Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: کاریابی ها به عنوان پل ارتباطی بین صاحبان سرمایه و نیروی کار نقش مهم و تاثیرگذاری بر ایجاد تعامل و تعادل در فضای کسب و کار استان ایفا می کنند.
به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، عماد تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اعضاء انجمن صنفیکاریابی های استان دیدار و گفت وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضمن اشاره به اهداف تاسیس کاریابی های غیردولتی اظهارکرد: یکی از مطمئن ترین و مؤثرترین راهکارها برایرسیدن به شغل مورد نظر افرادجویای کار، استفاده از خدمات موسسات کاریابی است. بدون تردید، هدف غایی و نهاییاین موسسات، کمک و راهنمایی به افراد برای انتخاب فرصت کاری مورد نیازشان است.
وی تقویتتولید، حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال پایدار را از مهم ترین دغدغه های مقاممعظم رهبری و محور برنامه های اقتصادی دولت تدبیر و امید برشمرد.
تشکری بابیان اینکه با راه اندازی سامانه جامع روابط کار ثبت شکایت کارگران و درخواست بیمهبیکاری آنها می تواند توسط کاریابی ها صورت بگیرد تاکید کرد: آمادگی داریم امورقابل واگذاری بیمه بیکاری به بخش خصوصی را به کاریابیها بسپاریم و امیدواریمبسترهای لازم جهت تحقق این امر هر چه سریعتر فراهم شود.
وی همچنینافزود: در استان یزد 29 موسسه مشاوره شغلی و کاریابی داخلی اعم از فیزیکی والکترونیکی زیر نظر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعال است. 11دفترکاریابی در مرکز استان و 8 دفتر در سایر شهرستانها فعالیت دارند و 9 موسسه به صورتمجازی در این حوزه خدمات ارائه می دهند.
چتر حمایتی ادارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به کاریابی ها باید از قبل قوی تر شودتشکری با بیان اینکه چتر حمایتی ادارتتعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به کاریابی ها باید از قبل قوی تر شود افزود: درمواردی که تسهیلات به متقاضیان پرداخت می شود باید دستورالعمل هایی وجود داشته باشد که متقاضیان این تسهیلاتنیروهای خود را از کاریابی ها تامین کنند و کاریابی ها نیز اشتغال ایجاد شده را درسامانه رصد بارگذاری کنند تا در این زمینه به امار شفاف تری دسترسی داشته باشیم.
لازم به ذکر است در ابتدای این نشست آزادی رئیس انجمن صنفی موسساتمشاوره شغلی و کاریابی در استان یزد به پاره ای از مشکلات پیش روی کاریابی هاپرداخت.
وی یکی از مشکلات کاریابی های در سطح استان را تبانیکارفرمایان و کارگران و عدم پرداخت حق المشاوره موسسات کاریابی عنوان وافزود: از دیگر مشکلات این حوزه تعدادزیاد کاریابی در استان است. براساس دستورالعمل باید به ازای 30 هزار نفر جمعیتفعال یک کاریابی ایجاد گردد.
رئیس انجمن صنفی کاریابی های استان فعالیت غیرمجاز در اینحوزه را از دیگر مشکلات آن برشمرد و گفت: موسساتی که به صورت مجازی در این زمینهفعالیت می کنند هیچ گونه دستورالعمل و ضوابط مشخصی ندارند و چارچوب کار آنها مشخصنیست.
وی تصریح کرد: حمایت‌هایبسیاری از جمله استفاده از تخفیفات بیمه‌ای، خرید تجهیزات و ... طی سال‌های قبل ازکاریابی ها می شد که تمام این حمایت ها برداشته شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کاریابی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۸۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، به مناسبت هفته کار و کارگر مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه جمعی از مردم و مسئولین به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی در این مراسم گفت: یاد و خاطره شهدا موجب اعتلای پرچم مقدس کشور مان می‌شود

دهقانی افزود:  بر همگان لازم است یاد و اهداف شهدا را زنده نگه داریم و بر وصیت های شهدا عمل نماییم.

نظیر این مراسم در نقاط مختلف آذربایجان غربی نیز برگزار شد.

 

 

دیگر خبرها

  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا
  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود
  • گرامیداشت هفته کارگر در مازندران با ۳۰۰ برنامه
  •  اخبار رسمی کالابرگ‌ فقط از مراجع رسمی وزارت رفاه پیگیری شود
  • هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
  • به کارگیری ۵۲۱ نفر از کارجویان ثبت‌نام شده در سامانه جستجوی شغلی توسط مراکز کاریابی
  • وجود ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ کارگر دارای بیمه اجباری در استان
  • اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود