Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدر سلیمانی: اگر اشتباهات داوری نبود استقلال سهمیه آسیا نمی‌گرفت! برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما با دعوت از حیدر سلیمانی کارشناس داوری پیرامون تغییر داور شهرآورد تهران که طی ۲۴ ساعت گذشته به یکی از بحث‌های مهم ورزش کشور تبدیل شده صحبت کرد.

به گزارش گروه ورزشی برنا و به نقل از  روابط عمومی شبکه پنج سیما، قسمتی از برنامه یه روز تازه روز سوم شهریورماه به اشتباهات داوری و تاثیر آنها بر رتبه تیم‌های لیگ برتری و همچنین پرونده انتخاب داور شهرآورد پایتخت اختصاص داده شد و در همین راستا حیدر سلیمانی یکی از پیشکسوتان داوری نیز میهمان برنامه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راستای بخش نخست یعنی تاثیر اشتباهات داوری بر رتبه تیم‌های لیگ برتری سلیمانی اینطور پاسخ داد :در نیم‌فصل ابتدایی داوری‌ها خوب نبود و دچار اشتباهات فاحشی بود. بعد از انتخاب رییس جدید کمیته داوران و بعد از دوران پساکرونا داوران نیز مانند بازیکنان و تیم‌ها ناآماده بودند و همین امر موجب این شد تا در دقایق پایانی تعداد خطاها و پنالتی‌ها و اشتباهات بیشتر شود.

او در ادامه گفت: طبق جدولی که آماده کردم با بررسی پنج تیم ابتدا و انتهای جدول لیگ با فاکتورهایی مثل گل‌هایی که در شرایط آفساید زده شده و داور خطا نگرفته و یا بلعکس گل‌هایی که سالم به ثمر رسیده اما داور به اشتباه آفساید تشخیص داده و پنالتی‌ها متوجه شدیم که بیشترین تیم متضرر از اشتباهات داوری در پایین جدول از لحاظ امتیاز، تیم ذوب‌آهن اصفهان بود که ۷ امتیاز از این بابت لطمه خورد. تیم‌های پیکان و سایپا نیز ۴ امتیاز ضرر کردند. پارس‌جنوبی یک امتیاز سود کرد و حتی در صورت بازگشت نتیجه دیدار استقلال باز هم این تیم سقوط می‌کرد.

این کارشناس داوری ادامه داد: در بالای جدول اشتباهات داوری طوری بود که اگر رخ نمی‌داد یک تغییر اساسی در رتبه‌بندی‌ها داشتیم. به این صورت که بیشترین سود را از اشتباهات داوری تیم استقلال برد که ۳ امتیاز به نفع‌شان شد. تیم پرسپولس یک امتیاز ضرر کرد و فولاد و سپاهان ۲ امتیاز ضرر کردند تراکتورسازی هم یک امتیاز ضرر کرد‌. اگر این اشتباهات در طول فصل نبود تیم فولاد نایب قهرمان می‌شد و استقلال در رتبه پنجم قرار می‌گرفت و سهمیه آسیایی را از دست می‌داد.

اما درباره داوری دربی  ۹۳ که در ابتدا گفته شده رضا کرمانشاهی این بازی را سوت می‌زند و بعد گفته شد که داوری این دربی برعهده زاهدی‌فر است و قرعه آخر به نام پیام حیدری افتاد نیز سلیمانی توضیحاتی را ارائه کرد و با اشاره به این نکته که موافق انتخاب داوران لیست بین‌المللی نیستم گفت: موافق آقایان سیدمهدی سیدعلی، اشکان خورشیدی و محمدحسین زاهدی‌فر و مابقی داوران بودم. البته داوران لیست بین‌المللی هم می‌توانستند در بین کاندیداها باشند و توانایی‌های خود را بار دیگر اثبات کنند. در مورد انتخاب داور این بازی‌ها که به نوعی جایزه برای بهترین داوری هست نیز همیشه انتخاب سختگیرانه‌تر و شورای قوی‌تری است و این شایعاتی که از قدیم بوده درست نیست. اما از نظر من با توجه به تغییر داوران و مصاحبه‌های گوناگون هر داوری که این مسابقه باشد کار سختی را دارد و شاید منجر به سوختن این داورها شود باید عواقب و حاشیه‌ها توسط فدراسیون فوتبال مدیریت می‌شد. درست است که پیام حیدری به شدت سالم است و توانایی شهرآورد سوت زدن را دارد اما این فرآیندهایی که ایجاد شد و این تغییراتی که به وجود آمد حتما تبعاتی را برای داور ایجاد می‌کند.

سلیمانی ادامه داد: زاهدی‌فر که من لقبش را آندرس فریسک ایران گذاشتم حتما بی‌انگیزه می‌شود و در بازی‌های بعدی مطمئن هستم به خاطر اتفاقات و حذف او قضاوت خوبی نخواهد کرد، از طرف دیگر پیام حیدری تحت فشار قرار خواهد گرفت و روز بازی مطمئن هستم اول بازی چهره او رنگ پریده خواهد بود چون فشارهای بیش از حدی روی داور رخ داده است. نباید این اتفاق می‌افتاد و فدراسیون باید این را مدیریت می‌کرد.

او افزود: . الان این اتفاقات رخ داده و باید پرسید مردم و و طرفداران تیم‌ها را چه کنیم؟ 

این کارشناس داوری در پایان افزود: برآیند اتفاقات رخ داده این است که علیرضا سهرابی رئیس دپارتمان داوری و اسماعیل سفیری رئیس کمیته داوران در یک خط نیستند. به نظرم صفیری که رئیس کمیته داوران است باید با آقای سهرابی مشورت می‌کرد و بعد لیست را ابلاغ می‌کرد. هر چند که من به شخصه پشت پرده آقای صفیری و تیم‌شان وزنی را نمی‌بینم. امیدوارم این دربی هم جزو دربی‌هایی که تا به حال برگزار شد و آقای فغانی قضاوت کردند شود و حرف و حدیثی در نیاید وگرنه در فصل بعد تاثیرش را خواهد گذاشت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دربی کارشناس داوری حیدر سلیمانی اشتباهات داوری امتیاز ضرر تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۷۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرسنال با فتح دربی شمال لندن یک قدم به قهرمانی نزدیک‌تر شد

تیم فوتبال آرسنال در دیداری حساس و تماشایی مقابل تاتنهام به برتری 3 بر 2 رسید تا یک قدم به قهرمانی نزدیک‌تر شود.

به گزارش فارس،‌ در چارچوب هفته سی و پنجم لیگ برتر انگلیس و در مهمترین مسابقه هفته، تیم‌های فوتبال تاتنهام و آرسنال در دربی شمال لندن به مصاف هم رفتند که این دیدار تماشایی و پرگل در نهایت با برتری 3 بر 2 آرسنال به پایان رسید.

آرسنال بازی را توفانی آغاز کرد و توانست با گل‌های هویبیرگ (گل به خودی – 15) ، ساکا 27 و هاورتز 38 نیمه اول را با 3 گل به اتمام رساند.

در نیمه دوم اما تاتنهام توانست به بازی بازگردد و با گل‌های رومرو 64 و سون (پنالتی – 87) 2 گل را جبران کند.

البته روی گل اول تاتنهام، دیوید رایا، دروازه‌بان آرسنال اشتباهی مرگبار داشت و به نوعی گل را تقدیم حریف کرد.

آرسنال با این برد یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک‌تر و تاتنهام یک قدم از سهمیه لیگ قهرمانان اروپا دورتر شد.

آرسنال با 80 امتیاز در صدر قرار دارد و تیم منچستر سیتی با 2 بازی کمتر و 76 امتیاز در جایگاه دوم است.

سیتی امشب از ساعت 19 به مصاف ناتینگهام فارست می‌رود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: محرومیت ستاره تاتنهام تا پایان فصل تاتنهام از آرسنال بهتر است

دیگر خبرها

  • دو بازی حساس هفته۲۵ لیگ با داوری دو برادر!
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • اعتراف کمیته داوران لالیگا به اشتباهات داوری
  • گفت‌وگو با داور فوتبال که مورد ضرب و شتم قرار گرفت + فیلم
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • آرسنال با فتح دربی شمال لندن یک قدم به قهرمانی نزدیک‌تر شد
  • داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال
  • جشن در پرایدپارک: دربی کانتی به چمپیونشیپ بازگشت!
  • کارشناس داوری: بازیکن پرسپولیس قبل از زدن گل اول خطا کرد