Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@03:08:25 GMT

اصلاح بودجه استان قزوین یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۹۷۴۱

اصلاح بودجه استان قزوین یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، لطف الله سیاهکلی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان که دوشنبه شب با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور، تابش رئیس بنیاد مسکن، بختیاری رئیس کمیته امداد، استاندار، نمایندگان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن جلسات مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد اظهار داشت: مدت‌های مدیدی است که استان قزوین از بیماری مزمن بودجه ضعیف رنج می‌برد و امسال با ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که در خوش بینانه ترین حالت فقط ۲۰۰ میلیارد تومان آن اختصاص داده می‌شود هیچ کاری نمی‌توان انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاهکلی تصریح کرد: قزوین عقب ماندگی‌های زیادی در بخش‌های مختلف دارد و پاسخگویی به آنها بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد لذا اگر بخواهیم توسعه استان محقق شده و بخشی از کمبودهای گذشته جبران شود حتماً باید شاخص‌های بودجه‌ای اصلاح شود.

وی بیان کرد: باید بودجه استان قزوین عقلانی و منطقی شود تا بتواند ظرفیت‌های مغفول مانده را جبران کند و به نظر می‌رسد این بودجه با شاخص‌های یک دهه قبل بسته شده و امروز بازنگری و اصلاح آن یک ضرورت است.

تأمین آب شرب آبیک را جدی بگیریم

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بیشترین آب شرب استان قزوین از آب‌های زیرزمینی تأمین می‌شود و این وضعیت موجب شده به دلیل افزایش مصرف در تأمین نیازها با مشکلات جدی روبرو باشیم که در این راستا مردم شهرستان آبیک سالهاست در رنج و نگرانی هستند و رسالت مهم ما تسریع در آبرسانی به این شهر است.

وی بیان کرد: تعریف آب استاندارد و گوارا تفاوت دارد و به جرأت می‌توان گفت در استان آب گوارا نداریم و این وضعیت در شهر آبیک در حداقل ممکن هم هم نیست و مردم آبیک از نوشیدن آب شرب گوارا و استاندارد و تنفس هوای سالم سالهاست که محرومند و ما از آنها شرمنده ایم که تاکنون به این نیاز پاسخ نداده ایم.

سیاهکلی بیان کرد: انتقال آب سد طالقان به آبیک باید در اولویت جدی مسئولان باشد تا شرمنده مردم این منطقه نشویم البته اجرای این طرح آغاز شده که در صورت تأمین ۷۰ میلیارد تومان می‌توانیم تا پایان امسال مردم آبیک را از آب شرب سالم و گوارا برخوردار کنیم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در خصوص جاده قزوین به الموت و تنکابن هم گفت: این جاده سالهاست آغاز شده و تا مسیر سپارده از نظر محیط زیست مشکلی نیست و در صورت تأمین اعتبار لازم می‌توانیم ۶۲ کیلومتر مسیر را تا پایان سال تکمیل کنیم لذا انتظار داریم کارگاه آن تعطیل نشده و کارها تسریع شود.

توسعه استخرهای پرورش ماهی را جدی بگیریم

وی در ادامه اظهار داشت: برای ایجاد یک شغل بیش از ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری نیاز است در حالی که در منطقه الموت و طارم به دلیل اقلیم منطقه و رودخانه‌های موجود در صورت اختصاص یک میلیارد تومان قادریم در ۳۰ روستا برای راه اندازی استخر پرورش ماهی تسهیلات داده و شغل ایجاد کنیم تا مردم مهاجرت نکنند.

سیاهکلی افزود: وضعیت جاده‌های روستایی استان قزوین هم مناسب نیست و سوانح زیادی داریم و برای بهسازی و روکش آسفالت این راه‌ها بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز است که در صورت اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان قادریم با مدیریت توانمندی که در حوزه راهداری وجود دارد و بسیج امکانات استانی این طرح مهم را عملیاتی کنیم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ادامه متروی هشتگرد به قزوین از دیگر طرح‌هایی است که می‌تواند در توسعه استان بسیار مؤثر باشد و در صورت موافقت و همراهی معاون رئیس جمهوری می‌توانیم بخشی از اعتبار طرح را از طریق فروش اوراق و سهام به مردم و یا مشارکت بخش خصوصی تأمین کنیم تا هزینه‌ای به دولت تحمیل نشود.

کد خبر 5007555

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی شورای برنامه ریزی محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت ماه محرم شیراز مراسم عزاداری بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد گرگان کرمانشاه قزوین آزادگان جنگ تحمیلی میلیارد تومان استان قزوین آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۹۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت مددخانی اظهار کرد: در پی برخورد قطار با گله گوسفندی در آبیک در روز یکشنبه ۵۷ رأس گوسفند تلف شدند.

وی افزود: در این حادثه دو چوپان گله نیز از ناحیه دست و سر آسیب دیده و مجروح شده‌اند.

فرماندار آبیک یادآور شد: علی رغم اینکه برای عبور گله زیرگذر ساخته شده بود اما بی توجهی به آن باعث بروز این حادثه شده است.

کد خبر 6091529

دیگر خبرها

  • حفظ شمس‌آذر ۱۳۰ میلیارد بودجه می‌خواهد
  • ضرورت اجتناب از افغان ستیزی/کشور در حوزه حضور اتباع اشباع شده است
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز شهر مراغه
  • ضرورت تسریع در ساماندهی میدان «شهید حسن‌پور» قزوین
  • تلف شدن ۵۷ گوسفند در برخورد قطار با گله در قزوین
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار
  • تلف شدن ۵۷ راس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین