Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: واحدهای تولید الکل در استان قزوین مکلف هستند، حداقل ۲۰ درصد از تولید خود را به‌منظور تأمین نیاز استان در اختیار واحدهای تولید مواد ضدعفونی قرار دهند.

منوچهر حبیبی در ستاد مقابله با ویروس کرونا که عصر امروز ۳ شهریور در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: تحلیلگران معتقدند که در حوزه‌های متعدد به‌ویژه سلامت، کرونا به مدت ده سال اقتصاد دنیا را به خطر انداخته است؛ کرونا در ابعاد مختلف دنیا را فلج کرده و با کسی شوخی ندارد، از طرفی ابعاد ناشناخته آن روزبه‌روز شناخته‌تر می‌شود بنابراین باید آن را جدی بگیریم و با توجه به مأموریتی که داریم در هر دستگاه باید به مصوبات ستاد مقابله با کرونا پایبند باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به این‌که در ایام محرم قرار داریم از عزاداران می‌خواهیم که به مصوبات ستاد کرونا عمل کنند، عزاداران و هیئت داران به‌طور شفاهی و کتبی اعلام کردند که تابع مصوبات هستیم و در این چند روز نیز نشان دادند که چگونه با شور و شعور عزاداری و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین اظهار کرد: اگرچه در سایه کرونا هستیم اما شور حسینی عالم‌گیر شد و کرونا نتوانست این چراغ را برای لحظه‌ای کم سو کند؛ نهضت هر خانه یک حسینیه راه افتاده است و مردم پای‌کار آمدند تا این ایام را عاشقانه عزاداری کنند.

وی بیان کرد: در خصوص تأمین و ذخیره‌سازی ملزومات مبارزه با کرونا ازجمله ماسک، مواد ضدعفونی، لباس موردنیاز کادر پرستاری و پزشکی؛ حوزه بیمارستان‌ها به‌ویژه دانشگاه علوم پزشکی باید اهتمام جدی داشته باشند و نباید کمبودی در این مراکز درمانی به‌عنوان خط مقدم کرونا وجود داشته باشد، تأکیدداریم که این مورد را همچون گذشته جدی بگیریم.

حبیبی اظهار کرد: تاکنون کمبودی در سطح استان نداشتیم اما باید برای سه تا پنج ماه آینده پیش‌بینی کنیم، همچنین در سطح شهر گزارشی از کمبود نداشتم اما برای قیمت‌ها نیاز به نظارت جدی داریم که مردم توان خرید را داشته باشند.

وی تصریح کرد: به‌شدت نگران فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها هستیم و مسئولین امر باید توجه کنند که برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تضمین کافی می‌خواهیم، دانشگاه‌های استان تا زمانی که اطمینان کامل پیدا نکردند که پروتکل بهداشتی رعایت شده است اجازه بازگشایی ندارند، اولویت و اصل سلامت دانشجویان و دانش آموزان است، مسئولان دانشگاه باید در خصوص رعایت پروتکل بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند و بازگشایی بر اساس پروتکل خاصی انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بیان کرد: استان قزوین در تولید الکل جزو استان‌های پیشرو است، واحدهای تولید الکل در استان قزوین مکلف هستند که حداقل ۲۰ درصد از تولید خود را به‌منظور تأمین نیاز استان با نظارت استانداری در اختیار واحدهای تولید مواد ضدعفونی قرار دهند.

وی تصریح کرد: این مصوبات ستاد مقابله با کرونا است و باید جدی گرفته شود، انحراف از این مصوبات برخورد قانونی را در پی دارد، بنابراین باید ۲۰ درصد در استان توزیع شود تا ما کمبودی در استان نداشته باشیم.

حبیبی تأکید کرد: در خصوص پیشنهاد تأسیس اتحادیه مرغ فروشی و ماهی‌فروشی‌ها مبنی بر خورد کردن مرغ و ماهی، کمیته‌ای با ترکیب دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و صنعت و معدن، اصناف و اتحادیه تشکیل شود که جمع‌بندی این کمیته به‌عنوان مصوبه ستاد مقابله با کرونا اعلام شود.

وی یادآور شد: کنکور سراسری در استان قزوین با حضور ۲۰ هزار نفر برگزار شد، ایام محرم و بازگشایی دانشگاه‌ها و دانش آموزان نیز موارد مهمی هستند که با آینده جوانان در ارتباط است، کنکور را نظارت کردیم و دانش آموزان از نحوه برگزاری راضی بودند، ماه محرم و بازگشایی مدارس نیز باید موردتوجه قرار بگیرد اگر نظارت نکنیم تخت‌های بیمارستانی کافی نخواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در خصوص موزه‌ها و اماکن تفریحی نیز پیشنهاد می‌شود بازگشایی آن به بعد از تعطیلات ایام عاشورا و تاسوعا موکول شود، همچنین پروتکل‌های بهداشتی در بازگشایی موردتوجه ویژه قرار بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی من ماسک میزنم عزاداری محرم در شرایط کرونایی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین ستاد مقابله واحدهای تولید استان قزوین دانشگاه ها تولید الکل ۲۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۸۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی عصر یکشنبه در جریان سفر به شهرستان فسا با بیان اینکه با ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان فارس و تعامل با دیگر دستگاه‌ها مشکل این واحد تولیدی حل شده است گفت: واحد کشتارگاه صنعتی جهان‌زرین فسا چهار سال تعطیل بود و این مساله باعث بیکاری عده زیادی شده بود.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: ستاد اقتصاد مقاومتی با هدف تحقق شعار سال و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تولید و در راستای حمایت حقوقی و قضائی از واحدهای تولیدی و صنعتی پیگیری رفع تعطیلی این واحد صنعتی را در دستور کار قرار داد.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: فعالیت ستاد اقتصاد مقاومت دادگستری استان فارس در پیگیری مشکلات ۸۰ واحد دارای مشکل ادامه دارد و با مدیریت و نظارت مستقیم معاون قضائی دادگستری استان فارس در هر هفته با تشکیل دو جلسه در اتاق بازرگانی استان فارس و شهرک صنعتی شیراز مشکلات واحدهای صنعتی پیگیری و گره‌ها و موانع موجود در مسیر فعالیت اقتصادی آنان شناسایی و با کمک مسئولان رفع می‌شود.

وی گفت: بررسی کمبود مواد اولیه، عدم وصول مطالبات، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و مشکلات بانکی و دریافت تسهیلات بانکی و همچنین هماهنگی با ادارات آب و برق و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله مواردی است که در بازدیدهای میدانی و هدفمند از واحدهای صنعتی و تولیدی در سراسر استان فارس توسط ستاد اقتصاد مقاومت دادگستری استان فارس پیگیری می‌شود.

موسوی در پایان گفت: حل و فصل مشکلات واحد تولیدی کشتارگاه صنعتی طیور «جهان زرین» فسا سبب می‌شود که علاوه بر اشتغال ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم، زمینه فعالیت اقتصادی ۳۰۰ نفر دیگر به صورت غیر مستقیم فراهم شود.

کد خبر 6097673

دیگر خبرها

  • جوجه ریزی ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه‌ای در استان قزوین
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می‌گیرد
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می گیرد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد