Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@15:18:55 GMT

قالیباف: اگر شهید سلیمانی نبود داعش اروپا می‌رسید

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۷۷۵۳

قالیباف: اگر شهید سلیمانی نبود داعش اروپا می‌رسید

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز ترامپ متوجه شده که فشار‌های حداکثری علیه ایران نتیجه‌ای نداشته، گفت: در ماه‌های آتی و سال آینده وضعیت اقتصادی ایران به مراتب بهتر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه، ۳شهریور ماه ۹۹) با مارکوس لایتنر، سفیر سوئیس در تهران دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قالیباف با بیان اینکه هرچند کشور‌های اروپایی تحت تاثیر فشار‌های آمریکا هستند، اما باید سیاست مستقلی را در پیش بگیرند و جایگاه سوئیس به دلیل سیاست‌های مستقل و بی طرف استثناء است، تصریح کرد: ما در کنار گسترش رابطه با آسیا، علاقمند به توسعه روابط اقتصادی با کشور‌های اروپایی مستقل هستیم.

رئیس قوه مقننه کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و مثبت دو کشور و ضرورت گسترش روابط اقتصادی میان ایران و سوئیس، گفت: ایجاد کانال مالی بین سوئیس و تهران ابتکار مناسبی است، اما باید تلاش شود حجم روابط اقتصادی با این کانال در حوزه‌های بهداشتی، غذایی و ... در چارچوب توافقات دو کشور توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا با اعمال تحریم‌های ظالمانه، به مردم ایران فشار می‌آورد، اظهار کرد: آمریکا می‌پنداشت با این فشار‌ها می‌تواند در ایران مشکلات داخلی ایجاد کند که این فکری خام است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با بیان اینکه تاریخ پر افتخار ملت ایران نشان داده که مردم همیشه در برابر دخالت‌های خارجی محکم ایستاده اند، تاکید کرد: پس از انقلاب اسلامی، ایستادگی در برابر دخالت خارجی به فرهنگ مبارزه با ظلم تبدیل شده و جزئی از اصول دینی و ملی ما محسوب می‌شود.

وی با گرامیداشت یاد سردار شهید سپهبد سلیمانی، ادامه داد: مردم ایران در برابر جنایت ترامپ در به شهادت رساندن قهرمان مبارزه با تروریسم، سردار سپهبد سلیمانی، تجلیل و عکس العمل مناسبی نشان دادند.

قالیباف با اشاره به اینکه اگر شهید سلیمانی نبود داعش به قلب اروپا می‌رسید، گفت: امروز ترامپ متوجه شده که فشار‌های حداکثری علیه ایران نتیجه‌ای نداشته و در ماه‌های پیش رو و سال آینده، وضعیت اقتصادی ایران به مراتب بهتر خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه مسائل اقتصادی و حل مشکلات، هماهنگی کاملی میان دولت و مجلس شورای اسلامی وجود دارد و رهبر معظم انقلاب نیز در روز گذشته تاکید فرمودند که "در سال آخر فعالیت دولت، برای حل مشکلات اقتصادی باید انسجام وجود داشته باشد".

قالیباف در پاسخ به سوال سفیر سوئیس با بیان اینکه در ایران دموکراسی واقعی حاکم است، تصریح کرد: در انتخابات ها، مردم ایران هستند که تصمیم می‌گیرند چه مسیری را پیش ببرند.

در ادامه این دیدار، مارکوس لایتنر سفیر سوئیس در تهران و حافظ منافع آمریکا در ایران، با تقدیر از حُسن نظر رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: ما سیاست منسجمی درباره روابط دوجانبه میان ایران و سوئیس داریم که آن مبتنی بر اعتماد است.

وی با اشاره به ضرورت گسترش همکاری‌های همه جانبه، به پیشرفت روابط علمی دو کشور اشاره کرد و ادامه داد: کانال مالی سوئیس آماده و فعال است و بخشی از آن اجرایی شده است که ما هم معتقدیم باید کارکرد این کانال مالی توسعه یابد.

سفیر سوئیس در تهران با اشاره به سفر هیأتی پارلمانی از این کشور به تهران افزود: مایلیم همکاری و روابط پارلمانی میان دو کشور ایران و سوئیس را توسعه دهیم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف رییس مجلس سردار قاسم سلیمانی رئیس مجلس شورای اسلامی سفیر سوئیس دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۷۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران

خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا که امروز با حضور رئیس جمهور کشورمان و مقامات عالی اقتصادی بیش از ۳۰ کشور آفریقایی در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با شماری از مقامات آفریقایی گفتگو کرد و نظر آنها را درباره توسعه روابط تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران جویا شد:

میشل اوکیبه بافل معاون وزارت صنعت و تجارت غنا: 
امروز ایران جایگاه مهمی در منطقه دارد و من فکر می‌کنم کشور‌های آفریقایی قدر تعامل با ایران را به خوبی می‌دانند. ما باور داریم ایران کشور مهمی است که باید به شکل جدی به آن نگاه شود و به همین علت ما از غنا به اینجا آمده ایم. ما باور داریم که ایران ظرفیت‌های زیادی دارد که بسیاری از آنها میتواند به توسعه آفریقا کمک کرد. باید از این ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در آفریقا برای تجارت و ایجاد ثروت استفاد کرد. آفریقا بازار‌های خوب و دست نخورده و رو به رشدی دارد. باید به آفریقا به عنوان تنها بازار بکری که اکنون وجود دارد، نگاه کرد. بنابراین معتقدم امروز ایرانی‌ها باید نگاه خود را بیشتر به آفریقا و سرمایه گزاری بیشتر در این قاره معطوف کنند. 

کنستانتینو چیونگا، معاون رئیس جمهور زیمبابوه: 
اولا به رئیس جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری کنفرانس اقتصادی ایران و آفریقا تبریک می‌گویم. زیرا این اقدام در راهبرد برد-برد، هم به آفریقا و هم به ایران کمک خواهد کرد؛ و این اعتمادی است که ما به دنبال آن هستیم. ایران در مسیر رو به جلو حرکت می‌کند و بازار یک و سه دهم میلیارد نفری ایران و افریقا  هم فرصت‌های تجاری زیادی را برای قاره افریقا و ایران به همراه می‌آورد. ما مصمم هستیم تا این همکاری بر اساس اعتماد متقابل به خوبی پیش برود.

بازار تجارت ایران رو به رشد است و نمایشگاهی که ما طی این دو روز مشاهده می‌کنیم، پیشرفت‌ها و ظرفیت‌هایی را که ایران به دست آورده است، نشان می‌دهد. ما بر اساس یادداشت‌های تفاهمی که امضا کردیم، اقدام خواهیم کرد. در هیئت همراه ما، وزیر آموزش زیمبابوه حضور دارد، زیرا ما می‌خواهیم در حوزه تحقیقات پیشرفت داشته باشیم. در حوزه آموزش، در حوزه نوآوری و... بنابراین همکاری زیادی در این حوزه مشخص وجود دارد. به یاد داشته باشید که تمام موضوعاتی که ما درباره آن گفتگو می‌کنیم، موتور آن آموزش است. وقتی شما آموزش دیده باشید، می‌توانید آن کار را انجام دهید. اگر شما می‌خواهید در حوزه مهندسی یا فن آوری یا پزشکی و... فعالیت کنید، باید آموزش آن را دریافت کنید؛ بنابراین این حوزه‌ای است که ما آن را مد نظر قرار داده ایم. حوزه فناوری، حوزه کشاورزی، حوزه معدن، تولید و همه اینها حوزه هایست که از نظر همکاری بین ایران و زیمبابوه مد نظر ماست و ما قصد داریم همه این‌ها را از طریق تفاهم نامه‌هایی که در سفر ژوئیه گذشته آقای رئیسی به زیبمابوه، امضا شده است، دنبال کنیم.

وزیر صنعت افریقای مرکزی
به نظر من ایران کشوری قوی و پرظرفیت است که هنوز در آفریقا آنطور که باید و شاید، شناخته نشده است. مراسم افتتاحیه امروز و سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران بسیار خوب بود. من از دولت و رئیس جمهور ایران می‌خواهم تمام تلاششان را برای تقویت توافقات و همکاری‌ها با قاره آفریقا به کار گیرند. کشور من جمهوری آفریقای مرکزی‏ برای همکاری گسترده با ایران به ویژه در زمینه تجارت آماده است. کشور من هم مانند ایران ظرفیت‌های زیادی دارد و ما به عنوان کشور‌هایی که روابط دوستانه داریم خواهان توسعه روابط تجاری هستیم.

دیگر خبرها

  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران