Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@22:06:20 GMT

اعتراضات پورتلند باز هم به خشونت کشیده شد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۷۰۱۲

اعتراضات پورتلند باز هم به خشونت کشیده شد

بعد از حدود سه ماه برگزاری اعتراضات در شهر پورتلند آمریکا، این اعتراضات باز هم به خشونت کشیده شد و در جریان آن پلیس اعلام وضعیت شورش کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  اعتراضات شهر پورتلند آمریکا بعد از حدود سه ماه پیاپی همچنان ادامه دارد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، بامداد دوشنبه (یکشنبه شب به وقت محلی) در جریان این اعتراضات بعد از اینکه معترضان به سمت نیروهای پلیس پورتلند سنگ و بطری‌ آب پرتاب کردند و نور لیزر انداختند، پلیس اعلام وضعیت شورش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، شهر پورتلند، یکشنبه، هشتاد و هشتمین شب از اعتراضات را مشاهده کرد.   شنبه شب نیز بعد از اینکه یک گروه ۲۵۰ نفره از معترضان که تلاش داشتند وارد یک ساختمان دولتی در شهر پورتلند شوند، پلیس این شهر اعلام وضعیت شورش کرد.   پلیس در جریان این اعتراضات روز شنبه ۱۴ نفر را دستگیر کرد.   این اعتراضات در حالی همچنان ادامه دارند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا چند هفته‌ای است درباره آن اظهارنظری نکرده است.   اما از سوی دیگر باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در مراسم کنوانسیون ملی حزب دموکرات‌ها معترضان پورتلند را «مسالمت‌آمیز» توصیف کرد.   از بیست و پنجم ماه مه، در پی کشته شدن یک سیاهپوست آمریکایی به نام جورج فلوید، اعتراضات در شهر پورتلند و دیگر شهرهای آمریکا شکل گرفت.   این در حالی بود که اعتراضات شهر پورتلند به دلیل دخالت مأموران فدرال به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای سرکوب معترضان شدت گرفت.   در نهایت انتقاد شدید از نحوه سرکوب معترضان موجب شد دولت ترامپ دستور دهد مأموران فدرال خیابان‌ها را ترک کنند اما ترامپ تهدید کرد در صورتی که مقامات محلی نتوانند به این اعتراضات خاتمه دهند، بار دیگر مأموران فدرال را به خیابان‌های این شهر گسیل خواهد کرد.   انتهای پیام/ منبع: فارس

منبع: دانا

کلیدواژه: شهر پورتلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۷۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین

آفتاب‌‌نیوز :

بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت طی سخنرانی خود درباره تظاهرات دانشجویان خواهان پایان جنگ غزه و متفرق کردن اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا، گفت: تظاهرات مسالمت‌آمیز در ایالات متحده مورد قبول است، اما خشونت ضدقانون است. آسیب زدن به دارایی‌های عمومی جزو آزادی بیان نیست.

به نوشته العربیه؛ رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه با ورود گارد ملی به دانشگاه‌های‌مان مخالفیم گفت: یهودی‌ستیزی در دانشگاه‌های ما جایی ندارد. نظم باید در همه مراکز دانشگاهی آمریکا حکمفرما شود. اعتراضات باید در چارچوب قانون و بدون خشونت، نفرت‌پراکنی یا تخریب برگزار شود. حق اعتراض تضمین شده است، اما آشوب جایز نیست.

جو بایدن گفت: اعتراضات تغییری در سیاست‌های من در خاورمیانه نخواهد داد.

منبع: سایت انتخاب

دیگر خبرها

  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • انتقاد گزارشگر سازمان ملل از خشونت پلیس آمریکا در اعتراضات دانشگاهی
  • اعتراضات ضد جنگ؛ خط و نشان پلیس آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین
  • واکنش سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان حامی فلسطین
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تبدیل به پادگان نظامی شد؛ ترامپ خوشحال شد
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • گسترش موج اعتراضات دانشجویان حامی غزه در آمریکا و جهان
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین