Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایطی که تلاش‌های مصر برای آرام کردن اوضاع پس از تنشی ۱۲ روزه ادامه دارند و رژیم صهیونیستی نیز طرف فلسطینی را به ازسرگیری سیاست ترور تهدید کرده و یک هیئت نظامی از اراضی اشغالی به دوحه رفته تا شاخه حماس در خارج را به ورود به این مساله توصیه کند، برخی منابع اطلاعاتی در تل‌آویو گزارش دادند رهبران حماس در غزه وارد عمل شده‌اند و تهدیدها برای تنش جنگی را جدی گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، این منابع اظهار کردند: دولت اسرائیل به دلیل درگیری با بحران‌های مختلف از کرونا گرفته تا بحران اقتصادی و دولت ائتلافی، فرماندهی ارتش را مامور کرد با هماهنگی شورای امنیت داخلی در دفتر نخست وزیر به ریاست مائیر بن شبات، چهره نزدیک به بنیامین نتانیاهو، درگیری‌ها با نوار غزه را مدیریت کند.

این منابع تاکید کردند: ارتش که به میانجیگری مصر توجه دارد، تصمیم گرفته نقش قطر را در این میانجیگری افزایش دهد و در این چارچوب ژنرال هرتزی هالوی، فرمانده لشکر جنوب در ارتش (رژیم صهیونیستی) همراه با جمعی از افسران امنیتی از ارتش گرفته تا شاباک، موساد و شورای امنیت داخلی به دوحه سفر کرده و در آنجا برای حصول توافق‌هایی جهت سازش و یا برقراری آتش‌بس که مورد توافق رهبران حماس مقیم قطر به ویژه اسماعیل هنیه، رئیس مرکز سیاسی این جنبش و صالح العاروری، معاون او باشد، تلاش کرد.

در چند روز گذشته تنشی میان رژیم صهیونیستی و نوار غزه شکل گرفت و حماس و نیز برخی جوانان فلسطینی خمپاره‌ها و بالن‌هایی حامل مواد آتش‌زا را به سمت شهرک‌های جنوبی اراضی اشغالی فرستادند که موجب آتش‌سوزی‌هایی در مزارع اسرائیلی‌ها و برخی مزارع فلسطینی شدند.

در مقابل رژیم صهیونیستی حملات توپخانه‌ای و هوایی را به برخی پایگاه‌های حماس و جهاد انجام داد. در ادامه دو طرف با افزایش تنش‌ها یکدیگر را تهدید کرده و ژنرال‌های ارتش رژیم صهیونیستی به صورت ضمنی از قصد خود برای ازسرگیری سیاست‌شان در ترور رهبران حماس سخن گفتند. در مقابل سخنگوی حماس تاکید کرد، ترور هر یک از رهبران حماس پاسخی غافلگیرکننده و بی‌سابقه خواهد داشت. در این میان مصر با اعزام یک هیئت عالی رتبه اطلاعاتی برای دیدار با برخی مسؤولان حماس و دیگر تشکل‌ها در نوار غزه و نیز برخی مسؤولان رژیم صهیونیستی وارد عمل شد.

حماس اینکه انگیزه‌اش برای ارسال بالن‌ها دستیابی به حمایت ماهانه قطر به ارزش ۳۰ میلیون دلار بوده را تکذیب کرده و خواسته‌های دیگری را در رابطه با تنگنای معیشتی ساکنان نوار غزه ناشی از محاصره این منطقه از سوی اسرائیل، ازسرگیری پروژه‌های بازسازی و مقابله با کرونا مطرح کرد و ازسرگیری مذاکرات درباره قرارداد تبادل اسرا را خواستار شد.

این جنبش اعلام کرد: یکی از موانع بر سر راه تلاش‌ها برای برقراری آرامش، درگیری‌ها و اختلاف‌نظرها در کابینه اسرائیل است، چرا که هر یک از طرف‌ها تلاش می‌کنند قدرت خود را تقویت کنند و این مساله تعداد زیادی مشکل ایجاد می‌کند که احتمالا به اینجا ختم شود که حماس به این نتیجه برسد که یک عنوان مشخص ندارد، حوادث اخیر نشان داد که حماس برای کشمکش‌های قدرت‌ها در اسرائیل اهمیتی قائل نیست و خواستار تداوم سازش است.

یک منبع امنیتی عالی‌رتبه در تل‌آویو در گفت‌وگویی با روزنامه عبری زبان هاآرتص آنچه مسؤولان حماس می‌گویند را تایید کرد و گفت: اگر بن شبات با مسؤولان امنیتی و نخست وزیر تصمیماتی را در پیش بگیرد، امروز از همه می‌خواهد مشارکت داشته و نظرات خود را مطرح کنند. رئیس ستاد مشترک ارتش و فرمانده منطقه جنوب، آشر بن لولو را به عنوان نماینده دو طرف انتخاب کردند، گابی اشکنازی، وزیر خارجه پس از آنکه وزارت خارجه نقشی در توافق با امارات نداشت، می‌خواهد با قطر و مصر گفت‌وگو کند، بنی گانتس، وزیر "جنگ" نیز اعلام کرد فرد دیگری را از طرف خود تعیین خواهد کرد تا هماهنگ‌کننده امور کابینه وابسته به او باشد، هماهنگ‌کننده فعلی دولت تلاش می‌کند جایگاه و اختیارات خود را حفظ کند در حالی که حماس نظاره‌گر ماست و چیزی را درک نمی‌کند.

اما برخی منابع اسرائیلی مدعی وجود اختلاف‌نظرهایی در داخل رهبری حماس درباره شیوه تعامل با اسرائیل شدند. آنها می‌گویند: اسماعیل هنیه که از شش ماه قبل در نوار غزه حضور ندارد با یحیی السنوار مقیم غزه و رهبر حماس در این منطقه اختلاف دارد. سنوار بیشتر به خالد مشعل نزدیک است که برای بازگشت به ریاست جنبش تلاش می‌کند. برخی به افزایش نقش قطر تمایل داشته و برخی نیز به افزایش نقش ترکیه متمایل هستند و همگی درباره مذاکره با اسرائیل و اعمال فشار بر آن جهت ایجاد فضایی مثبت در مذاکرات برای برقراری آرامش اتفاق نظر دارند.   

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی حمله به غزه قطر رهبران حماس نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۷۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در غزه

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که در نبردهای نوار غزه طی 48 ساعت گذشته 10 نظامی اسرائیلی زخمی شدند.

این در حالی است که  ارتش رژیم اسرائیل شب گذشته اعلام کرد که دو فرمانده ارتش اسرائیل با درجه سرگردی در نبردهای مرکز نوار غزه توسط مقاومت فلسطین کشته شدند.

روز یکشنبه نیز 3 نظامی اسرائیلی به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه کشته شده بودند.

روز یکشنبه وبسایت روتر اسرائیل نوشت که در انفجار یک بمب در نوار غزه 3 نظامی اسرائیلی کشته شدند و 11 نظامی دیگر زخمی شدند.

 

دیگر خبرها

  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر افزایش یافت
  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل
  • ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم جنگ در غزه موافقت کرد
  • زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در غزه
  • ضرب و شتم نظامیان زن اسرائیلی بعد از امتناع از حضور در ارتش
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • پشت پرده استعفای فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی
  • السنوار درخشان‌ترین استراتژیست منطقه است
  • مصر: راه حل نظامی در «رفح» مردود است
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی