Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@05:21:07 GMT

دهیاری‌ها 150 هزار پروژه در روستاها اجرا کردند

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۹۵۲۷

دهیاری‌ها 150 هزار پروژه در روستاها اجرا کردند

به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی قربانی عصر دوشنبه در آیین افتتاح ساختمان شورای اسلامی و دهیاری روستای امامزاده قاسم دهستان دو هزار شهرستان تنکابن ، تعداد دهیاری های کشور را در حال حاضر حدود ۳۸ هزار واحد اعلام کرد.

وی با تاکیدبر این که توسعه کشور از روستاها عبور می کند ، سیاست دولت را توجه به دهیاری ها و رفع مشکلات آنان از جمله چارت سازمانی این نهاد عمومی و مردمی برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربانی جلوگیری از مهاجرت را با ایجاد اشتغال و درآمد زایی در روستاها امکان پذیر دانست و گفت : در مجلس دهم ۱.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی در روستاها اختصاص پیدا کرد.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین از تعیین تکلیف وضعیت سازمانی دهیاران تا یک هفته دیگر خبر داد و افزود که دهیاری ها تاکنون فاقد چارت سازمانی بوده اند و با سه اصلاحیه ای که در زمینه حقوق و مزایای آنها صورت گرفت ، تا یک هفته دیگر وضعیت سازمانی آنها مشخص می شود.

قربانی توضیح بیشتری در باره اصلاحیه ها انجام شده در زمینه حقوق و مزایای آنها نداد ولی پیش از این رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از تغییر وضعیت ۲ هزار و ۱۰۰ دهیار پاره وقت به دهیار تمام وقت در قالب اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی روستا و نحوه انتخاب دهیار خبر داده بود.

جمالی نژاد تغییر در شرایط احراز سمت دهیار ، لحاظ سابقه فعالیت در دهیاری به عنوان یکی از شرایط احراز سمت دهیار ، اعمال هر یک سال سابقه فعالیت در سمت دهیار ، معادل دوسال سابقه فعالیت در دستگاه‌های اجرایی ، نحوه درجه‌بندی دهیاری‌ها از درجه یک تا ۶ را از جمله اصلاحیه ها اعلام کرده بود.

معاون وزیر کشور همچنین از بازنگری دستورالعمل حقوق و مزایای دهیاران ، مسئولان امور مالی و امور فنی و همچنین تهیه و تدوین لایحه جامع دهیاری‌ها و تصویب آن در کمیسیون تخصصی مربوطه که در هیات وزیران به عنوان دیگر اصلاحیه خبر داده بود.

جایگاه سی‌ام مازندران در سرانه دهیاری

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین در این مراسم سرانه دهیاری ها و روستاهای مازندران را حدود ۱۱۱ هزار تومان اعلام کرد و گفت که مازندران جایگاه سی ام را در میان استان های کشور در اختیار دارد.

وی با اشاره به جمعیت روستایی ۴۲ درصدی مازندران و پاسخگو نبودن سرانه کنونی برای تهیه تجهیزات و ماشین آلات ، بر ضرورت تلاش برای بهره گیری بیشتر از این اعتبارات تاکید کرد و افزود : در برخی استان ها ، دهیاری ها تا ۱۵ برابر رقم سرانه مازندران بهره مند هستند و لازم است این فاصله حداقل ۶ برابر کاهش یابد.

در این مراسم ساختمان شورای اسلامی و دهیاری روستای امامزاده قاسم دهستان دوهزار تنکابن افتتاح شد. این ساختمان که در چهار طبقه به مساحت ۲۶۴ متر مربع ساخته شده ، دارای ایستگاه آتش نشانی است.  برای ساخت این ساختمان تاکنون ۵۰۸ میلیون تومان هزینه شده است.

جمعیت روستای امامزاده قاسم دهستان دوهزار تنکابن دارای ۶۲ خانوار است.

برچسب‌ها تنکابن هفته دولت توسعه ایران مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تنکابن هفته دولت توسعه ایران مازندران تنکابن هفته دولت توسعه ایران مازندران دهیاری های کشور دهیاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۹۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پروژه‌های ریلی از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد

در جلسه‌ای با حضور رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان، راهکارهای تسریع در اجرا و تکمیل مهمترین طرح‌های ریلی کشور از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد و خط‌آهن رشت-آستارا بررسی شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز پنجشنبه در ادامه برگزاری جلسات پیگیری موضوعات ویژه، در نشستی با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای راه و شهرسازی، نفت، امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و تعدادی دیگر از معاونین ایشان و مدیران دستگاه‌های اجرایی به بررسی راهکارهای تسریع در اجرا و تکمیل مهمترین طرح‌های ریلی کشور از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد و خط‌آهن رشت-آستارا پرداختند.

تأکید رئیسی بر حضور گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس مشکلات موجود در مسیر اجرا و تکمیل این طرح‌ها، راهکارهای رفع موانع و بررسی منابع تامین مالی از جمله مباحث مطرح در این جلسه بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا
  • ۱۱۶۰ پروژه در سبد پروژه‌های سالانه شهر اصفهان است/ هیچ پروژه‌ای نباید معطل طراحی بماند
  • (تصاویر) معجزه معماری در اسلو؛ آپارتمان‌های سازگار با محیط زیست!
  • ۲۰۲ نیروی جدید در دهیاری‌های بوشهر استخدام می‌شوند
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • بررسی پروژه‌های ریلی از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد
  • اعتبار ۴۰ هزار میلیاردی پروژه آب‌های سرانی خراسان شمالی در ۱۴۰۳
  • استخدام ۲۰۲ نفر نیروی در دهیاری‌های استان بوشهر