Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ درحالی‌که از روز نخست فعالیت و انتصاب تاجران تا به امروز حواشی یکی از همراهان شورای پنجم شهر اراک بوده امروز باز انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر اراک لغو شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، شاید بتوان شورای پنجم شهر اراک را شورای حواشی و یک شورای سیاسی دانست به‌طوری که از روز نخست این امر به شدت مشهود بود چه آن زمان که در دوران انتخابات سبد رای خود را در ستاد نامزد پوششی انتخابات گذاشتند و در میتینگ سیاسی ستاد انتخاباتی اسحاق جهانگیری که در حمایت از حجت‌الاسلام روحانی تشکیل شد و بخشی از دولتی‌ها با تخلف برای این برنامه گسیل شدند و از لیست امید شورای شهر اراک رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه آن زمان که با هزار دفاع تاجران را به شهرداری اراک آوردند و در نهایت وقتی براساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان رفتن شهردار پیر اراک مسجل شد به یکباره شورای شهری که در دل آن در همان زمان تخلفات اداری و استخدامی موج می‌زد، و در همان زمان مشاوران میلیونی بیرون زد که در نهایت سازمان بازرسی ورود کرد و در همان زمان والبته تا به امروز بخش گسترده‌ای نیرو در قالب‌های مختلف از جمله نیروهای حجمی به شهرداری اراک گسیل شدند، منتقد تاجران شد و گویی شورای پنجم هیچ نقشی در انتخاب شهردار نداشته و وی را از بیرون شورا آورده اند.

اما ماجرا وقتی پرصدا شد که شورایی‌ها به دیدار استاندار و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برای مشورت انتخاب شهردار رفته و آنها نسبت به انتخاب نادری عضو شورای شهر واکنش داشته و مخالفت کردند و یک روز بعد شورا در حرکتی عجیب نادری را به عنوان شهردار منصوب کرد که واکنش تند آیت الله دری نجف آبادی و سیدعلی آقازاده سبب عقب نشینی شورا شد.

پس از این در یک مسیر پرپیچ و خم در نهایت از جلسات محفلی و حزبی شفیعی شهردار اراک شد هرچند اختلاف شهردار با رئیس شورا و مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی و طرح‌های آزمون خطایی شهرداری اراک که اغلب بدون نظر کارشناسی بوده همچون اجرای پیاده راه حصار نگذاشته که تنور داغ حواشی شورا و شهرداری اراک خاموش شود.

این روزها اما روی دیگری از این مجموعه به نمایش درمی‌آید تا نشان دهد این شورا در قهر و لغو و ترک هم حرف‌های خوبی برای گفتن دارد و سعی دارد در سال پایانی کلکسیون حواشی خود را تکمیل سازد.

این بار، حاشیه جدید از انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر جرقه خورد به طوری که مقرر بود روز دوشنبه 27 مردادماه انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر برای سال چهارم برگزار شود ولی 3 عضو اصولگرای شورای شهر به نشانه اعتراض به روند انتخابات جلسه را ترک کردند.

پشت‌پرده سناریوی نمایشی لیست امیدی‌ها در شورای شهر اراک/ خلاف‌گویی‌های شهردار درباره نیروهای شهرداری‌رئیس شورای شهر اراک: شهردار به جای انجام کارهای شخصی مصوبات شورا را اجرا کندتاکید اعضای شورای شهر اراک بر حساب‌رسی شهرداری؛ عوارض میلیاردی ایرالکو به شهرداری چه شد؟

آبستراکسیون 3 اصولگرا و از نصاب افتاد شورای شهر

قبل از انجام انتخابات "علیرضا مرادی" عضو اصولگرای شورای شهر اراک خطاب به 8 عضو اصلاح طلب شورا اظهار داشت: نقد من به گروه 8 نفره شورا و به عملکرد 3 ساله آنها بوده و براساس واقعیت‌ها نقد می‌کنم، نه براساس برداشت شخصی و ذهنی خود چراکه قصد ما کمک به شهر، هزینه‌های درست در شهر، انتصابات درست، خدمات شهری درست و حرکت جمعی در جهت خدمات رسانی است.

وی ادامه داد: به عنوان نماینده مردم در شورای شهر حق انتقاد دارم و به سبب معلم بودن نقد تخصصی می‌کنم بنابراین در حال حاضر این سوال مطرح است که اگر ما جای این گروه 8 نفره بودیم چگونه رفتار می کردیم؟ ما قطعا از توان و تخصص دیگران هم استفاده می‌کردیم اما روش این گروه 8 نفره را جالب است زیرا هماهنگ هستند ولی کلام وحی می‌فرماید هماهنگی را بر تقوا قرار دهید منافع شخصی و گروهی را کنار بگذارید و در یک حرکت از همه توان‌ها استفاده شود.

عضو اصولگرای شورای شهر اراک خاطرنشان کرد: در این 3 سال برای مسائل مختلف راهکار داشتیم ولی چون گوش شنوایی نبود بیان نکردیم و امروز چهارمین مرتبه است که این نمایش غم انگیز، زننده و خنده‌دار در حال اجراست و براساس این نمایش خنده‌دار کمیسیون‌ها به افراد غیرمتخصص سپرده می‌شود که قطعا آسیب‌زا است، پس با توجه به همه جهات جلسه را ترک می‌کنیم.

بعد از این سه عضو اصولگرای شهر اراک یعنی "علیرضا مرادی"، "حامد آجرلو" و "علی جعفر محصولی" از جلسه خارج شدند که در نهایت با خروج این سه عضو اصولگرا و غیبت "ایرج رضایی" و "کاوه فلک افلاکی" دو عضو اصلاح طلب شورا، تعداد اعضای حاضر در جلسه به 6 نفر رسید و شورا از نصاب افتاد چراکه برای انجام انتخابات باید تعداد اعضا 8 نفر باشد و همین امر سبب شد و عملا انتخابات رسمیت خود را از دست بدهد.

هرچند مرتضی سورانه به دنبال این 3 عضو خارج شده از صحن رفت ولی پس از گذشت دقایقی دست خالی برگشت زیرا اعضای اصولگرای شورا حاضر به برگشت و حضور در انتخابات نشدند و رسما جلسه شورا بدون برگزاری انتخابات پایان یافت.

بازهم انتخابات هیئت رئیسه لغو شد

از آنجا که طبق قانون، هیئت رئیسه  شورای شهر باید در ابتدای شهریورماه انتخاب شود بار دیگر عصر امروز نشست شورای شهر اراک به انتخابات هیئت رئیسه اختصاص یافت.

جلسه امروز شورای شهر اراک درحالی برگزار شد که سه عضو شورا یعنی "علی جعفر محصولی" اصولگرا و "ایرج رضایی"، "کاوه فلک افلاکی" اصلاح طلب غایب جلسه بودند بنابراین جلسه امروز با 8 نفر آغاز گردید.

پس از شروع جلسه و اعلام انجام انتخابات توسط رئیس شورای شهر اراک، علیرضا مرادی و حامد آجرلو همچون هفته قبل صحن علنی شورا را در اعتراض به روند عملکردی فراکسیون امید ترک کردند که با توجه به غیبت سه عضو و ترک جلسه توسط 2 عضو و رسیدن اعضای حاضر به 6 نفر بار دیگر صحن از رسمیت افتاد.

هرچند اصلاح‌طلبان شورا برای رسمیت دادن به جلسه تلاش زیادی کردند به طوری که با پیگیری سورانه، پس از ساعتی فلک افلاکی در جلسه حاضر شد اما باز یک نفر تا به نصاب رسیدن جلسه عضو شورا لازم بود.

بنابراین اعضای شورا بازهم به تکاپو افتادند تا بتوانند رضایی عضو دیگر اصلاح طلب که این روزها به دلیل ابتلا به کروناست را به شورا بکشند ولی به دلیل اینکه رئیس شورای شهر مسئولیت این اقدام را قبول نکرد رضایی به جلسه نرسید تا بار دیگر شورا از نصاب افتاده و انتخابات هم برگزار نشود، هرچند رئیس شورای شهر وعده داد در مذاکره با برخی اعضا پیگیر حل مشکل خواهند بود تا درصورت مرتفع شدن مشکل، نشست فوق العاده شورا برگزار شود.

به گزارش تسنیم، حال باید دید در شورای شهری که امور طبق آیه شریفه "وَ أَمْرُهُمْ شُورى‌ بَيْنَهُمْ" باید تصمیمات از مجاری شور و مشورت عبور کند ولی در جدال بین اکثریت و اقلیت شورا در نهایت آیا یک تصمیم کلی و وحدت درون تشکیلاتی شکل می‌گیرد؟

انتهای پیام/711/ی

R7980/P/S6,73/CT7 بیشتر بخوانید... رئیس شورای شهر اراک امروز به کدام خبر واکنش نشان داد؟+سند جذب مشاوران میلیونی در شورای شهر اراک؛ سازمان بازرسی موضوع را بررسی و پیگیری می‌کند شورای شهر اراک می‌توانست کاندیداهای بهتری برای تصدی شهرداری انتخاب کند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... رئیس شورای شهر اراک امروز به کدام خبر واکنش نشان داد؟+سند جذب مشاوران میلیونی در شورای شهر اراک؛ سازمان بازرسی موضوع را بررسی و پیگیری می‌کند شورای شهر اراک می‌توانست کاندیداهای بهتری برای تصدی شهرداری انتخاب کند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ طرح مجلس برای کمک به اقشار ضعیف جامعه/ تأمین کالاهای اساسی مردم با کارت‌های اعتباری ۲ پهلوگیری انواع شناورهای تجاری، صیادی، مسافری در جزیره ابوموسی امکان‌پذیر شد ۳ فاز نخست پتروشیمی بوشهر با فرمان رئیس‌جمهور ‌افتتاح شد / تولید سالانه ۴.۲میلیون تن محصول ۴ بررسی وضعیت ‌کرونا در ایران| ۱۵ استان در وضعیت قرمز کرونایی/ ۱۱ استان به مرحله هشدار رسیدند + جدول و نمودار ۵ مجتمع پتروشیمی بوشهر با فرمان رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود/ افزایش ۷۴میلیون‌تنی تولید محصولات ۶ تلاش جهادی سپاه برای محرومیت زدایی از روستاهای میناب / اجرای ۳۶ پروژه طی ۳ سال+تصاویر ۷ خوزستان| تجلی شور و شعور حسینی در عزاداری هیئات دزفول+تصاویر ۸ الهامی: تیمی که تا مرحله نیمه نهایی جام حذفی آمده‌ ضعیف نیست/ امیدوارم فردا حق به حقدار برسد مهمترین اخبار استانها طرح مجلس برای کمک به اقشار ضعیف جامعه/ تأمین کالاهای اساسی مردم با کارت‌های اعتباری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح: به زودی شاهد فروپاشی نظام سلطه و جهان استکبار خواهیم بود آیت‌الله علوی‌گرگانی: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی است / مسئولان حمایت کنند گزارش ویدئویی| المان‌های حسینی حال و هوای گرگان را عوض کرد / این شهر عزادار حسین (ع) است‌ مهمترین اخبار تسنیم پیشنهاد به دولت برای موضع فعال در سفر مدیرکل آژانس اتمی/ برخی از نظارت‌های آژانس را پیش چشم گروسی تعطیل کنید گزارش|معنای سه فرصت ۱۰۰ روزه و تجربه‌ی ۷ ساله برای دولت روحانی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد تهران شد + عکس گفتگو با شاهدی| ایران بعد از اشغال در ۱۳۲۰ شاهد «قحطی» و فوتِ پرشمار بود/ نفت چه نقشی در حمله متفقین داشت؟ بهره‌برداری از یک نیروگاه استراتژیک در غرب کارون/ تولید نفت از مخزن مشترک با پشتوانه نیروگاه ایرانی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر رئیس شورای شهر شورای شهر اراک اصولگرای شورا شهرداری اراک عضو اصولگرای شورای شهر شورای پنجم اصلاح طلب رئیس شورا سه عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۹۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ ولی پوری در مراسم روز ملی شورا‌ها گفت: اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا امروز مشاوران مسئولان اجرایی استان هستند امروز نقش شورا‌ها در تصمیم گیری‌ها بسیار مشخص است.   او ادامه داد: شورا‌های اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی هستند، زیرا به نقش مردم در تصمیم گیری برای تمامی نقاط کشور حتی روستا‌ها اشاره دارند.   ولی پوری اضافه کرد: نقش شورا‌ها در مسائل سیاسی هم بسیار مهم است. حدود یکسال دیگر قرار است انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری در کشور برگزار شود و تا کمتر از دو هفته دیگر هم مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان برگزار می‌شود و ما در ستاد انتخابات استان به کمک شورا‌های اسلامی برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور نیاز داریم.   معاون سیاسی اجتماعی استاندار البرز گفت: دور دوم انتخابات با حضور ۱۷ هزار نیروی آموزش دیده انجام می‌شود و به عنوان یک رویداد بزرگ سیاسی اجتماعی همه ما برای برگزاری هرچه بهتر آن وظیفه داریم.   ولی پوری گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی متعلق به گروه خاصی نیست و صاحب اصلی آن مردم هستند. در انتخابات مردمی ایران دولت نقش مجری را دارد و برگزاری آن به عهده مردم است.

دیگر خبرها

  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • راهیابی رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • ادامه حواشی جنجالی یک پلتفرم/ «محفل» در صدر دیگر نظرسنجی‌ها
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود