Web Analytics Made Easy - Statcounter

خداپناه با بیان اینکه طی چند سال اخیر روند آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی به سمت مهارتی و کاروزی تغییر کرده است گفت: در سال تحصیلی جاری ۲۴ رشته جدید در مراکز جامع خوزستان ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «مسعود خداپناه» امروز (دوشنبه 3 شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون نحوه ثبت‌نام و پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کابردی خوزستان اظهار کرد: طی چند سال اخیر دانشگاه علمی کاربردی روندی را در پیش گرفته که کیفیت آموزش را اصلاح کند و بهبود و ارتقا بخشد و آموزش‌ها را به سمت مهارتی و کارورزی ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان با بیان اینکه این دانشگاه به صورت خصوصی فعالیت می‌کند افزود: شهریور سال گذشته تمام مراکز دولتی این دانشگاه در سطح کشور تعطیل شدند و تنها مراکز غیردولتی فعالیت می‌کنند که هزینه‌ای برای دولت ندارند.

 

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه باید به‌روز بوده و بتواند پاسخگوی نیازهای استان در بخش‌های خدماتی، صنعتی و تولیدی باشد اضافه کرد: بر این اساس دانشگاه رشته‌هایی را ارائه می‌دهد که متقاضی داشته باشد و در صورت عدم استقبال از سوی داوطلبان، وزارت علوم این اختیار را به دانشگاه داده که آن رشته را حذف و رشته‌های جدیدی را جایگزین کند.

 

خداپناه با بیان اینکه دانشگاه جامع با این آمایش سرزمینی حرکت می‌کند و تلاش دارد بیشترین تقاضای مهارتی در سطح استان را ارائه دهد اذعان داشت: در راستای ارتقای آموزش‌های مهارتی اقداماتی صورت گرفته که یکی از آنها ارتقای سطح مدرسان است و اگر مدرسی نتواند سطح کیفی مورد نیاز دانشگاه را رعایت کند کد مدرسی وی باطل می‌شود.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته یک‌هزار و 300 کد مدرسی را باطل و مدرسان جدیدی را با توجه به دروس جدید و تکنیک‌ها و تکنولوژی‌های روز جایگزین کردیم ادامه داد: از سال 96 تا 98 هر ساله برای جذب مدرس فراخوان زدیم و امسال هم پایان شهریور تقاضای مدرسان جدید را در سامانه بارگذاری می‌کنیم و متقاضیان می‌توانند برای دریافت کد مدرسی ثبت‌نام کنند.

 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان با اشاره به اینکه همچنین برای تقویت مدرسان کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود تصریح کرد: از دیگر موارد مورد نظر اصلاح موارد درسی و مطالبی است که در هر رشته تحصیلی ارائه می‌شود؛ این موارد در کمیته‌های استانی در بخش برنامه‌ریزی درسی به صورت تخصصی بررسی و با توجه به تکنولوژی، دانش، مهارت و علم روز مواد درسی جدید جایگرین می‌شود.

 

وی با بیان اینکه امسال در کل کشور 830 رشته جدید در مراکز جامع علمی کاربردی کشور ارائه شده است خاطر نشان کرد: در استان خوزستان نیز 24 رشته جدید در مراکز جامع استان ارائه می‌شود.

 

خداپناه عنوان کرد: در گذشته متقاضیان این دانشگاه از شاغلان ادارات بودند و برای ارتقای علمی خود در این مراکز ثبت‌نام می‌کردند ولی اکنون بیشتر متقاضیان ما فارغ‌التحصیلان دبیرستان و هنرستان هستند و بافت دانشگاهی ما جوان شده و ترتیب سنی بسیار کاهش یافته و از آنجا که جوانان مطالبه‌گر هستند، مطالب را بهتر و کامل‌تر یاد می‌گیرند تا بتوانند شغل بهتری داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه از سال 96 تاکنون در استان بیش از 20 هزار نفر از دانشگاه‌های علمی کابردی استان فارغ‌التحصیل شدند بیان کرد: در حال حاضر 26 هزار دانشجوی فعال در سطح مراکز ما تحصیل می‌کنند که پیش‌بینی می‌شود 13 هزار نفر از آنها برای سال تحصیلی جدید ثبت‌نام کنند؛ مابقی دانشجویانی هستند که در مراحل پایانی تحصیل بوده و تنها چند واحد درسی باقی‌مانده دارند.

 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان ابراز کرد: در سطح استان 27 مرکز جامع دولتی و غیردولتی فعال بودند که سال گذشته 12 مرکز دولتی تعطیل شدند و برای ترم جدید 15 مرکز اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه ترم تحصیلی جدید این دانشگاه از (شنبه ۱۵ شهریور) آغاز می‌شود افزود: ثبت‌نام مقطع کاردانی مراکز علمی کاربردی (7 تا 11 شهریور) و مقطع کارشناسی (11 تا 17 شهریور) است و در 15 مرکز جامع استان 246 کد رشته فعال ارائه می‌شود؛ 66 درصد دانشجویان ما در مقطع کاردانی و 34 درصد در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

 

خداپناه اظهار داشت: کلاس‌های نظری ترم آینده کاملا مجازی هستند و پیشنهاد دادیم دروس نظری - عملی و دروس عملی در این ترم کمتر ارائه شود، مگر اینکه موارد خاصی وجود داشته باشد؛ همچنین اجازه دادیم که بخشی از دروس عملی شبیه‌سازی شوند تا کمترین آسیب را در این بخش داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه طی 2 سال گذشته خوزستان رتبه اول را در جذب دانشجو داشته است ابراز کرد: دانشجویان می‌توانند با عضویت در صندوق رفاه دانشگاه، 70 درصد شهریه تحصیلی خود را در طول سه ترم از دانشگاه وام دریافت کنند و برای ترم چهارم نیز مذاکراتی با بانک‌ها داشتیم که دانشجویان بتوانند از بانک وام تحصیلی بگیرند؛ بازپرداخت این وام‌ها بین 6 ماه تا یک‌سال پس زا فارغ‌التحصیلی است.

 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان با بیان اینکه نرخ شهریه دانشگاه برای سال جاری بین 15 تا 20 درصد افزایش داشته است تاکید کرد: سال گذشته با وجود تعطیلی مراکز جامع علمی کاربردی دولتی توانستیم 6 هزار دانشجو را جذب کنیم؛ این آمار در سال 97، 9 هزار و 200 دانشجو بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 40 درصد از فارغ‌التحصیلان غیرشاغل این دانشگاه پس از فارغ‌التحصیلی به بازار کار جذب می‌شوند عنوان کرد: باید بتوانیم آموزش‌های مهارتی را طوری ارتقا دهیم که دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی بیکار نماند.

 

خداپناه به زیرساخت‌های آموزش مجازی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این دانشگاه به جهت اینکه مهارت‌محور و کارگاه‌محور است زیرساخت آموزش مجازی فعالی نداشت اما شیوع ویروس کرونا باعث شد این زیرساخت فراهم شود و کلاس‌ها و امتحانات را بدون تنش همراه با رضایت دانشجویان و اساتید برگزار شد و جزء دانشگاه‌های موفق در کشور بودیم؛ البته دروس عملی به صورت حضوری، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور تعداد محدودی از دانشجویان ارائه شد.

 

وی در خصوص برگزاری آموزش‌های کوتاه‌مدت دانشگاه خاطر نشان کرد: از سال گذشته اقدام به برگزاری آموزش‌های کوتاه‌مدت مهارتی که کردیم منجر به اشتغال می‌شود و امسال نیز این دوره‌ها به صورت مجازی ادامه پیدا می‌کنند.

 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان با اشاره به اینکه حدود ۸۰۰ دوره کوتاه‌مدت در دانشگاه مصوب شده که امیدواریم بتوانیم بخش‌هایی از آنها برگزار کنیم یاد آور شد: لازم نیست که حتما مقطع کاردانی یا کارشناسی ارائه دهیم، گاهی کافی است که دوره‌ای برگزار کنیم که از طریق آن بتوانیم به توانمندسازی و ایجاد اشتغال کمکی کرده باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه در بخش فرهنگی و فوق برنامه فعالیت‌های خوبی داشته است اضافه کرد: تابستان سال گذشته جشنواره ورزشی کشوری ویژه دانشگاه‌های جامع برگزار و استان خوزستان توانست در مجموع 10 رشته دختران و 10 رشته پسران قهرمانی این دوره از مسابقات را در کشور کسب کند.

 

خداپناه از فعالیت هشت مرکز کارآفرینی تخصصی در استان خبر داد و با بیان اینکه در این مراکز دوره‌های استارت‌آپی برگزار می‌شود تصریح کرد: امسال خوزستان میزبان جشنواره نشریات کشوری دانشگاه‌های جامع است و اجرا و دبیرخانه این جشنواره به استان واگذار شده و نشان می‌دهد خوزستان پتانسیل این را دارد که بتواند در کشور در همه زمینه‌های فرهنگی، ورزشی، پژوهشی، آموزشی و ... مطرح شود.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی ارائه می شود مراکز جامع سال گذشته آموزش ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۸۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات

  حبیب غزنوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی چاه زرد زاهدان گفت: مراکز خدمات جامع سلامت روستایی بعنوان خط مقدم ارائه خدمات سلامت هستند، باید با بهره گیری از ظرفیت و توانمندی همکاران بهداشتی کیفیت ارائه خدمات سلامت به مراجعین را ارتقاء دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان استقرار نظام ارجاع الکترونیک مبتنی بر سطح بندی خدمات و پرونده الکترونیک سلامت را از مهمترین برنامه های راهبردی نظام سلامت کشور عنوان کرد و افزود: اجرای دقیق و اصلاح نظام ارجاع الکترونیک به گونه ای که پزشکان سطح یک از اقدامات سطح 2 و 3 مطلع گردند ضروریست.

 

 وی در حاشیه این بازدیدگفت: در حال حاضر تمامی مناطق روستایی  و عشایری که تحت پوشش بیمه سلامت روستایی هستند، درصورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی می توانند با مراجعه به پزشک خانواده مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری روستایی و اخذ کد ارجاع و دریافت نوبت بدون معطلی در بیمارستانهای دانشگاه پذیرش و خدمات تخصصی و فوق تخصصی را با کمترین هزینه دریافت نمایند.

وی ادامه داد: 20 تا 30 درصد نوبت های کلینیک های تخصصی بیمارستانهای دانشگاه به صورت روزانه به مراجعینی که از طریق نظام ارجاع مراجعه می کنند تخصیص می یابد، لذا از تمامی روستائیان عزیز تقاضا داریم که قبل از مراجعه به مراکز تخصصی نسبت به دریافت کد ارجاع و نوبت از پزشک خانواده خود اقدام نمایند.

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به همراه معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت زاهدان  از مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد زاهدان بازدید کردند.

 مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد در فاصله 60 کیلومتری زاهدان قرار دارد و بیش 8 هزار نفر از هموطنان عزیز در این منطقه از خدمات سلامت شامل ویزیت پزشک، دندانپزشکی، مشاوره روان شناس، واکسیناسیون، داروخانه و خدمات مامایی  بهره مند هستند .

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌