Web Analytics Made Easy - Statcounter

کار کمیته قانون اساسی سوریه به دلیل حضور سه فرد مبتلا به کرونا در میان هیئت‌های حاضر در نشست‌های این کمیته به حالت تعلیق درآمد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، شبکه المیادین از به تعلیق درآمدن کار کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو خبر داد.

بر اساس این گزارش، کار کمیته قانون اساسی سوریه به دلیل وجود ۳ مورد ابتلا به کرونا در بین اعضای هیئت‌های حاضر در نشست‌های این کمیته به حال تعلیق در آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان معارضین، دولت سوریه و جامعه مدنی این کشور امروز دوشنبه در سومین دور گفتگو‌ها در خصوص تدوین قانون اساسی جدید در ژنو سوئیس گرد هم آمدند.

شبکه المیادین با اعلام خبر پایان این نشست گفت که گفتگو‌ها در یک فضای مثبت انجام شد و امید می‌رود تا رایزنی‌ها در خصوص بند‌های اصلی آغاز شود.

شبکه العربیه نیز گفت که در ابتدای نشست، هیأت معارضان معترض بود که چرا هیأت دولت سوریه از نام «هیأت الوطنی» برای خود استفاده کرده است که البته از سوی نماینده سازمان ملل این اعتراض رد شد و «گیرپدرسون» گفت که در خصوص این مسائل در نشست اول توافق شده بود.

جلسه اول و دوم کمیته مرکزی تدوین قانون اساسی چهارم تا هشتم نوامبر ۲۰۱۹ برگزار شد و سه هیأت شرکت کننده، هر کدام از میان خود ۱۵ نفر را در قالب هیأت کوچک‌تر برای بررسی قانون اساسی جدید یا اصلاح قانون اساسی فعلی انتخاب کردند. اما این گفتگو‌ها به نشست سوم نکشید و شرکت کنندگان در خصوص ساز و کار نشست به اختلاف خوردند.

هیأت‌های شرکت کننده روز گذشته وارد ژنو شدند و «جیمز جفری» نماینده آمریکا در سوریه نشستی با هیأت معارضان داشت.

در همین حال قرار است نمایندگان روسیه، ترکیه و ایران نیز نشست جداگانه‌ای در حاشیه نشست امروز برگزار کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جنگ سوریه سوریه کمیته قانون اساسی سوریه معارضین سوری مخالفین سوریه کار کمیته قانون اساسی سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی

وزارت امور خارجه با نشر خبرنامه‌ای گفته است هیأت طالبان در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا اشتراک کرده است.

به گفته این وزارت هیأت طالبان در کنار شرکت در این نشست با مقامات بلند پایه و نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی نیز در مورد موضوعات مختلف گفت‌وگو خواهد کرد.

این نشست از روز گذشته در گامبیا آغاز شد و قرار است امروز نیز ادامه یابد.

پیش از این نیز مقامات طالبان از جمله امیرخان متقی از نمایندگان سازمان همکاری اسلامی خواسته بودند تا واقعیت‌‌های موجود در افغانستان را به مقامات کشورهایشان و جامعه بین‌المللی برسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • استقلال 100 میلیون تومان جریمه شد
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • انتخابات در حزب بعث؛ گام نخست سوریه برای ورود به دوره پساجنگ
  • نشست مشترک هیأت دولت با استانداران آغاز شد
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران