد کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین

به گزارش خبرگزاری مهر، مجیدرضا حریری رئیس اتاق مشترک ایران و چین، گفت: به طور کلی و در سال‌های گذشته بیش از ۳۳ درصد صادرات غیرنفتی به چین داشتیم، بزرگترین بازار کالای صادراتی ما چین است البته ترکیب صادراتی ما به همه کشورها بر اساس آمار گمرک بیش از ۸۰ درصد کالا بر اساس مواد نفتی و معدنی و خام فروشی است؛ به غیر از صادرات ما به به عراق و افغانستان که تولیدی بوده است.

رئیس اتاق مشترک ایران و چین در یک گفت‌وگوی رادیویی، تاکید کرد: ۹۱ درصد کالای صادراتی ما به چین از فراورده‌های نفتی است که اصولاً در ترکیب صادرات مشکل داریم. در بازارهای بین‌المللی کیفیت و قیمت اهمیت دارد؛ پسته و زعفران ما از نظر کیفی رقیب ندارد که بازار دست ایران است.

وی با بیان اینکه ۱۸ سال پیش با برگزاری سمینار فرصت‌ها و چالش‌های صادرات به چین را بررسی کردیم، خاطرنشان کرد: حدود ۵ سال پیش بر کالاهای ساخته شده با رفع موانع و اشکالات صادرات به چین کارهایی انجام شد تا با گرفتن مجوزها میگو و ماهی، انجیر، سیب و مرکبات، فرش و صنایع دستی، سفال همدان، لبنیات، پای مرغ و زعفران به عنوان کالای غذایی صادرات انجام شد.

این مسؤول افزود: میزان صادرات کشورمان به چین در طول یکسال اخیر ۹۰ درصد محصولات خام پتروشیمی و معدنی بوده که در سال‌های اخیر با پیدا کردن بازارهای متنوع در این کشور به سمت صادرات غیرنفتی پیش رفتیم.

حریری لیست کالای صادراتی ایران به چین را بسیار متنوع دانست و بیان کرد: سال گذشته ماشین آلات الیاف نانو و هایتک به چین صادر کردیم و درصدد پیدا کردن بازاری برای اقلام جدیدی مثل آبمیوه‌ها، کفش دست سوز و شیرینی و شکلات، در حوزه ظروف آشپزخانه پلیمری که تولیدات به روزی هم داریم، فروش پوشاک مردانه با برندهای معتبر متمرکز شدیم.

رئیس اتاق مشترک ایران و چین در پایان تصریح کرد: همه کالاهای تولید کشور که در فرایند تولید میزان ارز آن کمتر از ۲۵ درصد هزینه کالا را داشته باشد و میزان رقابت بزرگی در بازار خواهد داشت را برای صادرات آماده کنیم.

کد خبر 6097279 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • صنعت نوشت‌افزار ایران در بازار جهانی کجا ایستاده است؟
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد