Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@02:11:42 GMT

تیک تاک از دولت آمریکا شکایت کرد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۰۵۸۳

تیک تاک از دولت آمریکا شکایت کرد

تیک تاک با کشاندن جنگ ژئوپلیتیکی بر سر فناوری و تجارت به دادگاههای آمریکا، از یک قاضی فدرال درخواست کرد مانع اجرای ممنوعیت دولت ترامپ علیه این شبکه اجتماعی شود.

به گزارش ایسنا، تیک تاک و شرکت چینی بایت دنس که مالک تیک تاک است، در دادگاه فدرالی در لس آنجلس فرمان ششم اوت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که مبادلات تجاری شهروندان آمریکایی با تیک تاک را ممنوع می کند، به چالش کشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ اعلام کرده که تیک تاک یک ریسک امنیتی برای کاربران است. این شرکت اعلام کرده که تصمیمات رییس جمهور آمریکا به دلایل سیاسی بوده و خلاف قانون اساسی و ناقض حقوق برخورداری از یک رفتار منصفانه است.

تیک تاک اعلام کرده که فرمان اجرایی ترامپ جامعه آنلاینی که میلیونها آمریکایی از آن برای ابراز خود، اشتراک گذاری ویدیو و ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند را نابود می کند.

اگرچه این فرمان به این زودی اجرا نمی شود اما باعث اوج گیری تنشها میان آمریکا و چین شده و پکن دولت ترامپ را متهم کرده چین را برای گرفتن امتیازات سیاسی هدف گرفته است. تیک تاک اصرار دارد که هیچ تهدید امنیتی ایجاد نمی کند.

کاخ سفید در ۱۴ اوت فرمان دومی صادر کرد که با استناد به قانون امنیت ملی، شرکت بایت دنس را وادار می کند داراییهای آمریکایی خود را به فروش رساند. این فرمان بر مبنای تحقیقات کمیته سرمایه گذاران خارجی در آمریکا است. تصمیمات این کمیسیون که تحت نظارت وزارت خزانه داری فعالیت می کند غیرممکن است در دادگاه لغو شود.

این شکایت در راستای تشدید کمپین ترامپ علیه چین با هدف کمک به پیروزی مجددش در انتخابات ریاست جمهوری صورت می گیرد اگرچه به قیمت نارضایتی میلیونها کاربر جوان تیک تاک تمام می شود. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در راستای برنامه "شبکه پاک" برای جلوگیری از دسترسی مقامات چینی به اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی، از شرکتهایی آمریکایی خواسته است اپلیکیشنهای چینی را از فروشگاههای برنامه خود حذف کنند.

مایکروسافت و اوراکل در میان شرکتهایی هستند که برای خرید فعالیتهای آمریکایی تیک تاک ابراز علاقه کرده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ترامپ تهدید کرده است شهروندان یا هر شرکت آمریکایی که با تیک تاک یا اپلیکیشن پیام رسان چینی وی چت مبادله کنند، مجازات خواهند شد. گروهی از کاربران وی چت روز جمعه در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو شکایت و اعلام کردند ممنوعیت ترامپ علیه وی چت، نقض حقوق آنها برای آزادی بیان و برخورد منصفانه است زیرا به رفتار خاصی که باعث این ممنوعیت شده، اشاره ای نکرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شبکه اجتماعی تیک تاک دونالد ترامپ تیک تاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۰۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • جنبش دانشجویی، سازمان استکباری آمریکایی-صهیونیستی را به هم ریخت
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • فیلم| دانشجویان آمریکایی در کدام دانشگاه‌ها تحصن کردند؟ -۲
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟