Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-04@13:39:39 GMT

روحانی: در زمینه نفت و گاز شرمسار مردم ایران نیستیم

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۷۵۱۸

روحانی: در زمینه نفت و گاز شرمسار مردم ایران نیستیم

رییس جمهور گفت: حدود ۸۹ نیروگاه ما توسط گاز اداره می‌شود و سراسر کشور از عسلویه تا خوزستان و کردستان و آذربایجان شرقی و غربی خط لوله گاز را می‌بینیم و گازی که امروز خودکفا شدیم در آن؛ البته باید در مصرف گاز مراقبت کنیم که خودکفا بمانیم.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت با بیان اینکه صنعت گاز برای ما اهمیت فراوانی دارد، اظهار کرد: امروز در غرب کشور ما هم گاز را به ترکیه و هم به عراق صادر می‌کنیم و قادریم به کشور‌های شرقی هم صادر کنیم و گاز را تا مرز پاکستان هم برده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حدود ۱۷ هزار روستا در دولت‌های یازدهم و دوازدهم مجهز به گاز شدند و همه شهر‌ها تقریبا در حال استفاده از گاز هستند مگر در استان سیستان و بلوچستان که در دولت تدبیر و امید گاز به آنجا وارد شد و در مجموع می‌توان گفت که جز موارد استثنایی، به همه روستا‌های ما گاز رسیده است.

روحانی تصریح کرد: حدود ۸۹ نیروگاه ما توسط گاز اداره می‌شود و سراسر کشور از عسلویه تا خوزستان و کردستان و آذربایجان شرقی و غربی خط لوله گاز را می‌بینیم و گازی که امروز خودکفا شدیم در آن. البته باید در مصرف گاز مراقبت کنیم که خودکفا بمانیم و از ۶۰۰ میلیون مترمکعب گاز به هزار میلیون مترمکعب گاز رسیدیم و یک میلیون مترمکعب گاز می‌توانیم گاز تولید کنیم و در زمستان می‌توانیم ۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

رییس جمهور با بیان اینکه ما یادگاری بزرگی در گاز را برای دولت آینده گذاشتیم، اظهار کرد: در بنزین، گاز و گازوئیل خودکفا شدیم و دولت بعدی وقتی شروع به کار کند از لحاظ این سه مورد خودکفا است. پتروشیمی ما دوبرابر شده است از ۵۶ میلیون تن به ۱۰۰ میلیون تن رسیدیم و این‌ها دستاورد‌های بزرگی برای ملت و دولت‌های ما است. ما پیش از این گاز را در زمستان وارد می‌کردیم، اما الان خودکفا شدیم و در عسلویه هم جز یک فاز همه را افتتاح کردیم.

وی یادآور شد: ما هر هفته در امسال سعی کردیم یک یا چند افتتاح مهم داشته باشیم. افتتاح امروز نزدیک به پنج میلیارد دلار اعتبار دارد. ما در زمینه گاز و نفت در برابر مردم ایران شرمسار نیستیم و هم در گاز و هم نفت ما کار‌های بزرگی انجام دادیم و تولید و استحصال گاز ما نسبت به سال ۹۲ دوبرابر شده است و در میادین مشترک هم از ۷۰ هزار بشکه به ۴۰۰ هزار رسیده‌ایم و اگر این خبیث در آمریکا بر سر کار نبود از این میزان هم بیشتر استخراج داشتیم.

روحانی تاکید کرد: در مسئله خام فروشی هم اگر به دنبال صادرات هستیم به سمت فرآورد‌های نفتی برویم و جلوی خام فروشی را بگیریم. در زمینه همه معادن ما باید این تحول صورت بگیرد. حتی سنگ معدنی ساختمانی ارزشمند ما نباید به صورت خام از کشور خارج شود و به کشور‌های دیگر برود. باید از همان معدن برای ساختمان و مصرف نهایی آماده کنیم.

وی در پایان یادآور شد: در هفته دولت هر روز افتتاح‌های مهمی داریم و تا پایان سال این افتتاح‌ها را خواهیم داشت و مردم شاهد پیشرفت تولید خواهند بود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: حسن روحانی رییس جمهور انرژی نفت گاز میلیون مترمکعب گاز خودکفا شدیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۷۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه موزه عبرت ایران در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی نمایشگاه موزه عبرت ایران امروز (۱۴ اردیبهشت ماه) در شهرستان شیروان افتتاح شد.

استاندار خراسان شمالی در مراسم افتتاح این نمایشگاه، با اشاره به فسادهای مختلف در دوران پهلوی و مقایسه شرایط ایران پیش و پس از انقلاب، گفت: برگزاری نمایشگاه موزه عبرت، فرصت خوبی برای تبیین پیشرفت‌های انقلاب اسلامی و ظلم و ناکامی‌های رژیم ستمشاهی است.

محمدرضا حسین‌نژاد با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه موزه عبرت، به تصویر کشاندن ظلم و فساد دوران رژیم ستمشاهی برای نسل جوان را بسیار مهم دانست و ادامه داد: در این مسیر پاسخگویی و روشنگری مسائل در تبیین موضوعات و شفاف‌سازی آنها نقش ارزشمندی دارد.

وی بیان کرد: موزه عبرت می‌تواند برشی اجمالی از ظلم رژیم ستمشاهی را نشان دهد و اعلام کند که ملت ایران با همدلی توانست در مقابله با طاغوت و فرعون زمان خود، صبورانه، با افتخار و عزتمند پیروز شود.

حسین‌نژاد اظهار کرد: زمانی که مردم ایران فهمیدند سران طاغوت و شاهان هیچ نیستند و نوکر آمریکا هستند، در مقابل آنها به پا خاستند و به روشنگری پرداختند و شکنجه‌های بسیاری دیدند. امیدوارم نمایشگاه موزه عبرت مورد استقبال مردم واقع شود و بویژه حضور قشر جوان را در این نمایشگاه داشته باشیم تا ترویجی برای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی باشد.

وی به وضعیت اسفبار دوران رژیم پهلوی و عمق فاجعه این دوران اشاره کرد و گفت: وقایع این دوران باید برای مردم بازگو شود و با ترسیم گذشته باید بدانیم که تاوان‌های داده‌شده برای چه چیزی بوده است.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه اتحاد دینی مطابق با ارزش‌های دینی و حمایت مردم و با راهبری رهبری دینی، بصیر، دانا و آگاه مورد ارزش است، افزود: پیشرفت‌های کشور باید برای نسل جوان تشریح شود، امروز ایران به دستاوردهای بسیاری در جهان رسیده و این بیانگر حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران است و خیلی‌ها می‌خواهند این مهم را کمرنگ جلوه دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقادات عجیب روحانی معروف از سبک زندگی مردم | همه‌تان باید کار کنید | حق ندارید همه چیز را گردن دولت بیاندازید!
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • افتتاح نمایشگاه موزه عبرت ایران در خراسان شمالی
  • دولت گرفتاری اقتصادی مردم را کاهش دهد‌
  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی
  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست