Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@05:44:35 GMT

طرح فوق‌العاده لندن در مواجهه با برگزیت بدون توافق

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۷۹۲۷

طرح فوق‌العاده لندن در مواجهه با برگزیت بدون توافق

به گزارش ایرنا، اسنادی به روزنامه سان انگلیس درز کرده که نشان می‌دهد در این طرح گسیل نیروهای ارتش برای مقابله با شورش‌های خیابانی مردم و آماده‌ باش نیروی دریایی برای جلوگیری از برخورد صیادان انگلیسی و اتحادیه اروپا در آب‌های اطراف جزیره دیده شده است.

این طرح که توسط کارگروه ویژه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تهیه شده، به احتمال کاهش ذخیره مواد غذایی، دارویی و همچنین پیامدهای اقتصادی برگزیت پرداخته و در نشستی به وزرای دولت ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت همچنین پیامدهای موج دوم شیوع کرونا، فشار بر نهادهای عمومی و احتمال ورشکستگی شوراهای شهر را مورد توجه قرار داده و  اعتباری معادل ۳ میلیارد پوند بیشتر برای تقویت منابع مالی سازمان خدمات ملی بهداشت در مواجهه با بحران کرونا اختصاص داده است.

اقتصاد انگلیس که پیش از بحران کرونا، زیر فشار ابهامات ناشی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا قرار داشت، روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد.

انگلیس و اتحادیه اروپا در پنج ماه گذشته به پیشرفت ملموسی در خصوص نحوه همکاری‌های دو طرف در دوره پسابرگزیت دست نیافته‌اند.  نماینده اتحادیه اروپا در امور برگزیت جمعه گذشته از تشدید اختلاف نظرها در روند مذاکرات با انگلیس خبر داد و گفت بعید است ۲ طرف بتوانند در فرصت باقی‌مانده به توافق برسند.

«میشل بارنیه» در پایان هفتمین دور مذاکرات برگزیت عنوان کرد که ۲ طرف همچنان در خصوص طیف وسیعی از مسائل، از جمله دسترسی صیادان اتحادیه اروپا به مناطق ماهیگیری غنی انگلیس، نقش دیوان دادگستری اروپا در اختلاف‌های طرفین و تبادل داده‌ها در تحقیقات پلیس اختلاف نظرهای جدی دارند.

نماینده اتحادیه اروپا در امور برگزیت، با وجود ابراز امیدواری در خصوص حصول توافق با انگلیس تصریح کرد که بعید است ۲ طرف بتوانند در فرصت باقی‌مانده یعنی تا پایان سال جاری میلادی توافق کنند.

انگلیس ۳۱ ژانویه گذشته (۱۱ بهمن ۹۸) به طور رسمی اتحادیه اروپا را پس از ۴۷ سال عضویت ترک کرد و تا آخر سال جاری میلادی و در چارچوب دوره موسوم به گذار، تابع قوانین اتحادیه اروپاست. پس از آن، همه روابط چهار دهه گذشته میان ۲ طرف متوقف خواهد شد.

۲ طرف مایل هستند تا پیش از پایان دوره گذار، درباره آینده همکاری‌های دوجانبه به توافق برسند. در غیر این‌ صورت روابط تجاری انگلیس و اتحادیه اروپا از سال آینده میلادی مطابق با مقررات سازمان تجارت جهانی پیگیری می‌شود که با توجه به چهار دهه روابط ۲ طرف خسارت‌های مالی هنگفتی را تحمل خواهد کرد.   

رییس بانک مرکزی انگلیس چندی پیش به بانک‌های این کشور هشدار داد که خود را برای احتمال خروج بدون توافق لندن از اتحادیه اروپا آماده کنند. رییس شورای اروپا هم پیشنهاد تشکیل صندوق مالی برای گذر از شوک برگزیت را مطرح کرده است.

گزارش‌ها حاکیست که چشم انداز دست‌یابی به توافق برگزیت بین مقامات انگلیسی و اروپایی به سرعت رو به افول است.  

یک سخنگوی دولت انگلیس گفت که در این طرح بدترین سناریوها مدنظر و برای ان برنامه ریزی شده است.

برچسب‌ها اتحادیه اروپا برگزیت انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا برگزیت انگلستان اتحادیه اروپا برگزیت انگلستان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۷۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط

رگولاتورهای اتحادیه اروپا قرار است تحقیقاتی را درباره عملکرد شرکت متا در مقابله با نشر اطلاعات غلط در پلتفرم‌های شبکه اجتماعی این شرکت، آغاز کنند.

به گزارش ایسنا، روزنامه فایننشیال تایمز به نقل از دو منبع آگاه نوشت: رگولاتورهای اروپایی گمان می‌کنند که مدیریت محتوای شرکت آمریکایی متا، برای متوقف کردن نشر تبلیغات سیاسی که فرآیندهای انتخاباتی را در معرض خطر تضعیف قرار می‌دهد، کافی نبوده است.

اما انتظار نمی‌رود کمیسیون اروپا در بیانیه خود، به روسیه اشاره کند و تنها به دستکاری اطلاعات توسط عوامل خارجی، اشاره خواهد کرد. شرکت متا و کمیسیون اروپا در این باره توضیحی ندادند.

پیش از این گزارش شده بود شرکت متا که مالک فیس‌بوک است، تیمی برای مقابله با نشر اطلاعات غلط و سوءاستفاده از هوش مصنوعی در آستانه انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا در ژوئن، تشکیل خواهد داد. مارکو پانچینی، مدیر امور اتحادیه اروپای متا در یک پست وبلاگ اعلام کرد تا نزدیک شدن به زمان انتخابات، ما مرکز فعالیت‌های انتخاباتی را برای شناسایی تهدیدهای احتمالی و خنثی کردن فوری آنها، فعال خواهیم کرد.

بر اساس گزارش رویترز، ده‌ها کشور در سراسر جهان از جمله انگلیس، اتریش و گرجستان، رهبران جدیدی را در سال ۲۰۲۴ انتخاب می‌کنند. انتخابات‌های پارلمان اروپا هم در ژوئن برگزار می‌شود. اما نگرانی‌هایی نسبت به مداخله در انتخابات و انتشار محتوای گمراه‌کننده با کمک هوش مصنوعی،‌ وجود دارد.

رشد سریع هوش مصنوعی مولد که می‌تواند متن، تصاویر و ویدئو را در چند ثانیه تولید کند، این واهمه را ایجاد کرده که فناوری جدید ممکن است امسال، برای مختل شدن انتخابات در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرد بازی‌های بزرگ؛ ادامه فصل فوق‌العاده وینیسیوس جونیور با رئال مادرید
  • سیتی به مصاف تیم بدون مربی می‌رود!
  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه