Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@21:30:23 GMT

صنعت نوپای پرورش "گیاهان آبزی"

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۹۵۳۸

صنعت نوپای پرورش 'گیاهان آبزی'

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،قاسم جعفروند مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در بازدید از نمایشگاه گل و گیاه در شهرستان مرند، گفت: با توجه به شرایط و اقلیم موجود در استان و گلخانه‌های موجود، بسیاری از گونه‌های گیاهان آبزی را میتوان به عنوان گیاهان آبزی آکواریومی کشت در سطح کشور وجهان معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: افرادی که ماهیان زینتی پرورش می‌دهند نیز می‌توانند توسط شیلات با این صنعت جدید آشنا و در حد توان تسهیلات مالی نیز به آنان پرداخت شود.

 

او گفت: به‌دلیل ارزآوری بالا مدت‌ها است ،که توسعه کشت گیاهان آبزی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفته است.

 مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی  در مورد شرایط صدور پروانه برای فعالیت تکثیر و پرورش گیاهان آبزی، تشریح کرد: حداقل مکان برای این کار ۲۰۰ متر مربع که ۲۰ درصد فضای آن برای مکان آزمایشگاه، قرنطینه و ۲۰ درصد برای فضای عمومی و محوطه اختصاص یافته و در فضای باقی مانده نیز میتوان با ایجاد حوضچه و آکواریوم به صورت سیستم متراکم و سیستم معمولی به تولید پرداخت.

 

جعفروند گفت: در فضای ۴۰ متر مربع و با توجه به توجیه اقتصادی بالای این کشت، امیدواریم بتوانیم در قالب تنوع محصول و گسترش گلخانه‌ها گام برداریم.

او  تأکید کرد: با توجه به این‌که متقاضیان زیادی در این زمینه داریم و فرصت شغلی خوبی در این حوزه وجود دارد، امیدواریم در آینده بتوانیم با ترویج این نوع تولید شاهد رونق تولید در حوزه گلخانه‌ها باشیم و یک فرصت شغلی جدیدی را به متقاضیان احداث گلخانه معرفی کنیم.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی کشت گیاهان گیاهان آبزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۹۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در خصوص فضای مجازی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سرهنگ "حسن ابوالحسین" گفت: با توجه به وجود صنایع مختلف و تعداد زیاد کارگران در استان، خطراتی نیز در فضای مجازی برای این گروه وجود دارد. 


وی با اشاره به فعالیت‌های مجرمانه در این فضا، اظهار داشت: کارگران به دلیل صرف وقت بیشتر در محیط کار، و عدم آگاهی از تهدیدات فضای مجازی، مورد توجه مجرمان سایبری قرار می‌گیرند و حساب‌هایشان با روش‌های مختلف تحت حملات کلاهبرداران قرار می‌گیرد. 


ابوالحسینی از کارفرمایان، کارخانجات و شرکت‌های تولیدی، صنعتی نیز خواست تا موضوعات کلاهبرداری در فضای مجازی را به کارگران اطلاع رسانی کنند و آنها را از موضوعات در این فضا آگاه سازند. 


این مقام انتظامی بیان داشت: اطلاع‌رسانی در فضای مجازی وظیفه اجتماعی تمامی افراد است و از کسانی که در این زمینه اطلاع رسانی فعالیت می‌نمایند، صمیمانه تشکر می‌کنم.


 این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پلیس فتا در راستای افزایش سطح آگاهی و پیشگیری از جرم در فضای مجازی، به ارائه محتوای آموزشی و پیشگیرانه می‌پردازد و افراد جهت دریافت محتوا می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

دیگر خبرها

  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در خصوص فضای مجازی
  • تحویل ۱۱ دستگاه ادوات کشاورزی به بهره برداران شهرستان آوج
  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری
  • کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه‌گذاری در عرصه گیاهان دارویی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • کهگیلویه و بویراحمد، بهشت گیاهان داروئی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • نسبت ما با فضای مجازی چگونه است؟ / تلاش «شبکه» برای ایجاد پرسش