Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@04:20:46 GMT

با کوچکترین بالستیک ایرانی آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۸۵۴۴

با کوچکترین بالستیک ایرانی آشنا شوید

خبرگزاری تسنیم: روز پنجشنبه در حاشیه رونمایی از دستاوردهای جدید وزارت دفاع، تصویر یک موشک کوچک که به‌نظر می‌رسد از خانواده فاتح باشد، نیز به نمایش درآمد.

این موشک با نام فتح، ظاهری بسیار مشابه موشک فاتح‌ــ‌110 اما طول و قطر بسیار کمتر نسبت به آن دارد و بین محصولات موشکی سوخت جامد سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع به نمایش گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موشک فتح

به‌خلاف موشک شهید حاج قاسم که از طراحی متفاوتی در مقایسه با نسل فاتح برخوردار است، موشک فتح دقیقاً یک نمونه مقیاس‌شده از موشک فاتح‌ــ‌110 است که تمام ویژگی‌های طراحی گفته‌شده در مورد آن را دارد.

طول و قطر این موشک در حدود 40 تا 50 درصد کمتر از فاتح‌ــ‌110 به‌نظر می‌رسد و احتمالاً با وزنی در حدود 850 تا 1100 کیلوگرم به بردی حداقل در حدود 80 تا 100 کیلومتر دست می‌یابد.

مقایسه نسبی بین ابعاد موشک فتح و فاتح‌ــ‌110

این موشک با توجه به ابعاد و وزن خود امکان نصب به‌تعداد بیشتری روی کامیون‌ها را دارد که در رزمایش اخیر سپاه نیز پرتابگرهای 2 یا 3 فروندی برای آن مورد استفاده قرار گرفت در حالی که کل پرتابگر در داخل یک کامیون تجاری جای داده شده بود.

در صورت استفاده از فناوری بدنه کامپوزیتی موشک فاتح‌ــ‌313 برد موشک فتح می‌تواند به 130 تا 170 کیلومتر برسد. این موشک با توجه به برخورداری از بالک‌های کنترلی روی دماغه خود قطعاً از نوع هدایت‌شونده تا انتهای مسیر بوده و قابلیت‌های نقطه‌زنی برای آن وجود دارد.

منبع: فردا

کلیدواژه: فتح فاتح ــ 110 موشک فتح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۸۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ازدواج آسان راه حل مسئله جوانی جمعیت است

به گزارش خبرنگار مهر، یونس فاتح صبح امروز چهارشنبه نشست تخصصی جوانی جمعیت که در محل فرمانداری تبریز برگزار می‌شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: مسئله ازدواج با دید فرهنگی و با ظرافت های فنی خاص قابل حل است که باید تلاش کرد تا با فرهنگ سازی و برگزاری برنامه های فرهنگ محور به سمت حل مسئله ازدواج جوانان حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود همه دستگاه‌های اجرایی همراهی و همکاری برای تحقق ازدواج آسان جوانان گام بردارند، افزود: ظرفیت بزرگ خیرین و سازمان‌های مردم نهاد در کنار گروه‌های مردمی می تواند به این مسیر پر پیچ و خم کمک شایانی کند.

فرماندار تبریز با اشاره به شعار ازدواج آسان و آسمانی تصریح کرد: فرهنگ سازی مقابله با رسومات نوظهور و تشریفات دست و پاگیر در امر ازدواج جوانان و همچنین معرفی الگوهای ازدواج ساده و موفق و هم افزایی از جمله اقداماتی است که راه را برای ازدواج جوانان تسهیل‌می‌کند.

فاتح همچنین ادامه داد: زمانی منابع دینی ما می گوید که اکمال دین و نصف دین در امر ازدواج اتفاق می افتد پس تردید نکنید اگر جوانی ازدواج کند از بیشتر آسیب‌های اجتماعی جامعه در امان خواهد بود.

وی به نقش کلیدی خیرین در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد و افزود: از مسئولان درخواست می‌شود در راستای شناسایی خیرین و جذب ظرفیت آنان در آسان کردن امر ازدواج برای جوانان، اقدامات لازم را مد نظر قرار دهند.

کد خبر 6094003

دیگر خبرها

  • جروزالم پست: موفقیت 25 درصدی سامانه های پدافندی آمریکا در رهگیری موشک های ایرانی
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • (تصاویر) کوچکترین مدرسه دنیا
  • تصاویری جالب از بازدید یهودیان اولترا ارتدوکس اسرائیل از موشک ایرانی
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • ازدواج آسان راه حل مسئله جوانی جمعیت است
  • اعتراف تل‌آویو به شکست پاتریوت آمریکا در برابر موشک ایرانی
  • مس کرمان فاتح لیگ برتر هندبال
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود