Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@16:14:10 GMT

حفره‌های امنیتی در کشور داریم که جبران خواهیم کرد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۰۰۸۷

حفره‌های امنیتی در کشور داریم که جبران خواهیم کرد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به مناسبت هفته دولت، در برنامه تیتر امشب شبکه خبر اظهار کرد: ما در وزارت کشور با ابعاد وسیع کاری مواجه هستیم، یعنی مردم از لحظه تولد تا لحظه فوت با وزارت کشور سروکار دارند. مسئولیت امنیت داخلی کشور به طور مستقیم با وزارت کشور است. در بحث سیاست داخلی نیز، بخصوص انتخابات، که معنای وسیعی دارد، وزارت کشور مسئول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر تحول سیاسی داخلی برعهده این وزارتخانه است. یک بحث هم هماهنگی بین دستگاههاست که نقش هماهنگ کننده ها را استانداران و فرمانداران برعهده دارند.

رحمانی فضلی افزود: در حوزه امنیت، براساس نظرسنجی ها از مردم بالاترین رقم رضایتمندی را داریم. در حوزه سیاسی نیز اگر انتخابات را شاخص بگیریم در 7 انتخاباتی که برگزار کردیم، ما سالم ترین و قانونی ترین انتخابات ها را برگزار کردیم.

وی افزود: در بحث امنیت در داخل هنوز خلاءهایی داریم که برخی خلاءها در غرب و شرق کشور است که باید جبران کنیم. ورود افراد شرور و ترویست ها در مرزهای شرقی کم شده است اما هنوز برخی حفره هایی است چراکه همسایگان شرقی ما در تامین امنیت خودشان هم عاجز هستند.

وزیر کشور گفت: ما امروز 3 میلیون افغانستانی در کشور داریم که حدود 800 هزار نفر از آنها غیرقانونی هستند که از نظر ما حفره امنیتی محسوب می‌شود. ما سالی 700 هزار نفر را عودت دادیم ولی بازهم برگشتند.

ادامه دارد ...

کد خبر 5007578 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت کشور هفته دولت عبدالرضا رحمانی فضلی مجلس شورای اسلامی ایالات متحده امریکا هیئت دولت محمد جواد ظریف محمد باقر قالیباف برجام رژیم صهیونیستی محمدجواد ظریف مکانیسم ماشه حجت الاسلام حسن روحانی حسن روحانی محمود واعظی شورای نگهبان سعید خطیب زاده وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۰۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان

وزارت کشور حکومت طالبان در بیانیه‌ای اظهار داشت مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت کشور حکومت طالبان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «سراج الدین حقانی» ریاست این وزارتخانه با هیئت اعزام مالزی در کابل دیدار و گفتگو کرده است.

«داتو شازلینا» نماینده ویژه نخست وزیر مالزی در این دیدار تاکید کرده است کشورش آمادگی دارد تا تجربیات و ظرفیت‌هایش را در زمینه امنیت سایبری و جرائم دیجیتالی با حکومت طالبان افغانستان به اشتراک بگذارد.

بر اساس بیانیه وزارت کشور حکومت طالبان، طرفین در این دیدار بر مبارزه مشترک با مواد مخدر نیز تاکید کردند.

مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیمنماینده ویژه مالزی: در کنار مردم افغانستان بوده و هستیمگسترش روابط حکومت طالبان در جنوب شرق آسیا

حقانی نیز در این دیدار اظهار داشت حکومت کنونی افغانستان خواستار روابط حسنه و همکاری با کشورهای اسلامی است.

بیانیه اظهار کرد نمایندگان دفتر نخست‌وزیر و وزارت‌های دفاع و کشور مالزی نیز در ترکیب هیئت اعزام این کشور حضور داشتند.

این نخستین سفر هیئت نظامی و امنیتی مالزی به افغانستان از زمان سقوط حکومت پیشین در این کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • شکست اسرائیل در عملیات وعده صادق جبران‌ناپذیر است
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • احمدیان در سن‌پترزبورگ چه می کند؟