Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ اوائل خرداد ماه ۱۳۹۹ شهرداری چهاردانگه خانه‌های حاشیه‌نشیان منطقه را با بولدوزر تخریب کرد. گویا قرار است در فاز دوم خانه‌های خشت و گلی ۱۳ خانوار ساکن دیگر در این منطقه نیز تخریب شود. رویداد۲۴ در گزارش مستندی که از زندگی ساکنان بیغوله‌های چهاردانگه تهیه کرده، ماجرا را از زبان آنها روایت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مشخص نیست بعد از آواره کردن این مردم از سوی شهرداری چهاردانگه  چه بر سر  این افراد خواهد آمد. آیا شورای شهر، بهزیستی یا کمیته امداد یا حتی شهرداری چهاردانگه فکری برای ممانعت از آواره شدن این افراد خواهد داشت؟    مردم این منطقه ایرانیان بی‌سرپناه و تنگدست یا اهالی افغانستان هستند که از شرایط نامطلوب سرزمین خود به کشور ما پناه آورده‌اند. کودکان این خانواده‌ها در بدترین شرایط بهداشتی و خانه‌هایی که تنها ظاهر یک پناهگاه را دارد زندگی می‌کنند. در نبود آب و گاز این منازل تنها سقفی هستند که شب را در امنیت نسبی صبح کنند. حالا، اما این خانوار‌ها همین سقف حداقلی را هم تا ۲ ماه دیگر از دست می‌دهند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بیشتر بخوانید: بی‌پناهی آسیه!/ به یاد پیرزن کپرنشینی که در مظلومیت جان سپرد شرایط این خانواده‌ها آنقدر اسف‌بار است که یکی از زنان موقع خداحافظی به گروه خبری رویداد۲۴ می‌گوید: اگر شرایط زندگی من خوب بود بچه معلولم را نمی‌فرستادم زباله‌گردی کند. اینجا وضع هیچکس خوب نیست و کسی هم به داد ما نمی‌رسد. ما فقط خدا را داریم مگر او به داد ما برسد.   شهرداری چهاردانگه، اما گوشش به این حرف‌ها بدهکار نیست. در فاز اول ود ر اوائل خرداد ماه خانه افرادی را که معتاد بودند تخریب کرد و حالا فرصتی یکی دو ماهه داده تا بقیه خانه‌ها را تخریب کند. در این شرایط نه سازمان بهزیستی و نه هیچ نهاد دیگری از این افراد حمایت نمی‌کند.   این اولین بار نیست که شهرداری‌ها در کشور اقدام به بی‌خانمان کردن افراد ضعیف جامعه می‌کنند. در فصل بهار شهرداری کرمانشاه به جان حاشیه‌نشینان افتاد و ماوای مردم بی‌پناه را بر سرشان آوار کرد؛ نتیجه آن اقدام شهرداری مرگ آسیه پناهی بود؛ پیرزنی که برای دفاع از سرپناه و اندک دارایی‌اش جلوی بولدوزر شهرداری نشست و در نهایت جان باخت.    گزارشگر: شادی مکی
تصویربردار و تدوینگر: امیر غفار زاده لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 حاشیه نشینان چهاردانگه شهرداری چهاردانگه خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۰۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه وحشتناک تخریب یک خانه بر اثر بارندگی و سیلاب! | ویدئو

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید و سیلاب در محله بنجیر، بافت تاریخی شهر زواره، استان اصفهان را ببینید.

کد خبر 846943 منبع: ایسنا برچسب‌ها سيل خبر مهم استان اصفهان آبگرفتگی

دیگر خبرها

  • وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم
  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • آخرین وضعیت حل مشکل پله برقی‌های خاموش تهران/ ۶۰ یونیت تا ۳ ماه آینده نصب می‌شود
  • فریادهای خاموش: روایت‌های ناگفته از حمله به نورشمس | گزارش تصویری
  • (ویدیو) لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان
  • ببینید | لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان
  • فیلم لحظه هولناک تخریب کامل یک خانه در اصفهان توسط باران!
  • روایت عشق و فلسفه در شبکه چهار
  • لحظه وحشتناک تخریب یک خانه بر اثر بارندگی و سیلاب! | ویدئو