Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از عصر ایران، سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود:  طی ٣ هفته‌ای که طرح ترافیک اجرایی نشد، با افزایش متوسط ٤١ درصدی ترافیک در معابر روبه‌رو شدیم که این رقم در ساعات عصرگاهی به  ۵۵ درصد نیز افزایش یافت.

وی با بیان اینکه خط قرمز پلیس همواره سلامت مردم است، خاطر نشان کرد:  عدم اجرای طرح ترافیک در تهران باعث افزایش ۵۵ درصدی ترافیک و کار چند برابری پلیس شد اما ما به لحاظ حفظ سلامت مردم در زمینه بیماری کرونا مخالفتی  نشان ندادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی اکنون آمارها نشان می‌دهد که این اقدام تاثیری بر کاهش سفرهای شهروندان در حوزه حمل و نقل عمومی نداشت و عملا با آن چیزی که مواجه شدیم بالا رفتن آسیب‌ها در حوزه ترافیک بود.

رئیس پلیس راهور تهران خاطرنشان کرد: روزانه ۸۰۰ هزار نفر در تهران از حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و مترو استفاده می‌کنند که این میزان پس از برداشتن طرح ترافیک تغییر نداشت و فقط ما با افزایش سفرهای غیرضروری و حضور با خودروی شخصی در مراکز خرید خصوصا در هسته مرکزی شهر مواجه بودیم.

به گفته سردار حمیدی، طی ۳ هفته‌ای که اجرای طرح ترافیک متوقف شده بود میزان تصادفات رانندگی در تهران ۱۲ درصد افزایش یافت.

رئیس پلیس راهور تهران در ادامه خاطرنشان کرد: برای رفاه حال شهروندان و کارمندانی که به لحاظ وجود بیماری کرونا خواستار استفاده از خودروی شخصی برای رفتن به محل کار خود هستند اکنون یک بار ورود و یک بار خروج قبل از ساعت ۸.۳۰ صبح و برای بازگشت ۱۴.۳۰ امکان‌پذیر است .

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا پلیس برخورد جدی با موتور سیکلت‌سواران متخلف ندارد، گفت: برنامه‌های پلیس در زمینه برخورد با تخلفات همیشه وجود دارد هر چند در زمینه موتورسیکلت‌سواران متخلف باید اراده مردم بر برخورد هم وجود داشته باشد. بارها اتفاق افتاده ماموران پلیس راهور موتورسیکلت‌سوار متخلف را متوقف کردند اما زمان اعمال قانون و توقیف موتور مردم مراجعه کرده و خواستار عدم برخورد می‌شوند.

حمیدی ادامه داد: حمایت مردم و خواست آنها  لازمه موفقیت در هر طرحی است و در این مورد نیز ما نیاز به حمایت مردم داریم تا بتوانیم طرح برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف را به‌خوبی اجرایی کنیم.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، ۵۸ درصد از تصادفات تهران مربوط به موتورسیکلت‌هاست که این رقم بسیار بالایی تلقی می‌شود.

کد خبر 543344 برچسب‌ها كرونا در ايران طرح ترافیک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران طرح ترافیک رئیس پلیس راهور طرح ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۸۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود

سرهنگ سید ابوالضل موسوی پور روز سه‌شنبه در جریان جلسه ارتباط مردمی پلیس راهور در سامانه ۱۹۷ گفت: سامانه نظارتی دوربین‌های هوشمند از این پس تمامی تخلفات ساکن را در محدوده‌های مشخص شده شهر تهران به صورت هوشمند ثبت خواهند کرد.

به گفته او این سامانه به صورت بر خط و در کسری از ثانیه پیامک تخلف را برای راننده یا مالک خودرو مذکور ارسال خواهد کرد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه گفت: تا پایان خردادماه دوربین‌های نظارتی ترافیکی به کمک هوش مصنوعی تمام فرایند ثبت تخلفات و رسیدگی به آن را نیز در استان به صورت برخط اجرایی خواهد کرد.

پارک در محل ممنوعه، پارک دوبل و توقف در پیاده‌رو جزو تخلفات ساکن محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • «سمیع» تعیین تکلیف شود/ کمبود نیروی پلیس راهور و راننده اتوبوس مشکل مشترک کلان‌شهرها
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید/ اعمال قانون با دوربین‌های نظارت تصویری
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!
  • برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود