Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@01:32:05 GMT

مرال، گونه بومی در خطر انقراض را بشناسید

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۹۵۳۳

مرال، گونه بومی در خطر انقراض را بشناسید

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مرال یا گوزن قرمز، گونه جانوری ایرانی و از بزرگترین انواع گوزن ها است که متاسفانه طی چند سال اخیر به دلیل کاهش جمعیت چشمگیری که داشته، در معرض خطر انقراض گرفته است.

در گذشته در نواحلی جنگلی سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز و دامنه‌های زاگرس این گونه به تعداد بسیار مشاهده می‌شد، اما امروزه تنها در برخی از ارتفاعات دور البرز دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوزن قرمز یا مرال حدود ۱۳۷ سانتی متر قد دارد و وزن اش می‌تواند بین ۲۳۰ تا ۳۲۰ کیلوگرم باشد، جالب است بدانید که شاخ‌های این گوزن در اواخر زمستان می‌افتد و شاخ‌های جدیدشان در اواخر تابستان رشد می‌کند.

گوزن قرمز یکی از طعمه‌های گرگ، خرس قهوه‌ای،گراز و پلنگ است، این گونه جانوری اکنون یک حیوان اهلی محسوب می‌شود که بیشتر فعالیت هایش در شب و تغذیه آن انواع علوفه و برگ است.

متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل شکار بی رویه و تخریب زیستگاه این گونه جانوری، نسل مرال در خطر انقراض قرار گرفته است و در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد گوزن‌های قرمز در ایران موجود نیست.

مرال در رشته‌کوه اطلس در الجزایر، تونس و مراکش هم حضور دارد و تنها گوزن بومی قاره آفریقا است. البته جمعیت این حیوان در این منطقه رو به کاهش است. آلبانی،اردن، لبنان، سوریه و ترکمنستان کشور‌هایی هستند که نسل این گوزن در آن‌ها منقرض شده‌است. نسل این حیوان در مراکش، قزاقستان و یونان هم در گذشته منقرض شده بود، اما دوباره احیا شد.

بیشتر بخوانید:

رفتار بیمارگونه شکارچیان با کل شکارشده + فیلم خطر انقراض خرس‌های قطبی در ۴۰ سال آینده آیا یوزپلنگ‌های در خطر انقراض گرسنه‌اند؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش خطر انقراض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۹۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید جوادی را بهتر بشناسید

شهید دانش آموز جاویدالاثر امرالله جوادی همواره دلش برای اسلام می‌تپید، با شروع جنگ تحمیلی بار‌ها جان خود را در طبق اخلاص گذاشت و راهی جبهه‌های نبرد شد.

 پس از اتمام دوره ابتدایی به کارگری مشغول شد.

۴ تیرماه سال ۶۷ در منطقه عملیاتی جزیره مجنون به لقای حق شتافت و پیکر پاکش مفقود شد.

جاویدالاثر امرالله جوادی دومین شهید خانواده است که در راه خدا تقدیم شد.

شهید «امرالله جوادی» چهارم تیر سال ۶۷ در جزیره مجنون و شهید «حمدالله جوادی» در تاریخ ۲۴ اسفند سال ۶۴ به شهادت نائل شدند.

برگی از وصیت نامه شهید جاویدالاثر امرالله جوادی

مبادا خدای ناکرده دشمنان داخلی که همان ضد انقلابیون هستند شما را در مناطق خودتان به انحراف و فحشا بکشانند.

 برادران بزرگوار هوشیار باشید که دشمن همیشه در کمین است و شما خواهران عزیز با حجاب خود دشمنان را سرکوب کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • نسل بشر زودتر از تصور منقرض خواهد شد!
  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • علائم و نشانه‌های مالاریا را بشناسید
  • (ویدئو) راننده خوش‌شانس یک گوزن سفید کمیاب را دید
  • شهید جوادی را بهتر بشناسید
  • نسل بشر زودتر از آنچه تصور می‌شود منقرض خواهد شد!
  • نمایش زجر به قیمت لایک!
  • حمله خرس به دامدار ایلامی پس از ورود به قلمرو حیوان
  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید 
  • ببینید | تعظیم یک گوزن پس از خوردن غذا به سبک ژاپنی‌ها