Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با یک رسانه صهیونیستی آرزو کرده روزی همه کشور‌ها موجودیت رژیم صهیونیستی را بپذیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه ابراز امیدواری کرد همه کشور‌ها موجودیت رژیم صهیونیستی را بپذیرند.

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» مدعی شد همه کشور‌ها در سراسر خاورمیانه از جمله ایران روزی به این درک خواهند رسید که عادی‌سازی روابط آن‌ها با اسرائیل در راستای منافعشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پامپئو گفت: «امیدوارم که ایرانی‌ها یک روز روابطشان با اسرائیل را عادی کنند. بسیار امیدوارم که روزی دنیا اسرائیل را به عنوان سرزمین اصلی یهودی‌ها ببیند که قرار است در منطقه باشد.»

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: «بنابراین، من هیچ کشوری را از دایره این باورم که روزی تمام کشور‌های دنیا می‌فهمند که انجام این کار برای کشورشان خوب است کنار نمی‌گذارم. ایران را هم در همین دایره قرار می‌دهم.»

پامپئو دوشنبه وارد فلسطین اشغالی شد و با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و گابی اشکنازی، وزیر جنگ این رژیم دیدار کرد. وزیر خارجه آمریکا درباره مسائل گوناگون از جمله عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی با مقام‌های این رژیم گفتگو کرد.

وزیر خارجه آمریکا قرار است پس از فلسطین اشغالی عازم سودان، بحرین و امارات شده و تلاش‌ها برای مجاب کردن کشور‌ها به عادی‌ازی روابط با رژیم صهیونیستی را ادامه دهد. پامپئو گفت نمی‌تواند درباره اینکه کدام کشور بعد از امارات رابطه‌اش را با اسرائیل عادی می‌کند اظهارنظر کند.

او گفت: «نمی‌توانم درباره اینکه کشور بعدی کدام کشور خواهد بود و همچنین درباره زمان وقوع آن صحبت کنم، اما به نظرم وقتی دنیا ببیند که انجام این کار هم از منظر دیپلماتیک، هم ازمنظر امنیتی و هم از منظر اقتصادی منافع عظیمی دارد، کشور‌های دیگر هم می‌فهمند که کار درست همین است.»

وزیر خارجه آمریکا گفت اینکه مدت دوام تعهد اسرائیل برای عدم الحاق بخش‌های جدیدی از کرانه باختری چه مقدار خواهد بود، هنگامی که سران اسرائیل، امارات و آمریکا معاهده عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و ابوظبی را امضا کنند، مشخص‌تر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مایک پامپئو نابودی اسراییل سازش با اسراییل خیانت امارات وزیر خارجه آمریکا رژیم صهیونیستی کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۹۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی امروز دوشنبه بعد از دیداری که در ریاض با همتای آمریکایی داشت، از نزدیکی موعد امضای توافق امنیتی میان این کشور و آمریکا خبر داد.

وی در این باره اعلام کرد: ما در حال حاضر به مراحل نهایی درباره توافق دوجانبه با آمریکا نزدیک شده‌ایم.

این اظهارات درحالی بیان شده است که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، امروز در ریاض گفت: آمریکا و عربستان سعودی طی یک ماه گذشته درباره عادی‌سازی روابط میان ریاض و اسرائیل اقداماتی انجام دادند.

وی افزود: اقدام دوطرفه عربستان و آمریکا در رابطه با پرونده عادی‌سازی روابط با اسرائیل در مراحل پایانی است.

دولت بایدن به هموار کردن مسیر یک توافق بالقوه برای عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد، اما اکثر مقامات آمریکایی آن را یک رویا تلقی می‌کنند.

موانع پیش روی این توافق شامل جنگ در غزه، وابستگی نتانیاهو به شرکای ائتلاف راست افراطی خود و سیاست داخلی آمریکا است. 

سعودی‌ها به صراحت اعلام کرده‌اند که برای پیشبرد عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل، جنگ غزه باید پایان یابد و کابینه این رژیم به یک مسیر غیر قابل بازگشت به سمت راهکار «دو دولتی» متعهد شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • بلینکن: مصر پیشنهاد قوی برای آتش‌بس در غزه ارائه کرد
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد