Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین دوشنبه شب با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور، تابش رئیس بنیاد مسکن، بختیاری رئیس کمیته امداد، استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی دوشنبه شب در سالن جلسات مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدایت الله جمالی پور در این جلسه اظهارداشت: قزوین از استان‌های پر ظرفیت است که در آثار تاریخی با قدمت چند هزار ساله سال‌ها پایتخت کشور بوده است.

وی بیان کرد: در بخش‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری و دانشگاهی ظرفیت‌های ارزشمندی داریم اما میزان بهره مندی ما بسیار پایین است و برخی نقاط ما نیز از محرومیت در رنج است.

استاندار قزوین تصریح کرد: بسیار امیدواریم با سفر مسئولان کشوری به قزوین بتوانیم محرومیت‌ها را کم کنیم و به توسعه استان سرعت بخشیم.

جمالی پور از پیگیری معاون رئیس جمهور در اعمال معافیت مالیاتی شعاع ۱۲۰ کیلومتری تشکر کرد و گفت: خوشبختانه شهرک صنعتی کاسپین به حق خود رسید و از معافیت مالیاتی برخوردار شد که از تلاش همه مسئولان استانی و کشوری و نمایندگان قدردانی می‌کنیم.

وی بیان کرد: در اعتبارات جاری با کسری زیادی مواجهیم و قرار گرفتن بودجه استان در ردیف ۲۹ بیانگر مشکلات مهم ما در این بخش است که باید جبران شود.

جمالی پور بیان کرد: هر چقدر مشکلات استان‌ها کمتر شود شاهد کاهش چالش‌های کشور خواهیم بود و در این راستا سفر مسئولان استانی بسیار راهگشا و نتیجه بخش است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های مهم استان یادآور شد: در سال‌های اخیر کارهای مهمی اجرا شده که سد نهب در حال تکمیل شدن است و در صورت تخصیص اعتبار امسال آبگیری می‌شود و سد بالاخانلو با همه مشکلات مالی در اولویت تکمیل قرار دارد و به عنوان یک طرح مهم در دستور کار است.

استاندار قزوین تصریح کرد: جاده‌های استان قزوین در جایگاه ملی قرار دارد و باید به آن نگاه کشوری داشته باشیم و برای تکمیل جاده قزوین به الموت و تنکابن و محورهای روستایی ردیف اعتباری ویژه اختصاص دهیم.

وی بیان کرد: به هر میزان جاده‌های استان ایمن تر شود از هزینه‌های کشور کاسته خواهد شد لذا منطقی است به توسعه راه‌های استان قزوین اهمیت بیشتری داده شود.

جمالی پور اظهار داشت: در استان قزوین بیش از ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی خاکی داریم هر چند انتظار نیست که در کوتاه مدت روکش شود اما باید اعتبارات بیشتری به آن داده شود تا عقب ماندگی را جبران کنیم.

وی اضافه کرد: انتقال آب شرب از سد طالقان به ۱۶ شهر و ۹۴ روستا از مطالبات مهم استان است که به دلیل مشکلات مردم آبیک، این بخش را تفکیک کردیم تا بسرعت اجرایی شود و در کنار آن انتقال آب شاهرود برای ما حیاتی است تا محصولات زیتون زیر کشت رفته و آب شرب مردم هم تأمین شود.

استاندار قزوین اظهار داشت: در حوزه آبیاری تحت فشار تعهد استان حدود ۲۰ هزار هکتار بود که همه آن تکمیل شده و در حال حاضر قادریم سالانه ۵ هزار هکتار از اراضی را تحت پوشش آبیاری مدرن قرار دهیم تا منابع آبی مدیریت شود.

جمالی پور افزود: در بخش درمان وضعیت خوبی نداریم و کار زیادی مانده که باید انجام شود البته در هفت سال اخیر به اندازه ۳۰ سال گذشته کار شده اما محرومیت زیاد است.

وی بیان کرد: درخواست داریم طرح الحاقی بیمارستان شهید رجایی با اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان تکمیل شود تا این بیمارستان قدیمی از چرخه خدمت رسانی باز نماند.

استاندار قزوین کمبود فضای آموزشی را نیز از دیگر مشکلات استان دانست و تصریح کرد: در فضای آموزشی، فضای قضائی، دادسرا، ساختمان دادسرا و بازرسی کمبود داریم که امیدواریم حمایت لازم صورت گیرد.

جمالی پور افزود: با توجه به افزایش تعداد مددجویان ضروری است اعتبارات این بخش بیشتر شده و برای پوش تصویری صدا و سیما هم اقدام لازم صورت گیرد.

وی گفت: برای آزادسازی املاک اطراف دولت خانه صفوی و خرید مدرسه و باشگاه ورزشی در این محدوده به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

استاندار قزوین یادآور شد: خوشبختانه در استان انسجام خوبی میان مسئولان و نمایندگان وجود دارد که موجب شده خدمت رسانی با شتاب بیشتری صورت گیرد.

کد خبر 5007591

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین شورای برنامه ریزی محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت ماه محرم مراسم عزاداری شیراز بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد گرگان کرمانشاه قزوین آزادگان جنگ تحمیلی استاندار قزوین استان قزوین جمالی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۰۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه ۴۳۲ واحدی خورموج باید تا پایان سال تکمیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی رستمیان صبح یکشنبه در نشست بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان دشتی اظهار کرد: مدیران با تمام توان گره‌ها و مشکلات مردم را باز کنند.

وی افزود: استخر دانش آموزی شهر خورموج سریعاً فعال و تکمیل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: از محل اعتبارات سفر ۲۰۰ میلیارد ریال به این پروژه اختصاص داده شده است که می‌طلبد مطالبات دانش آموزان رفع شود.

وی تصریح کرد: از اجرای پروژه‌های مسکن در سطح شهرستان تقدیر می‌شود و انتظار داریم دیگر فازها نیز تسریع و تکمیل شود.

رستمیان بیان کرد: ۴۳۲ واحدی خورموج باید تا پایان سال تکمیل شود.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه‌های خدمات رسان از هم اکنون پیگیری‌های لازم در زمینه آب، برق و گاز این واحدها انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر اضافه کرد: اداره کل نوسازی و راه و شهرسازی از هم اکنون نسبت به احداث یک فضای آموزشی جدید در طرح نهضت ملی مسکن شهر خورموج اقدام کنند.

وی بیان کرد: ادارات آب و برق نسبت به تسریع در خدمات طرح جوانی جمعیت اقدام کنند.

رستمیان خاطر نشان کرد: اداره کل راهداری با مشارکت شهرداری پروژه تقاطع غیر همسطح شهر خورموج را سریعاً شروع کنند.

وی اضافه کرد: پروژه ساختمان مرکز رشد شهرستان تا پایان شهریور تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: سالن ورزشی کارگران شهرستان تا پایان هفته دولت تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی گفت: محور خورموج - لاور روند خوبی ندارد و انتظار داریم تا پایان خرداد ماه تکمیل و آسفالت آن شروع شود.

رستمیان یادآور شد: علی رغم تأمین اعتبار محور ناصری - شنبه ولی هنوز پروژه شروع نشده که موجب نارضایتی مردم شده است.

وی افزود: پل کاکی_ شیخیان دارای پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی است که روند خوبی ندارد و باید شتاب بیشتری بگیرد که باید تلاش شود تا هفته دولت تکمیل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر یادآور شد: قطعه دوم محور گزدراز - شیخیان تا پایان هفته دولت تکمیل شود.

وی یادآور شد: مطالعات میدان چهار راه کردوان ها تا پایان تیرماه انجام شود.

رستمیان بیان کرد: اصلاح حریم محور، تلخو و کاکی سریعاً انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: انتقال آب کاردنه به دهستان شنبه به طول ۱۶ کیلومتر تا پایان اسفند ماه تکمیل شود.

کد خبر 6096901

دیگر خبرها

  • پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی
  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی با تصمیم کمیته شبکه معابر
  • تاکید استاندار بر کمک دولت به تسریع در تکمیل طرح‌های راهبردی گلستان
  • اتصال خیابان جمالی تهران به بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان
  • پروژه ۴۳۲ واحدی خورموج باید تا پایان سال تکمیل شود